Meneekö kokopäivähoitopaikkaa hakeva osa-aikaista paikkaa hakevan edelle?!
Tuntuisi tosi isolta vääryydeltä, jos lapsilta jää ensi syksynä paikka saamatta (siis läheisestä ja kivaksi tunnetusta päiväkodista) siksi, että niin moni hakee osa-aikapaikkaa. Miten tämä asia on? Millä kriteereillä lapsi otetaan päiväkotiin? Onko esim. hakemuksen aikaisella jättämisellä merkitystä?
Kommentit (9)
Tätäkö tarkoitat, kakkonen? Eikös ne kaikki paikat ole samasta kiintiöstä (ikäryhmiä lukuunottamatta)? Olen itse ainakin kuvitellut, että yksi kokopäiväpaikka vastaisi ehkä noin kahta osapäiväpaikkaa... vai?! Selittäisikö joku nyt sitten tyhmälle, että miten nuo paikat on kiintiöity.
t. ap, joka miettii puhuako naapuruston tulevat osa-aikaäidit ympäri, jotta paikkoja jää muillekin... vai onko tarvetta moiseen ;)))
mutten myöskään ymmärrä, onko se osa-aikaisuus jokin synti sitten? Siis voihan lapsi olla osa-aikahoidossakin ihan hyvästä syystä. Minun mielestäni pikemminkin hyvä vanhempi ei vie edes täyspäiväpaikkaan...
2
vaan täällä haetaan kokopäiväpaikkaa ja sitten vaihdellaan päivän pituutta perheen tilanteen mukaan.
Olisiko koko alueen päiväkodeista kahdessa erikseen osa-aikaryhmä ja molemmat on erityistarpeisille, lähinnä puheenkehitykseen liittyviä.
Olisi töiden puolesta riittänyt tuo osa-aikainen, mutta pelkäsin että sitten ei saa paikkaa ollenkaan.
miten se nyt sitten olisi jotenkin suurempi tarve? Ihmisillä on erilaiset työajat. Eri aikoihin työvuorot.
Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, mutta varmasti jos samaan aikaan tulee kaksi hakemusta joista toinen on ns. virikepaikka ja toinen vanhempien työn takia oleva hoidon tarve niin ne laitetaan pinossa tiettyyn järjestykseen.
Vierailija:
Minun mielestäni pikemminkin hyvä vanhempi ei vie edes täyspäiväpaikkaan...2
Mutta täällä on kyllä oma ryhmä osapäiväisille.
Töitä voi tehdä myös niin, että lapsi ei joudu olemaan kokopäivähoidossa.
2
Miten se voisi mennä edelle, kun hakee eri paikkaa?