Naapurin lapsi syö meillä joka päivä!
mua on alkanut ärsyttää ja kerran sanoinkin, että menee kotiinsa syömään johon lapsi kirkkain silmin sanoi että ei meillä ole ruokaa :/
Jos hällä on vaikka karkkia niin tulee niitä esittelemään mutta ei varmasti anna yhtään kellekään.
Kommentit (30)
käy niin sääliksikin, kun lapsi ei pääse edes kotiinsa kun siellä pienempi nukkuu päiväunia monta tuntia. Talvellakin joutui olla pihalla :(
ap
Kehtaisitteko ottaa yhteyttä jonnekin. Esim neuvolaan tai sossuun.
ja itse epäilen, että lapsi kyllä saa kotoaan ruokaa pyytämällä, vaikka se useimmiten onkin karkkia tai makkaraa. Tuo voisikin toimia paremmin, että lähetän lapsen kotiinsa/ulos odottamaan että ollaan syöty. Ja toki annankin mielellään lapsen kavereille välipalaa silloin tällöin mutta en tykkää että siitä tulee joka päiväistä. Lapset ovat ekaluokkalaisia.
ap
Ehkä lastensuojelu kuitenkin olisi parempi instanssi jos lapsi pistetään ulos (ei saa sisälle mennä) eikä saa ruokaa?
Neuvola on kuitenkin vapaaehtoinen, ei se perhe välttämättä sinne edes mene. Neuvola on aika voimaton näissä asioissa, sossulla on enemmän " valtaa" puuttua!
Lapsi saattaa sanoa, että kotona ei ole ruokaa, vaikka siellä tarjottaisiin vaikka kuinka usein ja hyvää ravitsevaa ruokaa. Jos lapsesta vaan on hauska syödä naapurissa. Äiti voi olla hyvinkin huolissaan lapsen ruokahaluttomuudesta kotona, kun ei ehkä tiedä että syö päivittäin naapurissa.
Samoin saattaa sanoa että ei pääse kotiin, vaikka ei vaan viitsi mennä.
Jos sitten äidin puheista saat yhtään vihjettä että lapsi ei todellakaan saa tarpeeksi ruokaa ja ei saa mennä edes kotiin, niin yhteys neuvolaan.
Kuinka vanha lapsi on? Ainakin meillä alle kouluikäiset aina kehittelee itselleen mieluisimpia vaihtoehtoja. Itse en ruokkisi naapurin lasta, mutta nuo ketkä asuu hiemankaan kauempana, kutsutaan toki syömään, jos muukin perhe syö.
ja ei kai se näin kesällä haittaa mutta sääliksi kävi kun talvella katselin kun lapsi istui kuistillaan yksin =(
ap
Lapsesta on kivaa syödä naapureilla! Ei ehkä tarvitse syödä lautasta tyhjäksi tai ottaa salaattia = kivaa joidenkin lasten mielestä!
Ja tuosta ulkona olemisesta. Ennen lapset olivat ulkona talvellakin. Nykyään kaiketi, jos lämpötila on alle + 5 astetta, saa olla sisällä. Hei haloo, kyllä lapset oikeasti pärjäävät ulkona talvellakin.
Eri asia sitten tietty on, jos ei päästetä sisään vaikka on kylmä, märät vaatteet tms. Mutta pieni maalaisjärki (jos teillä on) kehiin niin ei joka asiasta tarvitse hötkyillä.
t. maalaijärjellinen kaupunkilainen
3h talvipakkasella. En edes historiasta lukenut.
Vierailija:
Lapsesta on kivaa syödä naapureilla! Ei ehkä tarvitse syödä lautasta tyhjäksi tai ottaa salaattia = kivaa joidenkin lasten mielestä!Ja tuosta ulkona olemisesta. Ennen lapset olivat ulkona talvellakin. Nykyään kaiketi, jos lämpötila on alle + 5 astetta, saa olla sisällä. Hei haloo, kyllä lapset oikeasti pärjäävät ulkona talvellakin.
Eri asia sitten tietty on, jos ei päästetä sisään vaikka on kylmä, märät vaatteet tms. Mutta pieni maalaisjärki (jos teillä on) kehiin niin ei joka asiasta tarvitse hötkyillä.
Äitinsä ei ole siis tuossa kun on uusperhekuvio.
ap
Voisipa vaikka olla näin. Lapsi ei haluaisi mennä ulos vaan haluaisi vaan pelata tietsikalla. Vanhemmat haluavat, että lapsi ulkoilee joka päivä. Ovat kehottaneet hakemaan kavereita. Lapsipa murjottaakin vain portailla, koska ei halunnut ulos ensinkään.
Enpä yhden tapauksen perusteella vetäisi johtopäätöksiä. Lapsen ikäkin tietty pitää huomioida. Kuten sanoin, järjen käyttö on sallittua.
