Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsella on hirveä stressin ja ahdistuksen aihe: koulun uimahallipäivät.

Vierailija
23.08.2007 |

Lapsella on ikää 10v eikä osaa vielä uida. Vuosi vuodelta on koko ajan enemmän kauhuissaan asiasta ja se tietenkin hankaloittaa oppimista ennestäänkin. Hänellä syy on että on todella arka ja pelkää vettä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsella on ikää 10v eikä osaa vielä uida. Vuosi vuodelta on koko ajan enemmän kauhuissaan asiasta ja se tietenkin hankaloittaa oppimista ennestäänkin. Hänellä syy on että on todella arka ja pelkää vettä.

Viet lapsesi uimahalliin, puet uikkarit päällesi ja annat hänen tottua veteen turvallisesti. JUURI NYT alkavat myös uimakoulut, useilla urheiluseuroilla on alkeisopetusta vähän vanhemmillekin. Voit myös palkata yksityisopettajan.

Ihan tosi.

eikä se muuten riitä, että käytte edellisenä päivänä. jos lapsi pelkää vettä, hän ei ekana päivänä edes kastele naamaansa. SIellä pitää käytä viikkotolkulla ainakin kerran, mieluusti 2 kertaa viikossa. Joulun tienoilla lapsi alkaa oppia oikeasti uimaan. Mutta hei, se hän riittää, koska koulujen uimaviikot ovat yleensä talvella.

Vierailija
2/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytte usein perheen kesken uimahallissa, kylpylässä jne ja kannustatte lasta oikein ja etenemään pienin askelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kävisitte yhdessä aina edellisenä päivänä vaikka siellä uimahallissa " salaa" harjoittelemassa. Olis sitten varmempi olo lapsellasi seuraavana päivänä.

Vierailija
4/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään kuperkeikkoja :) Ihana olla aikuinen, kun ei tarvitse tehdä kuperkeikkoja....Voinet lohduttaa poikaa, että joku osaa jotakin hyvin ja taas toista asiaa huonommin. Harjoittelemalla oppii.

Vierailija
5/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni oppi jo 5v uimaan. Kiitos omien traumojeni koin todella tärkeäksi ohjata häntä uinnin pariin ajoissa. Kävimme vesipeuhulassa siitä lähtien kun lapsi oli 1,5v ja 4v oli eka alkeisuimakoulu hänellä. Kolmannessa omassa uimakoulussaan oppi uimaan ja nyt on innokas vesipeto.

Vierailija
6/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en osaa auttaa :( Itse osasin kyllä uida, mutta olin kauhean hidas. (Jaksan vieläkin uida vaikka kuinka pitkään, mutta vauhti ei päätä huimaa). Meillä oli aina - aina - uimaviestejä ja ryhmässä sattui vielä olemaan lahjakkaita uimareita (valtakunnallisella tasolla), joten tunnelma oli tosi painostava. Vieläkin puistattaa..

Voisitteko käydä omalla ajalla uimahallissa opettelemassa uimaan?

Vierailija
7/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samanikäisenä pelkäsin vettä ja uin tosi kehnosti. Syynä vesipelkoon oli se, että kerran koulun uimahallireissulla jouduin vahingossa liian syvään veteen, panikoin ja meinasin upota mutta vieras mies pelasti minut matalammille vesille.

Opin nauttimaan uimisesta vasta ala-asteen jälkeen, luonnonvesissä, meressä ja järvessä. Voisitteko opetella uimaan/veteen vapaa-ajalla?

Vierailija
8/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittäkää uimahalliretkeen myös jotain muuta kivaa esim hyvin sujuneen harjoittelun jälkeen pääsee hampurilaiselle, jäätelölle tms.

Vierailija
9/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun velvollisuutesi vanhempana on löytää vesipeuhula/uimakoulu tai itse ryhtyä käymään hallissa hänen kanssaan ja opettaa.

Miten hän sen muuten oppii, jos ei ole mahdollisuutta opetella missään? Eikä tämä asia varmaan säästämällä parane.

3:n äiti

Vierailija
10/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että 10 vuotias oppii tosi nopeasti uimaan, kunhan vaan ensin voittaa pelkonsa veteen.

Olisiko joku kylpylä hyvä paikka tutustua veteen, joku jossa ei tarvitsisi pelätä luokkatovereiden tapaamista. Kannattaisi myös ottaa asia puheeksi opettajan kanssa.

Mutta ilman muuta nyt vanhempana otat asian hoitaaksesi ja huolehdit, että lapsesi oppii uimaan. Uimakoulujakin järjestetään aikuisillekin. Haluasiko mieluummin mennä opettelemaan aikuisten kanssa kuin lasten?

Itse uin tosi huonosti vielä ala-asteella ja vaikka olin tunnollinen oppilas, niin lintsasin uimapäivinä.

Vierailija
11/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään tykkäsin uimahommista, mutta en ollut ennen kouluikää koskaan käynyt uimahallissa (luonnonvesissä kyllä). Sitten mentiin luokan kanssa halliin, muut painoivat vauhdilla suihkun kautta altaaseen, ja minä en pysynyt vauhdissa mukana. Opettaja tuli auttamaan, alkoi voivotella ja lässyttää (fiksua opettajalta...). Uimaopettaja oli yököttävä nuori mies, joka vain myötäili kovispoikia ja katsoi meikäläistä väheksyvästi. En enää osannut keskittyä opetukseen noiden nöyryytysten jälkeen.

Onneksi isä alkoi vapaa-ajalla viedä minua uimahalliin, niin että sain itsekseni harjoitella. Opin uimaan tokaluokkalaisena, ja sen jälkeen kaikki sujui kuin tanssi :)

Tee sinä, ap, sama palvelus lapsellesi! Vielä ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
12/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää vedestä ja peuhaamisesta, mutta inhoaa, kun opetetaan oikeaa tekniikka ja mitataan metrejä, minkäs sille sitten voi. Oppii minkä oppii.

Itse ahdistuin aikanaan pesiksen peluusta, en osannut lyödä kunnolla ja inhosin sen takia ulkoliikuntaa, sillä mitään muuta ei siellä tehty ikinä.

Vierailija
13/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPETTAVAT uimaan ?

Vierailija
14/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimataito kuuluu kotona opeteltaviin asioihin. Koulu-uinnit ovat vain sitä varten, että jokaisella lapsella olisi mahdollisuus käydä edes kerran vuodessa uimahallissa.

Vierailija
15/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimaopettaja opettaa lapsia uimaan. Ne jotka osaavat uida hyvin, saavat mennä syvään altaaseen ja ne jotka eivät, ovat opetusaltaassa uimaopettajien kanssa. Ja uimaopettajat arvioivat jokaisen oppilaan tason ja ilmoittavat kotiin, tarvitaanko vielä lisäopetusta. Eikö sitten muualla ole näin ?

Vierailija
16/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ainakaan päästäisi lasta yksin koulun kanssa uimaan jos ei osaisi uida, koska siellä on muitakin lapsia kuin minun lapseni joten häneen ei ehditä keskittyä kokonaan pelkästään..

ja sille jonka lapsi ei halua mennä uimakouluun, kyllä minun mielestä lapsen pitäisi mennä uimakouluun, jos ei suostu ni sit uimiskielto...

Vierailija
17/17 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin ala-asteella on joka vuosi uintiviikko jossa ollaan joka päivä uimassa ja uimaopettajat todella opettavat uimista ja arvioivat taidot.

Johtuukohan siitä että ex kansanedustaja ja nykyinen kaupunginvaltuustolainen nainen on uimaopettaja oikealta ammatiltaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän