**LOKAlutuisten To-Su**
Kommentit (31)
Ihan ekaa kertaa kirjottelen tahan ketjuun ja ekana onnarit ellaelmerille!! Ihan tuli taas tippa silmaan, herkalla paalla kun ollaan...
Eilen oli neuvolakaynti ja sain lisaa huonoja uutisia... siihen nyt on tottunut tan raskauden aikana, mutta jotenkin mieli masentui. Eli siis masuvauva on ollut jo parin viikon ajan paa alaspain, mutta on kuulemma selka selkaa vasten, eika siis selka menosuuntaan. Sama ongelma oli esikoisen kanssa... Ne joilla kokemusta tietaa, etta edessa pitkitetty synnytys ja kipee, kun supistusten taytyy ensin kaantaa lapsi " oikein pain" . Seka nyt raskaana ollessa aiheuttaa kovia selkakipuja. Onhan tassa viela aikaa lapsen kaantya, mutta eipa kaantynyt esikoinenkaan...peukku pystyyn.
Sain lahetteen ultraan parin vkn paasta, kun vauvan paino on liian alakanttiin. Ei uskoisi, kun katsoo meikkiksen masua!!! Johtuu kai isosta vesimaarasta ja vauva on kuulemma keskivertoa pidempi. Oma painokaan ei jatkuvan sairastelun takia oo noussut kuin parisen kiloa, joten syomakuurille on passitettu. Ja tosiaan kylla oonkin syonyt!! :) Varsinkin nain iltamyohalla tulee herkuteltua... kun paivalla ei viitsi esikoisen edessa esitella kaikkia herkkuja, ettei opi pahoille tavoille.
Yhtaan en ole viela valmistellut vauvan tuloa, huomenna aattelin shoppailla sairaalakassiin tarvikkeita, vaippoja (meille molemmille), rintasuojuksia, kertakayttopikkuhousuja jne.. Sitten taytyisi kayda lapi vaatteet, onneksi niita on esikoisen jaljilta melkein kaikki, kun poikia ovat molemmat. Joten ei siita sen suurempaa stressia.
Muuten on ollut energiaa enemman viime paivien aikana, ja nukkunutkin olen ihan hyvin, mita nyt valilla taytyy herata kiljumaan kun jaloissa niin kauheita kramppeja! Ja tietty veski kutsuu luokseen, siita on tulossa meikkiksen paras ystava kovaa vauhtia. Kohta ilmeisesti ei lahdeta kotoa mihkaan, ettei pisu tuu housuun... kivaa :/
Taidanpa lahtea nukkumaan, mutta ihanaa lukea muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia!! Ihan samoja kolotuksia ilmeisesti meilla kaikilla!
Shishalover rv 32+4
Tosin kuudelta vielä paistoi aurinko, mutta ei enää...
Onnea Ellaelmerille ja onneksi kaikki meni hienosti!! Nyt on sitten ensimmäinen lokavauva saatu maailmaan ja tästä se taitaa sitten vauhti pikkuhiljaa kiihtyä, tosin saisivat pikkuiset vielä hieman aikaa kasvaa masun suojissa.
Onpas " mukavaa" että löytyy muitakin joilla syys tahtoo vetää mielen mataksi. Ei vielä tosin ole minun kohdalla paljoa vaikuttanut, alakuloisuus alkaa sitten todenteolla kun puista on lehdet lähtenyt ja on pimeää ja märkää....Jospa siltä tosiaan tänä syksynä hieman välttyisi kun tulee sopivasti tuota muutakin ajateltavaa =) Ja sitten pitää vielä ristiäisetkin järjestää joulutohinoiden kanssa samaan aikaan.
Pitäisikin alkaa varmaan nyt jo miettimään joulujuttuja kun voi olla muut asiat mielessä silloin joulun alla. Tosin olen jo keväällä hankkinut osan lahjoista kun on sopivia tullut halvalla vastaan =) Ja onneksi kuvastot on keksitty niin ei välttämättä tarvitse pahimpiin ruuhkiinkaan rynnätä.
Viimeyön nukuin yllätys yllätys tosi hyvin, vain kerran täytyi nousta vessaan ja alakertaakaan ei vihlonut yhtään. Mutta kylläpäs sitä vihlontaa alkaa taas pikkuhiljaa tuntumaan. Jotenkin vain oli ihana aamulla köllötellä ja nauttia kun ei sattunut mihinkään =) Jaksaa sitten taas vähän aikaa taas näitä ihania liitoskipuja.
Vauva on aika vilkaan tuntuinen tapaus ja ainakin nyt on pysynyt viikon taas oikeinkin päin ja peffa ja jalat laittavat kylkiluut koetukselle. No siinäpä sitä taas olikin.
moonshine 31+5
ONNEA ELLAELMERI! Sitten vain odotellaan seuraavaa, vaikka toivottavasti menee vielä hetken aikaa...
Olen Keski-Suomesta ja sektio tehtiin v. -02, silloin oli ilmeisesti tapana perätilat leikata pystyyn. Muistaakseni selittivät sillä, että enemmän tilaa ulosauttoon. Nykyään kyllä täälläkin pyritään leikkaamaan vaakaan.
Tsirppana: On se arpi aikas hassun näköinen makkaroiden poikki, mut eipä se haittaa, kun en bikinikunnossa ole muutenkaan.... ; )
Mulla kans mieli vetää matalaks, vielä kun pitkäaikainen ystävä teki oharit yhdessä mulle tärkeessä jutussa. Liekö sitä herkempi näin raskaana ollessa...
