Naapurin lapsi syö meillä joka päivä!
mua on alkanut ärsyttää ja kerran sanoinkin, että menee kotiinsa syömään johon lapsi kirkkain silmin sanoi että ei meillä ole ruokaa :/
Jos hällä on vaikka karkkia niin tulee niitä esittelemään mutta ei varmasti anna yhtään kellekään.
Kommentit (30)
ja minusta on väärin ruokkia ylimääräisiä suita kun omissa on jo ihan tarpeeksi, sillä ihmettelenkin että lapsi saa aina luvan syödä meillä. Kyllä heillä varmasti kunnon ruokaakin syödään kun käyvät usein mummolla syömässä mutta sitten näyttää olevan usein makkaraa ja karkkia. En kyllä mene naapurille sanomaan ettei ole kovin terveellinen ruokavalio.
ap
jos osaisin niin eihän tässä olisikaan ongelmaa.
ap
Naapurin äitihän on riemuissaan kun ei tarvitse omalle lapselle ruokaa laittaa. Käyttävät siis molemmat sua hyväkseen ja sä annat kaiken tapahtua. Ootko muutenkin elämässä muiden tiskirättinä?
kannattaa pestä se pimppi hiekalla istumisen jälkeen.
ollessa meillä kävi kans pari luokkakaveria aina meillä syömässä, saattoivat kävellä suoraan jääkaapille. Niitten vanhemmat oli sellaisia " hossottajia" eivät tienneet missä päin omat lapset liikkuvat ja niillä pojilla oli aina likaiset, öljyltä haisevat vaatteet ja mustat kynnen aluset!
mutta sitten alkaakin kauhea mankuminen että voi kuinka tekee mieli eikä kotona ole ruokaa. Saattaa myös pyytää keksejä tai jätskiä usein ja suuttuu kun ei saa, suuttuu myös sitten lapselleni. Minusta aika outo suhtautuminen ruokaan hänellä.
ap
Naapurin lapsi kävi meillä päivittäin syömässä ja itki, jollei saanut syödä kun oli niin kova nälkä. Ohjasin lapsen kotiin syömäänkin, ja lapsi tuli hetken päästä itkemään ja kertomaan, että ruoka on vasta johonkin tiettyyn aikaan. Tässä perheessä kyllä tarjotaan ruokaa, mutta viikonloppuisinkin kolme kertaa päivässä(aamulla, puoleltapäivin ja illalla), mikä on aika harvoin leikki-ikäiselle.
Säälistä sallin meillä syömisen, mutta tilanne levisi käsistä ja lapsen sisarkin alkoi ilmestyä meille ruoka-aikaan.
Itse rupesin silminnähden näyttävästi kutsumaan lastani syömään lasten huoltajan ollessa pihalla, jolloin tietysti myös naapurin lapset reagoivat huutoon. Tilanne raukesi itsestään, kun perheen äiti huomasi tilanteen.
Jollei olisi rauennut olisin saattanut lapsen kotiovelle ja kertonut äidille, että lapsellesi on nälkä ja toin hänet kotiin syömään.
Sinun tilanteessasi kertoisin lapsen isälle, jollei äiti asu perheessä. Miehiltä tuollaiset tilanteet voivat ihan vahingossa jäädä vaikka huomaamatta.
Ei kuitenkaan ole ole oikein lapselle, että syö teillä. On lapsen parhaaksi, että hän oppii hakemaan turvan ja tuen kotoa. tsemppiä, tiedän, että kurja tilanne.
Itse olen eronnut ja kun lapseni ovat isällään ja tulevat kotiin ovat NIIN nälkäisiä, ettei mitään rajaa. Olen puhunut isän kanssa, joka kertoo, että eivät malta syödä. Jos vaan pystyt, ota asia puheeksi naapurin kanssa. Minusta olisi kamalaa, jos lapseni kävisivät naapurissa syömässä minun tietämättäni...
Tuota en muuten ole ikinä huomannut edes kysyä, että saako kavereiden lapset syödä meillä...tarjoan automaattisesti, heitä tosin käy aika harvoin meillä, johtuu ehkä siitä.
vie hänet kotiinsa. Soita ovikelloa ja sano, että lapsella on nälkä.
joka ei ruoki omalla rahalla hoitolasta kello 17.00. Muistakaa siis ruokkia se naapurinkin lapsi, IHAN SAMA ASIA!