Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatella, kun raskaana vaikka syönyt Cerazette-minipillereitä?

Vierailija
22.08.2007 |

Tein juuri positiivisen testin, vasta 2 päivää myöhässä eli ihan alkuvaihe ja mitä vain voi toki tapahtua.

Mutta nyt mietityttää rajusti...

Ensinnäkin, että ovat pillerit tehneet hallaa? Jätän siis huomisesta varmaan pillerinsyömisen pois.

Toinen juttu, ei-toivottu raskaus. Meillä kaksi lasta ennestään, pää ihan sekaisia.

APUA!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat pillerit käytössä ja jotenkin luottamus horjuu. Terkkari vakuutti, että jos ottaa pillerin täsmällisesti teho on varma.

Vierailija
2/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää mun tilanne on jo selvempi, siis raskaus on tosiaan kyseessä (pariin päivään en siihen oikein uskonut tai halunnut uskoa) ja oireetkin jo alkaneet, kuvotusta ja rintojen turvotusta.

Emme ole vielä päätöksiä tehneet mistään, kun on niin alussa yhä (jotenkin koko ajan kuvittelen että menee kesken enkä siksi haluaisi oikein vielä ajatellakaan olevani raskaana) mutta en voi olla murehtimatta, että mitä hallaa on nuo pillerit mahdolliselle sikiölle tehneet...

Onko jollain ollut ongelmia minipilleri-raskaudessa tai lapsella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleista e-pillereistäkään ei ole ja minipillerit on vielä " lievemmät" .

Vierailija
4/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässäpä hiukan tietoa, joka toivottavasti helpottaa oloa, Pharmaca Fennicasta:

Laajoissa epidemiologisissa tutkimuksissa ei ole todettu syntymävaurioiden riskin lisääntymistä lapsilla, joiden äidit ovat käyttäneet ehkäisytabletteja ennen raskaaksi tuloa, eikä teratogeenisia vaikutuksia, kun ehkäisytabletteja on vahingossa käytetty raskauden varhaisvaiheessa. Desogestreeliä sisältävistä yhdistelmäehkäisytableteista kerätyt haittavaikutustiedot eivät myöskään viittaa lisääntyneeseen riskiin.

Onnea odotukseen :)

Vierailija
5/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin runsas ylipaino heikentää jo itsessään raskaaksitulon mahdollisuuksia.

Vierailija
6/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä söin kanssa minipillereitä, mutta sitä toista käytettyä merkkiä, ja multa loppui menkat ihan kokonaan ja se oli lääkärin mielestä ihan normaalijuttu

Vierailija
7/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kliinisissä tutkimuksissa useimmin raportoitu haittavaikutus on epäsäännölliset vuodot. Jonkinlaista vuotojen epäsäännöllisyyttä on raportoitu ilmenneen 50 %:lle Cerazette-tablettien käyttäjistä. Koska Cerazette estää ovulaation lähes 100-prosenttisesti, toisin kuin muut pelkästään progestiinia sisältävät ehkäisytabletit, epäsäännölliset vuodot ovat yleisempiä kuin muita vastaavia ehkäisyvalmisteita käytettäessä. Vuotovälit voivat lyhentyä 20-30 %:lla naisista, 20 %:lla ne taas voivat pidentyä tai vuodot voivat jäädä kokonaan pois. Vuodon kesto voi myös pidentyä.

Vierailija
8/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausoireita ollut vähän ja ensi viikolla pitäis alkaa menkat! Jännityksellä odottelen..

Vierailija
9/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla oli käytössä Microluton-merkkiset pillerit. Mahatauti on tyypillisin minipillereiden tehon viejä, meillä oli kanssa keväällä noro-virusepidemia työpaikalla. Itse en sairastanut kyseistä tautia ainakaan kovin voimakkain oirein (maha oli aristava ja turvonnut sekä oli kyllä huono olo useamman päivän), mutta gynekologi oli sitä mieltä että virusta on ollut suolistossa ja se on heikentänyt pillerin tehoa. Pillereistä ei siis ole mitään haittaa lapselle, mutta käyttö pitää lopettaa kun huomaa olevansa raskaana.

