Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kasvissyöjä, enkä voisi ikinä olla parisuhteessa metsästäjän kanssa

Vierailija
19.10.2008 |

Ymmärrän kyllä, että jonkun on pakko vähentää esimerkiksi hirvikantaa. Mutta en vain voisi elää miehen kanssa, joka tekee sitä vapaaehtoisesti. Ja entäs nämä perhanan sorsastajat? Jos pitää luonnossa liikkumisesta, miksei voi harrastaa marjastusta taikka valokuvausta?

En vain voi elää ihmisen kanssa, joka vapaaehtoisesti tappaa eläimiä.

Ammunnan harrastus menee samaan kategoriaan. Ettekö oikeasti keksi parempaa ajanvietettä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa. Maanviljelijän kanssa taas olisi tosi vaikeaa.

Vierailija
22/33 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoititko karjankasvattajaa, sikaloitsijaa tai naudankasvattajaa?

Hyviä pointteja tässä ketjussa, itse olen vege ollut 20vuotta, mieheni syö lihaa. Mutta kalastaa itse, sekä käy metsällä. Harvoin on kaupan lihaa, sekin luomua. Minusta metsästäminen on maailman luonnollisin asia, kuten kalastaminenkin. Omiin tarpeisiin, ravinnoksi.

Olen myös eläinten oikeuksien puolesta taistellut yli 20vuotta, enkä koe metsästämisen oikeuksia uhmaavan lainkaan. Turkistarhausta esim. en taas hyväksy, enkä eläinkokeita.

Ottakaa asioista selvää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniita ajatuksia eläinten puolesta/oikeuksista kun rupesin seurustelemaan maitotilallisen kanssa. Mutta vuodet ovat opettaneet realistisksi tämänkin homman suhteen. Eläinten ystävä minäkin olen ja eläimet on hoidettava kunnolla mutta tässäkään hommassa ei voi välttämättä tehdä niin kuin kaupunkilaiset eläintenystävät vaahtoavat varsinkin jos lehmien pidolla meinaa perheensä elättää.

Vierailija
24/33 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä kunnolla eikä mitään heinää.

Vierailija
25/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari kk metsäsäjän kanssa. En näe siinä harrastuksessa mitään pahaa.

Ärsyttävintä vaan se et se on tälle miehelle elämä. Mikään muu ei tuu estää tota toimintaa. Sekös vituttaa.

Metsästäjä tavallaan putsaa luontoa tuhoeläimisä.

Luonto antaa takaisin kun sä palvelet sitä oikein.

Vierailija
26/33 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, anteeksi jo etukäteen.

Me ihmiset olemme tosi erilaisia. Itse olen vegaani ja ajan teurastamolle sikoja. En näe asiassa mitään ongelmaa - tosin en olekaan vegaani eettisitä syistä. Olen itsekkäästi sitä mieltä, että näin syöden musta tuntuu paremmalta ja töitä on pakko tehdä. Koska töitä oli teurasauton kuljettajana, otin sen vastaan.

Mieheni on sekasyöjä ja pitää työtäni äärimmäisen yököttävänä, hän ei voisi kuvitellakaan ajavansa eläimiä teuraaksi mutta voi silti hyvillä mielin vedellä sitä possua lautaselta.

Vierailija
27/33 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällöttää ajatuskin.

Vierailija
28/33 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naiivi aloitus 30-vuotiaalta. Toivon, että rakastut tulisesti mieheen, joka myöhemmin osoittautuu turkistarhaajaksi.

Maalla kasvaneena en romantisoi eläimiä, kotona tai metsässä asustavia. Syön hirvipaistia, poronkäristystä ja joo, ihan takuuvarmasti myös sitä halveksittua broileria ja naudan paistijauheklihaa.

Kasvissyönti eettisenä kannanottona on kummallinen, varsinkin jos sen tekee - kuten valtaosa tekee - puolivillaisesti. Syödään naama soikeana elintarvikkeita, joissa vähintään eläinperäistä liivatetta. Kävellä läpsytellään nahkakengissä ja Vuittonin nahkavesta olalla. Käytetään eläimillä testattuja meikkejä.

Ja ennen kaikkea: ollaan kovaäänisiä ja röyhkeitä oman näkökannan tuputtajia. Minäminäminä ja eläintenoikeudetblaablaa.