Verensokeritkin ovat taas lähteneet nousuun, vaikken ole mielestäni ruokavaliota muuttanut, insuliiniakin jo lisättiin, mutta sekään ei auta. Sekin tympäsee, mahtaa tää muksu olla iso syntyessään ja joutua sokeritippaan osastolle ; (
Mulla on tosiaan mieli matalalla, vaikka en yleensä ole mikään masentuvaisuuteen taipuvaa tyyppiä.
Nellinii, ilo elämästä hukassa.
PALJOON onnea ellaelmerille ja paljon peukutuksia, että pikkuinen hyvin saa elämästä kiinni!
Meille siis pitäisi perustaa lokakuisten syntyneiden lista???
katarina
Ja kiva että kaikki meni hyvin. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte pikkuisen pian kotiin. =)
Ehkä me lokakuisetkin siis saamme pikkuhiljaa näitä vauva uutisia.
Muutama viikko vielä niin moni jo poksuu. Ajatella.
Nyt tulee tunne että kaikki pitää saada pian valmiiksi.
Meillä kun esikoinen syntyi rv 34+2 ja pääsi viikossa kotiin ja luulin että menee kauemmin ennen kuin pääsee kotiin niin mulla ei ollut mitään valmiina. Ainoastaan vaunut. Siinä sitten mummot pesi vauvan vaatteita samana päivänä kun poika piti kotiin hakea ja sukulaiset raahas kehtoa yms.
Oli se kyllä aikaa. =)
Siksi mulla onkin varmaan taas kuten tyttökin odottaessa pakkomielle että kaikki pitää olla ajoissa valmiina. Ja vielä on kaikki niin kesken ettei tänne mitään vauvaa vois tuoda.
Nyt tuli kiirus. ;)
Tsirppana rv 34+1
Ellaelmerille SUUREN SUURET ONNITTELUT pikkuisesta vauvasta! Ihanaa lukea vauvauutisia!!! :) Hienoa, että kaikki on hyvin ja ettei sen suurempia ongelmia ole.
Ihan tulee oman esikoisen syntymä mieleen. Hänkin syntyi ihan yllättäen rv 34+1, sairaalassa joutui olemaan 3,5 viikkoa, sen jälkeen kaikki on mennytkin oikein hienosti.
Tosiaan syntyneet-listaa tulisi varmaan perustaa. Jos sitä esittelylistaa sitten päivittäis vauvautuneiden tiedoilla? Mie oon aika laiska (ja kiireinen) ollut tuota listaa päivittämään, joten jos joku haluaa ottaa tuon hoitaakseen, en kyllä pahastu. Mutta mieki voin sitä päivitellä, kunhan ehdin..
Taidankin metsästää jostain sen meidän listan nyt...
S rv 33+2
Ehdit meistä lokakuisista ekana poksumaan :-) Saapa nähdä, jos lokakuulle pitää odottaa seuraavia vauvauutisia, olenko minä seuraava.... sektioon on aika 1.10. :-D
Harmaata on, täällä on monella mieli matalalla. Kuuluukohan se jotenkin tähän syksyvauvojen odotukseen? Mullakin on ollut mieli enemmän matalalla tän raskauden kanssa (edellinen synnytys 05/03). Meille syntyy vauvat melkein kesken pimeintä syksyä! No, ehkä ne on sitten sitäkin aurinkoisempia lapsia :-)))
Harmaan sunnuntain toivottavasti valoisampaa jatkoa!
Ykä 34+1
Hassua ajatella, että jollakin on jo ihan oikea vauva! Kun se oma tuntuu vielä niin epäkonkreettiselta vaikkei siihenkään kauaa mene kun sekin tulee ulos :0
Masista tosiaan vähän pukkaa... vähän pelottaa että mites kun se vaavi syntyy niin toivottavasti ei tule mitään synnytyksen jälkeistä masennusta - mä olen aina ollut tosi herkkä hormonitasapainon muutoksille (aika kovat PMS- oireetkin on). Mutta turha sitä on surra, uskotaan että meillä kaikilla menee kaikki hyvin !
Riza 33+4
Joo....kyllä kieltämättä tääläkin on sitä havaittavissa. Mulla on aina ollu hirveen vaikeaa aikaa marras-helmikuu, vasta maaliskuulla on alkanut piristymään kun aurinkoa alkaa näkymään...mutta toivottavasti tosiaan ei tule mitään murheita. Mä olen joskus miettiny kirkasvalo lamppua mutta en oo koskaan saanu aikaiseksi ostaa.
Luin jostain, että EPA:a kannattaisi syödä raskauden loppuvaiheessa ja sekin voisi ehkäistä synnytyksen jälkeistä masennusta. Ehkpä pitää kokeilla sitä! :)
Onneksi on teitä palstailijoita niin toiovttavasti mieli pysyy pirteänä.
Jännää muuten nähdä kuka onkaan seuraava vauvaantunut? Musta tuntuu jotenkin ihan hassulta. Aika on mennyt niin nopeasti!!!!
katarina 32+5
saman oon kuullu/lukenu EPAsta kuin sinäkin. Ja aloin syödä E-EPAa viikko sitten. Masennuslääkkeitä kun ei suositella vissiin raskausaikana (tosin en tiedä olisinko niitä ottanut, vaikka olisi turvallisinakin tarjottu) joten ajattelin kokeilla jotain mikä voisi nostaa mielialaa ja olisi muutenkin hyväksi elimistölle. Muuten hyvän oloinen tuote, ehkä on vaikutustakin ollut, mutta siitä tulee pariksi tunniksi kalanmakuiset röyhtäisyt :-P. Ajattelin kuitenki vielä sinnitellä...
Ykä
Ja hyvä, että vauvakin voi oikein hyvin.
Katuska ja 35+2