Minipillereiden käyttöön liittyy kuitenkin kohonnut kohdunulkoisen raskauden riski, ja siksi ainakin itse kävin yksityisellä utrassa rv 7. Vauva oli paikallaan masussa ja sykekin näkyi. Nyt on menossa rv 18+6. Olin itse kovasti toivonut kolmatta, miehen suostuttelu oli kovasti meneillään kun tämä " napsahti" .

Mies kyllä kiukutteli ja murjotti mulle pari ekaa viikkoa kun ajatteli ensin että olen " järjestänyt" tämän vahingon. Lakkasi kiukuttelemasta kun muisti kyseisen mahatautiepidemian ja kun kuuli gyneltä että hedelmöittyminen on todennäköisesti tapahtunut sinä päivänä jolloin minut hälytettiin töihin kun puolet työkavereista oli sairastunut mahatautiin...

Jos päätät pitää vauvan niin onnea odotukseen!

Vierailija
10/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen varmasti, koska syön aamuisin myös yhden lääkkeen, ja huomaisin aika pian olostani jos lääke olisi ottamatta.

Kyllä mullakin on usko horjunut ehkäisyvälineisiin ihan täysin, jos tästä meille vielä vauva tulee niin sen jälkeen taitaa kyseeseen tulla vain nips-naps lopullisempi vaihtoehto...

ap

Vierailija
11/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös nuo prosentit mene jotenkin niin, että hormonikierukka on 99,9% varma (silti siis yksi pari tuhannesta tulee siitä raskaaksi... ja minä tunnen erään perheen jossa on hormonikierukan kanssa alkuunsaatettu lapsi)

minipillerit ehkä 97% varmuus, joten kolme paria sadasta saa niillä lapsen - teidän perhe ehkä yksi näistä kolmesta, ei edes mikään ihan mahdoton todennäköisyys siis!

Vierailija
12/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun " massa" kasvaa. Eli ylipainoisella eivät välttämättä tarjoa kovin hyvää ehkäisytehoa.

Vierailija
13/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä lapsia ole tarkoitettu syntyvän..

Ei vaan itselläni on ollut minipill-merkkiset pillerit kohta 2 vuotta ja joskus oon ottanut vasta illalla eikä mitään ole tapahtunut. Yleensä olen ottanut aamulla.

Tosin kk-kierto on vaan aika sekasin. Saattavat tulla vaikka 3viikon-3kuukauden välein.

Vierailija
14/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksi 22 eli ihan normaalimitoissa mennään. Olen tätä pääni puhki tässä nyt vuorokauden miettinyt, enkä keksi syytä miksi mun kohdallani kävi näin. Olen varmasti ottanut pilsut ajallaan ja joka aamu.

En siis aio ainakaan itseäni syyttää tästä.

Onneksi miestä vain huvitti mun ilmoitukseni illalla, hän naureskeli vain että jahhah vai sillä tavalla.

Kai tässä aletaan siis vauva-ajatukseen totutella. Vaikka, olen kyllä niin alussa että pitäisi unohtaa koko ajatus ensin muutamaksi viikoksi ja katsoa sitten tilannetta uudestaan...

ap

Vierailija
15/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tästä löytyi selitys asialle?

ap

Vierailija
16/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinko siis olla liian " iso" minipillereille? Miksi gynekologini ei olisi varoittanut tästä mahdollisuudesta??

ap

Vierailija
17/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vk juuri aika ovulaatiosta pos. testiin...

No ONNEKSI OLKOON! Hyvä että miehesi suhtautui rennosti.

Meillä ensimmäinen raskaus oli ns. yllätys, mutta maailman ihanin asia siitä syntyi.

Vierailija
18/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

160, 95 kg ja otan pillerit välissä miten sattuu, mut en ole tullu raskaaksi. Toki 1 lapsi on.

Vierailija
19/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

160, 95 kg ja otan pillerit välissä miten sattuu, mut en ole tullu raskaaksi. Toki 1 lapsi on.

Vierailija
20/23 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alatte joku totuttautumaan ajatukseen uudesta vauvasta, tai varaatte ajan aborttiin.

Minipillerit on tosi epäluotettavia, en suosittele ehkäisykeinoksi kenellekään. Meidän keskimmäinen lapsi sai alkunsa minipillereistä huolimatta. Ja nuorin kuparikierukasta huolimatta (silloin loppui huumorintaju, onneksi se löytyi taas).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän