Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääköhän 4v kahden lukiolaisen sisaruksensa kanssa 2 viikkoa, on hoidossa päivät

Vierailija
23.08.2007 |

Funtsaillaan miehen kanssa talveksi parin viikon matkaa kaksistaan. Isot sisarukset pitää hyvän huolen siskostaan, mutta noin pitkää aikaa eivät ole koskaan olleet ilman vanhempia.

Nuorin on siis hoidossa päivät ja isot koulussa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ap: n perhe on niin köyhä, ettei ole varaa matkustaa koko porukalla ja tämä on epätoivoisen mamman ajatus " minäkin haluan reissuun kun muutkin menee"

Lukiolaisilla on paljon töitä, myös koeviikkojen ulkopuolella. Loma- aikoinakin joutuu joskus jotain projektia tekemään. Lisäksi soisin, että oppilaat saisivat myös levätä loman aikana, sitä varten ne lomat ovat.

t. lukion ope joka kyllä laittaisi asian eteenpäin jos kuulisi että joku oppilaista olisi pienen lapsen hoitajana pitemmän aikaa

Vierailija
2/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoidossa ei varmasti tule mitään ongelmia.

Olisko vielä esim. isovanhempien puhelinnumero varalta jos tarvii apua muuten " taloudenhoidossa" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viikko riittäisi? Kuinka vastuuntuntoisia teinisi ovat?

Vierailija
4/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin isoista sisarista.

Vierailija
5/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa se 4v mukaanne kun on kerran iltatähti tarvinnut tehdä. Lukiolaisella on oma elämänsä.

Vierailija
6/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heidän koko talvilomansa menee lasta hoitaessa niin saa olla aika iso palkka, vaikka kyse onkin sisaruksesta!

Ja MIKSI 2 VIIKKOA? Eikö yksi viikko riittäisi? Kaksi viikkoa on aika paljon vaadittu, kun kun kuitenkin silloin lukiolaisilla on täysvastuu ja joutuvat rajoittamaan rajusta omat menonsa ja tekemisensä.

150e molemmille + rahat ruokiin.

Vierailija
7/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiasta kahdeksi viikoksi kenellekään riippumatta siitä, että pärjääkö vai ei. Miksi ette ota mukaanne? Noin ison kanssahan on tosi helppo matkustaa.

t. kahden vuoden ikään mennessä 7 ulkomaanmatkaa lapsensa kanssa tehnyt

Vierailija
8/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en jättäisi minäkään edes niitä teinejä! Me veljen kanssa oltiin pariin otteeseen kahdestaan viikkoa kahden ja kyllä ahdisti jonkin verran ja tuli biletettyä jne.

Otatte lapset mukaan he voivat vahtia niin pääsette kahden syömään jne.

Vierailija
9/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin kolmea nuorempaa sisarustani aina kun minulla oli vapaa-aikaa. Eli käytännössä vapaa-aikani oli lastenhoitoa, vapaa-aikaa ei siis ollut.

Vierailija
10/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) edesvastuuttomia idiootteja

b) sivistymättömiä moukkia

c) itsekeskeisiä ääliöitä

Vierailija
11/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja jotkut sen ikäiset ovat jopa jo itse äitejä ja isiä (jopa alle 18 vuotiaat)!!! Kenelle olette heistä soittamassa?? Tuskin tällaisia vastauksia ap halusi ellei ollut provo.

Itse on vaikea arvioida, kun on kotona vain yksi eskarilainen. Tällä hetkellä ajattelisin, etten uskaltaisi jättää. Mutta tilanne riippuu paljon myös näsitä lukiolaisista, itse varmasti tunnette omat lapsenne parhaiten. Itse en ehkä lähtisi tosiaan kahdeksi viikoksi ilman lapsia ja jos lähtisin huolehtisin varmasti niin, että joku vanhempi sukulainen tai muu tuttava kävisi päivittäin tsekkaamassa miten siellä on pärjätty ja pitäsin huolen että lapset tietävät kehen ottaa yhteyttä, jos jotain hätää tulee.

Se on sitten eriasia miten paljon nauttisin koko lomasta, kun kantaisin huolta lasten kotona pärjäämisestä. Ehkä valitisin jonkun lomakohteen läheltä eli kotimaasta tai Virosta tms., josta tarvittaessa olisi kotona muutamassa tunnissa. Lentoja ei välttämättä ihan niin vaan saa. Tiedän, että lasten kanssa matkustaminen on helvatin kallista ja joskus on varmasti kiva matkustaa ihan vaan kaksin. Mutta itse miettisin kyllä lyhyempää lomaa (jos raha kysymys), vaikka lasten kanssa ja esim. kahta hotellihuonetta, jolloin ne lukiolaiset voisi ottaa nelivuotiaan omaan huoneeseensa ja vanhemmat saisivat olla kahden, mutta silti lähellä lapsiaan tarvittaessa ;o). Tai sit miettisin jonkun vähän vanhemman hoitajan pikkuiselle lomamme ajaksi.

Joka tapauksessa mukavaa lomaa, millaiseen ratkaisuun sittn päädyttekin!

Vierailija
12/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin lukiolaisesi tekevät läksyt ja lukevat kokeisiin? Hekö käyvät kaupassa ja tekevät kaikki ruoat ja kotityöt? Entä jos lapsi sairastuu ja joutuu vaikka sairaalaan, koululaisetko ovat pois koulusta?

Minusta kyse ei ole siitä, pärjääkö lukiolainen vaan siitä, mikä on sopivaa. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa, en minä siihen puutu, mutta ihmettelen, miksi ette mene matkalle loma-aikan koko perhe tai sitten viikonloppulomalle miehen kanssa kahdestaan.

Vierailija
13/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet minun naapurini, niin teen ilmoituksen heti kun huomaan!

Vierailija
14/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkin olin lukioikäisenä useinkin omien alle kouluikäisten sisarusteni ammana ja joskus myös naapurin lasten.

Vierailija
15/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. jättäisi nelivuotiasta lukiolaisten hoteisiin, vaikka kuinka olisivat vastuuntuntoisia tms.

Vierailija
16/16 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko joku vitun pösilö luulee että vanhemmat lähtis näiden isompien koeviikolla???? Järki hoi älä jätä!