Lukekaa filosofianne. Ei eläimellä ole mitään ns. oikeuksia. Ne ovat itsetiedostavan olennon (eli ihmisen) omaisuutta. Ja jos joku tulee länkyttämään delfiineistä tai makiapinoista, paina kaasua. Mua ei kiinnosta sun vaikeasti todistettavat ja tunneperäiset uskomukset eläimen rationaalisesta järkeilykyvystä tai luovuudesta tai tunteista.

Vierailija
29/33 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuulla on kyllä aika paljon asioita, jotka voidaan laskea ihan luonnonsuojeluksi. Suomessa lasken metsästyksen samaan kastiin marjastuksen ja sienestyksen kanssa. Metsästä poimitaan "sato" ja varmistetaan, että näillä lajikkeilla on hyvät olosuhteet tuottaa satoa tulevaisuudessakin. On hyvä ottaa huomioon, että valtio on ulkoistanut kaikki riistanhoidolliset työt näille metsästäjille. Itse en tykkää eläimiä ampua, mutta olen vastuullisen suomalaisen riistanhoidon kannalla.

Vierailija
30/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä vaan se et se on tälle miehelle elämä. Mikään muu ei tuu estää tota toimintaa. Sekös vituttaa.

Tuhoeläimiä ei ole olemassa (paitsi ehkä idiotti laji nimeltä Homo Sapien(s)), kaikilla on paikkansa luonnossa, myös tulokaslajeilla. Ja ei, mitään eläintä ei saa tappaa vain lajin takia. Ihan sama kuin ihmisen saisi tappaa vain ihonvärin tai uskonnon tai kielen perusteella. Tuollaisen puolustamine on järjettömyyttä pahimmillaan ja tulee olemaan vahingollista niin luonnolle kuin ihmisille.

Vierailija
31/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoeläimiä ei ole olemassa (paitsi ehkä idiotti laji nimeltä Homo Sapien(s)), kaikilla on paikkansa luonnossa, myös tulokaslajeilla. Ja ei, mitään eläintä ei saa tappaa vain lajin takia. Ihan sama kuin ihmisen saisi tappaa vain ihonvärin tai uskonnon tai kielen perusteella. Tuollaisen puolustamine on järjettömyyttä pahimmillaan ja tulee olemaan vahingollista niin luonnolle kuin ihmisille.

ei alkujaan kuulu Suomen luoontoon eikä sillä näin ollen ole täällä luontaista vihollista.

Vierailija
32/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alkujaan kuulu Suomen luoontoon eikä sillä näin ollen ole täällä luontaista vihollista.

Tulokaslajillekin on paikkansa. Kai sinä sen verran osaat lukea? Ja ehkä sillä ei juuri nyt ole luontaista vihollista, mutta luonto sopeutuu, siis sille tulee luontainen vihollinen, ehkä susi tai ilves ottaa sen ruokavalikoimiinsa. Ei karvattoman apinan (ihmisen) tarvi tehdä asialle mitään. Luonto on meitä monta kertaa viisaampi.

Ja ps, mitenkäs supikoira Suomeen saapui?

Vierailija
33/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokaslajillekin on paikkansa. Kai sinä sen verran osaat lukea? Ja ehkä sillä ei juuri nyt ole luontaista vihollista, mutta luonto sopeutuu, siis sille tulee luontainen vihollinen, ehkä susi tai ilves ottaa sen ruokavalikoimiinsa. Ei karvattoman apinan (ihmisen) tarvi tehdä asialle mitään. Luonto on meitä monta kertaa viisaampi.

Ja ps, mitenkäs supikoira Suomeen saapui?

Itä-aasiasta. Ura-vuoristojen kautta on suomeen eksyny.

Supi on ruma otus. Muuenki se kantaa tauteja ja varsinkin kapia. Se tuhoaa suomen omia pieneläinlajeja. Siksi nämä elukat lopetetaan.

Ite en oo oikeen metsästyksestä tienny paljoonkaa. Muutaku ollu se yleinen käsite et ammutaa hirvii ja peuroja,mutta näin maallikkona olen asioista ottanu selvää ja lukenu. Eli metsästys on muutakin ku hirvet ja peurat ja se liha. Tässä ihminen myös siistii ja karsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän