Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET 06 uuteen pinoon taas.

23.08.2007 |

Siitä on jo parisen kuukautta suunnilleen kun alotin ton vanhan pinon joten nyt on aika tehdä uusi.

Kauniit ilamt on jatkunut täällä länsisuomessa. Tosin nyt lupaili huomisesta alaen viileämpää. Arki on varmasti taas kaikilla jo alkanut. Kerhot, koulut, työt, päivähoito. Itse olen vielä hoitovapaalla vuoden. Kakkonen aloitti kerhon ja esikko meni kouluun. Harrastukset alkavat ens viikon jälkeen. Itse alotan tänään taas jumpassa käynnin sekä uuden laiharin. Kesällä tullut muutama ylimääränen kilo.

Ketkäs kaikki lähtikään nyt töihin? Ja kuinka heidän lapsillaan on päivähoito alkanut? En lukenut koko edellistä pinoa enkä jaksanut sitä nyt etsiäkään, mutta seillä oli kyselyä tuttipulloista ja tutin käytöstä. Jätin Joelilta pullot pois noin vuoden iässä ja meni aika kivuttomasti. 10 kk ikäisestä alkaen opetteli juomaan nokkamuksita joten nestettä meni siitä jo hyvin. Unitutti meillä on vielä käytössä, mutta päiväsaikaan tuttia en pojalle ole antanut apaut 4 kuukauteen. Tarvis tuosta unitutistakin luopua mutta kun ei millään jaksais huudatusta. Toisaalta mitä nuorempana sen jättää pois sen helpommin se sujuu. Olis niin mukavaa saada kaikki tämmöset pois alta ennenkun menen sitten vuoden päästä töihin. Myös jatkettavaan siirtyminen alkaa viimestään ens keväänä olla ajankohtaista. Pottailtu jo ollaan kuukauden päivät säännöllisesti mutta tuloksena tänä aikana ollut vain 2 pissat. Joten sitäkin tarvis treenata paljon. Myöskään hampaiden pesu ei onnistu vieläkään kunnolla. Onneksi poika syö sitten purkkaa ja ksylitolpastilleja ruuan jälkeen. Purkkaa jauhaa jopa 10 min parhaimmillaan ennenkun nielee. Poskihampaat on vasta tuloillaan eikä purkkia kai sais vielä antaa mutta annnan kuitenkin.

Tämän kuluneen viikon yöt menny taas vähän risaisiksi kun taitaa niitä hampaita tulla, mutta ei nuo yöt pahoja kuitenkaan ole ollut. Kovin sylinkipeä myös ollut taas tuo meidän poju ja kiukkuinen. Ruokakaan ei juuri ole maistunu ja itse pitää syödä. Auttaa ei saa ja niinhän se syöminen kestää kauan ja kuitenkaan määrällisesti sitä menee vähemmän kuin ennen. Ikään kuuluvaa siis oma tahto ja hampaiden tulo vie ruokahalutkin ; )

Eipä tässä taas muuta tällä kertaa. Oli hetken hiljaisuus kun esikko tulee nyt kohta koulusta. Joel on nukkumassa ja keskimmäinen kerhossa. Nyt täytyy silti alkaa viikata puhtaita pyykkejä kaappiin yms.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lukenut mitä viimeksi olen kirjottanut mutta nyt suunnittelen tutista vierottamista. Joel on syönyt sitä jo pitkään vaan nukkuessaan eli päikkäreillä ja yöunilla ja sillä saan sen hyvin aina houkuteltua sänkyyn kun hän tietää saavansa tutin. Jotenkin vaan en jaksais enkä siis nyt ihan vielä toteuta sitä mutta jos lähikuukausina. Uskoisin sen olevan helpompaa nyt kun sitten 2 vuotiaana. Ainakin kahdella vanhemmalla lapsella tutista vierotus meni aika ongelmitta kun he olivat 1,5 vuotiaita.

Hirvittää vaan ne yölliset huudot tutin perään jo näin etukäteen. Ja se nukkumaan meno! Vielä kun esikoinen joutuu aamulla herään aikasin kouluun ja kuitenkin herää ja valvoo yöllä jos Joel kovasti huutaa niin ei hyvä sekään. Toisaalta eipä kai se koulunkäynti siitä niin kovasti kärsi jos viikkokin menee huonoilla yöunilla?!

Ajattelin että jos samoilla huudoilla opettaisin pojan sitten omaan sänkyynsä kun tunkee melkein joka yö viereen ja mä en saa nukuttua kunnolla. Poika on vielä pinnasängyssä josta ei pois itse pääse niin sitten vois kaikkien näitten " koulujen" jälkeen miettiä siirtoa jatkettavaan sänkyyn.. Kaikki tälläset asiat olis kiva saada pois päiväjärjestyksestä ennen vuoden päästä odottavaa töihin paluuta. Sitten ei kuitenkaan jaksa niin helposti tälläsiä toteuttaa kun käy töissä.

Kuinkahan sitä sais itsestänsä aikaseks?

Vierailija
22/34 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistäkin todella pitkästä aikaa jotain...

Tyttönen (2302) tuntuu vaan kasvavan ja kehittyvän. Kävelemään oppi joskus loppukeväästä, juokse ei vielä kuitenkaan, ihan hyvä niin ;o) Puhetta tulee kymmenisen sanaa. Iloinen, hymyilevä ja toimelias tyttö. Tuttia ei enää ole syönyt pitkään aikaan, mutta on se varmuudeksi kaapissa esim. yöheräilyjen varalta. Pottahommat periaatteessa osataan, mutta vaippaa pidetään ja tuleehan niitä " vahinkoja" kun ei vielä selvää puhetta osata.

Perhepäivähoidosta saatiin tänään kirjallinen päätös, virallisesti aloittaa sen 17.9. Saatiin yllättäen paikka ihan läheltä, mikä oli tosi iloinen yllätys. Saa pikkuhiljaa sen aloittaa, mä kun olen liikkeen perustamispuuhissa niin alkuun ei ainakaan varmasti asiakkaita ihan jonoksi asti ole, aikaa enemmän omalle lapselle joka on kuitenkin ykkössijalla ;o)

Ja todella paljon onnea ainakin Jossaralle ja Kewalle ja muillekin uusille odottajille!!!

V80 ja tyttönen reilu puolitoista vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla maaliskuisista! Piristävää kuulla miten muilla samanikäisillä menee. :)

Meillä elämä on suht koht iisiä tällä hetkellä (kopkop), mitä nyt kiivetään kaikkialle keittiön pöytää myöden. Päivät on helpottuneet, kun olen sairaslomalla tämän toisen raskauden supisteluiden vuoksi ja poikakin on ollut kotona. Jotenkin kaikki rullaa paremmin, kun saadaan mennä omien rytmien mukaisesti. Meillä on onneksi kivat päivärytmit olleet jo jonkin aikaa; yöt nukutaan täysin (perhepedissä tosin ja vaatii nukuttajan viereen nukahtaakseen..) ja päivälläkin n. 2.5h päikkäreitä. Ruuan syö itse ja vain ja ainoastaan itse. Taidot on kyllä kehittyneet huimasti harppauksittain ja poika tuntuu jo niin isolta pojalta! Tutti meilläkin yökäytössä, juomat juo tavallisesta lasista itse. En ole vielä edes suunnitellut ottaa pois tuttia, laiskuuttani kai. Pottatreenejä en ole kiirehtinyt, poika yllätti tosin yhtenä päivänä ja ilmoitti kesken ruuan " kakka" . Meni itse potalle, otti kirjan käteen ja teki kakan... Olin tosi ylpeä! ;) Mutta kerraksi toistaiseksi on vielä jäänyt. Ajoittain potalla istuu, omasta halustaan, istutettaessa ei siihen jää. Selkeitä sanoja alkaa olla parisenkymmentä, lisäksi näitä " titityy" , popo (=mopo) jne on melkoinen liuta. Joka päivä tuntuu, että poika matkii ja oikein ahmii uutta tietoa. Tällä hetkellä siis hyvä kausi menossa... poika oppii omasta tahdostaan ja näyttää, kun on valmis (esim. syöminen, juominen jne. menneet) oppimaan uutta... Aika ihanaa aikaa.

-Terppari ja poika, pian 1.5v! ja pikkumuru rv 25+6

Vierailija
24/34 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan kaikki maaliskuiset! Aikasten hiljaista täällä porukassa, mutta kyllä se aika menee niin kamalan nopeasti noiden muksujen kanssa.

Noora ei vieläkään sano yhtäkään sanaa ja alkaa jo huolestuttaa. Ymmärtää puheen hyvin, mutta kommentoi asiota aina ö ö, tai sitten kiljuu. Nyt ottanut tavaksi heittäytyä lattialla huutamaan, jos jotain kieltää tai ei saa neiti tahtoaan läpi.

Nyt oikein kunnon touhuikä menossa. Jääkaappia ja astiakaappia Noora tykkää tyhjentää. Koko ajan pitää jotakin pulata ja olla menossa. Ite kun pitäis koko ajan tolleen pulata, niin kyllä kalorit kuluis. Mä kun tässä aloittelen laihduttamistakin. Tai koska imetän tätä meitin uusinta tulokasta, niin en nyt niin tiukasti laihduta, mutta ruokavaliota olen muokannut terveellisemmäksi. Nyt imetyksen aikana on makea ruvennut maistumaan ja olen syönyt ihan tolkuttomasti suklaata ja muuta ja sen kyllä näkee. Mulla kyllä on ennestäänkin ylipainoa ja reilustik, joten tästä tulee useamman vuoden projekti.

Noora tulee hyvin juttuun vauvan kanssa. Ei ole isommalti mustasukkainen. *kop kop* Ja se kyllä helpottaa kummasti arkea.

Jaaha, vauva kaipaa äitiä.

Mukavaa alkavaa syksyä kaikille!

AIHA ja Noora (sekä isosisko Aini ja pikkusisko Nea (3kk)

Vierailija
25/34 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on kyllä pitkä aika kun olen tänne viimeksi kirjoitellut.. Lukemassa olen ehtinyt välillä käymään, joten ihan ulkona kuvioista en ole ;)

Paljon onnea kaikille lapsensaaneille ja raskautuneille!!!!

Meillä on kanssa kova meno päällä ja puhetta ja höpötystä riittää. Ajattelin ettei Maya kaksikielisenä varmaan kovin aikaisin ala puhumaan, mutta puhuu kyllä todella paljon jo nyt. Sanoja suomeksi tulee varmaan sellainen 30 ja englanniksi sanoo noin 10. Koko ajan tulee uusia. Tietyt jutut tulee aina englanniksi, kuten cow, ball, car, bye bye jne ja sitten on pari sellaista omaa sanaa joiden alkuperästä ei ole hajuakaan. Koira on tutu ja leipä on papu ;)

Pientä uhmaa on havaittavissa ja omaa tahtoa riittää. Saa olla kyllä aika tiukkana.. Kaikki pitäisi saada tehdä itse ja syömisessä ei esimerkiksi anna auttaa yhtään. No onneksi se sujuukin tosi hienosti. Muutenkin minä itte vaihe on jo alkanut, ikävä kyllä. Kaupassakin kun työntää niitä lasten ostosvaunuja, niin niihinhän ei saa sitten koskea, ei millään.

Neuvolassa käytiin jo reilu kk sitten, ja silloin mitat oli 82 cm ja 10,3kg. Tuntuu tosin et siihen ois tullut pari senttiä lisää, niin kova kasvutahti on tällä hetkellä.

Niin ja mullakin on plussauutisia! La 11.4 ja huomenna eka neuvola. Reilu parin vuoden ikäero sopii meille. Ollaan todella onnellisia!

Mutta hyvää syksyn jatkoa kaikille maaliskuisille! Yritetään kirjoitella vähän useammin ettei pino ihan täysin katoa!!!

Browniette & Maya 1,5kk ja masuasukki 8+5

Vierailija
26/34 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli [b]Vimpula[/b]: Meidän koira tuli hienosti meidän tytön kanssa toimeen ja piti kuin hullu puurosta ihmisista jotka se tunsi eli oli tavannut monta kertaa. Mutta siihen se sitten jäikin. Pelkäsi vieraita ihmisiä ja etenkin lapsia tosi rankasti ja oli ns. pelkoagressiivinen. Ja kun se rähinä alkoi, niin siihen ei mitään tolkkua meinannut tulla. Ihan siis koulutuksen tms. puutetta lähinnä. Tein sen kanssa paljon virheitä alusta asti. Lisäksi sen nivelet alkoivat alkutalvesta oireilla, joten siinä oli myös fyysistä vikaa. En olisi ikimaailmassa uskaltanut antaa sitä vieraalle ihmiselle, vaikka joku sen olisi ottanutkin, ja ne tutut, joille sen olisin antanut eivät voineet sitä ottaa.

Siten muuta asiaa.

Tytöllä on kaamea räkätauti (ei kuumetta), mitenhän tuon liman saisi kunnolla liikkeelle, kun ei osaa niistää, eikä anna " imuttaa" sitä pois. Rohisee vaan tuolla nenässä ja kurkussa.

jossara ja ntiA 1,5v ja B2 rv 18 ja rapiat

Vierailija
27/34 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi toinen poika 20.09, kotiin päästiin jo eilen ja toistaiseksi kaikki hyvin.

Esikoinen kävi isin kanssa neuvolassa ja uudet mitat 87cm ja 11 kiloa! Kasvanut siis puolessa vuodessa huimat 10cm!!!! Kaikki ok, varvastelemisestä tulee lähete fysioterapeutille, katsotaan sitten onko vaarallista tai onko vaan tapa.

Eipä muuta, tsemppia kaikille!

kewa ja pojat 1,5v ja 3 päivää

Vierailija
28/34 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs ovat nuorenmiehen alkumitat? Menikö synnytys hyvin? Tuuthan pian kertomaan kuinka isoveli on ottanut pikkuveljen vastaan..

Vierailija
29/34 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kewa! Minäkin mielelläni kuulisin, mitä isoveikka tykkää vauvasta :) Kerrohan kuulumisia kun ehdit

-Terppari ja poika 1v 6kk ja pikkumuru 29+2

Vierailija
30/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutettu poikaa. Nyt näyttää jo hyvältä eikä ollut kovin paha urakka vaikka sitä niin pelkäsin ; )

Ke-to yönä Joel valvoi 24-03 yöllä vieressäni jolloin päätin että tämä hänen vieressä " nukkuminen" saa luvan loppua kun ei siinä kuitenkaan kunnolla nuku. Päässä naksahti ja kannoin hänet omaan sänkyynsä 03 yöllä. Siellä alkoi mieletön huuto jota kesti noin 2 tuntia kunnes poika hiljeni. oki oli tälläkin välillä hetken hiljaa ja keräsi voimia jatkaakseen huutoa. Välillä kävin hyssyttelemässä ja halimassa.

Aamulla päätin että samoilla huudoilla lähtee tutit! Kauhee äiti minäkin! Leikkasin tuttien kumeista puolet pois ja päiväunille kun piti mennä niin itkuhan siitä tuli. Kaikkia tutteja kokeltiin ja poika itkua vääntäen totesi että " utti ikki on" . Eikä huolinu suuhun sa rikkinäisiä tutteja. Puolituntia huusi sängyssänsä ennenkun nukahti päikkäreille ja nukkui olemattomat puolituntia jonka jälkeen en viittiny enään uudestaan huudattaa häntä uneen.

Illalla itki myös hetken tuttejaan ja sovitteli niitä taas suuhunsa mutta melko pian nukahti. Yöllä sitten noin klo 24-02 valvoi ja itkeskeli ja mä kävin lohduttelemassa välillä. Nukahti noin klo 02 ja nukkui parisen tuntia hyvin ja sitten taas pientä itkua mutta vaan hetken.

Perjantaina meni päikkäreille 5 min itkun jälkeen ja nukkui yli 2 tuntia. Illalla meni ilman itkuja yöunille ja nukkui läpi yön heräämättä. Oli varmaan jo niin yliväsy 2 yön valvomisista ja huonojen päikkäreitten takia, mutta

la-su yönä sitten taas huudettiin 24-02 suunnilleen vaikka illalla meni suht hyvin nukkuun mutta huuto ei ollu kokoaikaista vaan välillä oli 10 min hiljaa ja taas huusi 10 min. Nukkui loppuyön kuitenkin hyvin.

Eilen ja tänään jäi päikkäreille pienen rutinan jälkeen mutta jo alle 10 minuutissa unessa. Viimeyönä itki vain 15 min, ja nyt äsken hiljeni poika sänkyynsä kun ensin höpisi sängyssään puolisen tuntia. Joten eiköhän se tästä.

Nyt se sitten on ohi ja todellakin yllättävän helposti meni. uskon että tämä hyvä ikä jättää tutit pois kun se kävi niin helposti tässä samassa iässä myös kahden vanhemman tenavan kanssa. uskon että sitä vaikeemaks se tulee mitä pidempään tuttia käyttää. Nyt myös uskallan harkita pikkuhiljaa jatkettavaan sänkyyn siirtymistä kun nuorimies myös osaa nukkua omassa sängyssään eikä tule joka yö viereen pyörimään ja valvottamaan, mutta jatkettava saa silti vielä odottaa. Ei tehdä kaikkia nyt yhdellä kertaa.

Nyt kun flunssakausi on taas alkamassa niin hyvä ette poika syö enään tuttia mikä vaikeuttaa entisestään hengittämistä nenän ollessa tukossa.

Palailen taas kertomaan jospa jo ens yö menis täysin huudoitta.

Vierailija
31/34 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on monet kasvaneet tuossa puolessa vuodessa, jännityksellä oottelen, että mitkä on meidän pojan mitat ensi viikolla. :)

Taidot todellakin karttuu kovaa kyytiä tässä iässä, ihanaa aikaa sen puolesta, se oma uhmakin on välillä jotenkin vaan niin sulosta, vaikka pitemmän päälle alkaa ottaan hermoon. Viime viikolla puri kahtena päivänä toisia lapsia puistossa, ei ollut kivaa. :( Toista poskesta oikein kunnolla ja toista nenästä! :O Nyt sitten taas supervalppaana, vaikka tuntuu, että se vaan provosoi lisää... Onneksi ei pääse nipistelemään enää, kun on käsineet kädessä.

Meillä poika on alkanut ite lähtemään sängystään yöllä meidän huonetta kohti, jos herää. Joskus sillä on jopa tyyny kainalossa ;) Aika hellyyttävää, vaikka välillä olis kiva, että nukkuis vähän kauemmin siellä omassa petissä. On tässä vähitellen suunniteltu nukutuksen lopettamista, että itsekseen nukahtais. Ollaan päästy jo siihen vaiheeseen, että enää ei istuta sängynpäässä tai vieressä, vaan kiikkutuolissa. Seuraavaksi sitten huoneesta pois kokonaan.

[b]Onnea Kewalle pojasta!!![/b]

Tasaisin väliajoin tuntuu aina uusia lapsukaisia syntyvän, joten tunnustettakoon täälläkin, että pieniin päin ollaan ja la näillä näkymin toukokuun puolessa välissä ensi vuonna! :) 7. rv siis menossa ja kyllä väsyttää ja ällötysolo alkoi eilen ja on kyllä tosi tylsää! :( Mutta ihana juttu kuitenkin, parin vuoden ikäero oli toiveissa. :) Toivotaan vaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

~Cadavera&poika 1v6kk kohta +salamatkustaja rv6+3~

Vierailija
32/34 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut Kewalle! Ja hyviä olotiloja kaikille raskautuneille! Ihanaa!

Meillä tätä kiirettä riittää kolmen pienen kanssa. Välillä väsyttää hurjasti ja välillä sitä suorastaan nautin näiden pienten touhuista. Vaikka tuo masennus onkin seuralaisena :(

Eilen käytiin Nooran kanssa 1½vuotis neuvolassa. Neiti oli 11.580g ja 84.6cm. Grammalleen painoi saman kuin viimeksikin. Noora ei puhu vielä yhtään sanaa ja siitäkös se lääkäri innostui saarnaamaa, että lapselle pitää PUHUA, PUHUA, PUHUA. Niinpä. Esikoinen on ollut samanlainen myöhäinen puhuja, joten vissiin " sukuvika" .

Lyhyestä virsi kaunis. Lapset kutsuu..

AIHA ja tytöt

Vierailija
33/34 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia myöskin! Meillä on viimein lähdetty kävelemään! Varovaisesti mutta sitäkin päättäväisemmin. Minä olen kotona vielä vuoden. Kuljetan isoveljiä eskariin ja kerhoon. Neidon kanssa aloitettiin muskari, nauttii siitä suunnattomasti. Tanssaa, taputtaa ja nauraa. Meillä kuljetaan tutti suussa ja molemmissa käsissä kaiken aikaa. Nyt alkaisi olla vieroituksen aika, mutta lykkään vielä muutamalla viikolla, koska neito muuttaa omaan huoneeseen ihan lähipäivinä ja ajattelin, että tutin kanssa nukkuminen on siellä helpompaa. Isompien kanssa tutista luopuminen oli helppoa, toivottavasti nytkin. Tuttipulloa meillä ei ole koskaan käytettykään. Neito syö itse, no puolet putoaa ruokalapun kouruun, mutta yritystä on. Auttelen sitten toisella lusikalla. Sanoja on ainakin kymmenkunta. Hampaita on 12. Aina vaan jaksan ihmetellä kuinka helppo ja kiltti on tämä tyttölapsi verrattuna isoveljiinsä... Iloista syksyä kaikille maaliskuisille, äideille ja sisaruksille, isommille ja pienemmille!

T:Paku ja neito 1v5kk ja veljet 4v. ja 6v.

Vierailija
34/34 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kewalle!

sekä onnea uusille raskatujille!

tytsä sylissä, niin jää kirjoittamiset tähän=)