Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raskaanaolevilla oikeus helpompaan työhön samalla palkalla? Ov

Vierailija
21.08.2007 |

Sain näin jälkikäteen kuulla, että työpaikallani työkaverit olivat olleet vihaisia ja kateellisia, kun sain helpotusta työhöni raskausaikana.

Työssäni joutui välillä tekemään raskaita fyysisiä tehtäviä. Raskausaikana minun ei tarvinut tehdä niitä (esimiesten päätös, minä en sitä vaatinut).

Samaa palkkaa sain kokoajan, vaikka raskaat hommat jäi muiden tehtäväksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin oli itsestäänselvää että työkaverit hoiti osan minun raskaimmista töistä (hoitoalalla olen), ja tekivät sen ihan omasta aloitteesta. Odotin kaksosia, ja olin tosi kiitollinen ihanille työkavereille.

Vierailija
2/3 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalit työtehtävät ovat liian raskaita, niin sittenhän vaihtoehto olisi olla sairaslomalla. Eli työnantajan kannattaa keksiä kevyempiä työtehtäviä, että voi ylipäänsä olla töissä. Ja palkkaa ei saa tuollaisen takia alentaa eli samaa palkkaa on maksettava, vaikka tekisikin raskausajan muita hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulin myös jälkikäteen että jotain työkaveria oli kyseinen järjestely harmittanut. Minulla olisi toinen vaihtoehto ollut olla sairaslomalla joten tottakai tämä oli työnantajan kannalta parempi vaihtoehto.