Vierailija:
3h talvipakkasella. En edes historiasta lukenut.Vierailija:
Lapsesta on kivaa syödä naapureilla! Ei ehkä tarvitse syödä lautasta tyhjäksi tai ottaa salaattia = kivaa joidenkin lasten mielestä!Ja tuosta ulkona olemisesta. Ennen lapset olivat ulkona talvellakin. Nykyään kaiketi, jos lämpötila on alle + 5 astetta, saa olla sisällä. Hei haloo, kyllä lapset oikeasti pärjäävät ulkona talvellakin.
ap
kun olen itse kuullut ja nähnyt sen päivittäin. Joo mutta nössö kun olen, en kehtaa siitä heille sanoakaan.
ap
Vierailija:
Voisipa vaikka olla näin. Lapsi ei haluaisi mennä ulos vaan haluaisi vaan pelata tietsikalla. Vanhemmat haluavat, että lapsi ulkoilee joka päivä. Ovat kehottaneet hakemaan kavereita. Lapsipa murjottaakin vain portailla, koska ei halunnut ulos ensinkään.Enpä yhden tapauksen perusteella vetäisi johtopäätöksiä. Lapsen ikäkin tietty pitää huomioida. Kuten sanoin, järjen käyttö on sallittua.
Vierailija:
3h talvipakkasella. En edes historiasta lukenut.Vierailija:
ap
vaikka jääkaappi olis oikeesti täynnä ruokaa.
Kerran mentiin mun äidille, eli lasten mummille kylään. Mummi kysy lapseltani että, " oletko syönyt, tossa olis vielä lämmintä ruokaa" ? Lapsi joka juuri oli syönyt kotona lämpimän aterian, vastasi mummille, " en oo syönyt, on niin hirvee nälkä että oikein pyörryttää" ???
Oikeesti, mä en tiedä mistä se ton keksi, mutta onneksi sano sen mummillensa, eikä naapurin tädille!
aa jääkaapissa, mutta lämmintä varmaan korkeintaan kerran viikossa. ei hoitanut kyllä lapsiaan muutenkaan. ja tiedoksi, huostaanotettiin joo. mä sitten aina kilttinä annoin tälle tyttöparalle, joka välillä ärsyttikin kun aina oli meillä, mutta en nyt halunnut että nälkääkään kärsii. nykyään on muuten teiniäiti
Vierailija:
ja itse epäilen, että lapsi kyllä saa kotoaan ruokaa pyytämällä, vaikka se useimmiten onkin karkkia tai makkaraa. Tuo voisikin toimia paremmin, että lähetän lapsen kotiinsa/ulos odottamaan että ollaan syöty. Ja toki annankin mielellään lapsen kavereille välipalaa silloin tällöin mutta en tykkää että siitä tulee joka päiväistä. Lapset ovat ekaluokkalaisia.ap
Ihan kuinolisi oma lapses kyseessä. Etkö anna ruokaa ja laske kotiin?
Ärsyttääkö kun naapurit eivät syötä ja hoida lastasi?
[/quote]
Ihan kuinolisi oma lapses kyseessä. Etkö anna ruokaa ja laske kotiin?
Ärsyttääkö kun naapurit eivät syötä ja hoida lastasi?
[/quote]
Minä en halua että lapseni syö naapurissa ja tykkään hoitaa itse lapsiani. En oikeen kyllä tajunnut sun pointtia..
ap
Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se, että naapurit syöttävät " salaa" vierasta lasta. Usein lapseni kaverit eivät edes saa lupaa syödä meillä, ihan samoin kuin meidän poika ei saa syödä kavereilla. Paitsi joskus. Joka kerta on kysyttävä lupa, puolin ja toisin....
Musta on enemmänkin outoja nämä vanhemmat, jotka ruokkivat toisten lapsia ilman ao. avnhempien lupaa :O
Lapseni on kotona omana ruoka-aikane eikö muulloin syö missään!
ja saa luvan syödä meillä melkein aina. Nielurisaleikkauksen aikana oli 2 viikkoa taukoa niin ettei saanut syödä meillä kuin välipalan. Mutta nyt alan laittaa lapsen ulos odottelemaan ruokailun ajaksi, kiitos sen vinkin kirjoittajalle ;)
ap
Voisithan kysellä ystävällisesti, vaikka siinä kun hän teillä syö, että mitä teidän isi/äiti tekee ruoaksi, mikä on sun lempiruokaa, tehdäänkö sitä usein jne. Siitä saisit jo jotain vinkkiä, onko kaikki hyvin. Aika kurjaa olisi, jos vain teillä lapsi saisi kunnon ruokaa, ja sitten sekin otettaisiin pois. Mutta ymmärrän hyvin ärtymyksesi, itsekin joutuisin keräämään rohkeutta aika tavalla ennen kuin uskaltaisin avata suuni. Mutta tekisin sen siksi, että lapsi tarvitsee puolustajaan, jos hänellä oikeasti olisi joku hätä.
älä ota vastedes lasta teille ruoka-aikaan tai laita ulos odottamaan kun syötte, vaikuttaa varmaan julmalta mutta en minäkään toistuvasti alkaisi toisten lapsia ruokkimaan.