Piilotyöpaikkojen haku
Miten haetaan piilotyöpaikkoja, siis kun kaikkia vapaina olevia työpaikkojahan ei esimerkiksi ilmoiteta työkkäriin ollenkaan.
Otanko alalla oleviin yrityksiin yhteyttä, että onko teillä töitä nyt sitten kumminkin tarjolla vaikkette niistä kerrokaan. Pitääkö ne ihan pöljänä? Onko parempi soittaa, mennä käymään vai laittaa sähköpostia?
Itselläni ei ole kontakteja alan ihmisiin tällä paikkakunnalla koska olen muuttanut usein, joten en voi oikein tuttujenkaan kautta töitä hakea, lisäksi olen ihan vastavalmistunut että vähän senkin takia on niin surkeaa.
Miten te muut olette hakeneet piilotyöpaikkoja?
Kommentit (8)
Työkkärissä setä kyseli kanssa että olethan kysellyt näitä piilotyöpaikkoja, no siinä vaiheessa en ollut vielä kun olin vasta edellisellä viikolla valmitunut ja alkanut työttömäksi.
Saako niitä töitä kukaan oikeasti silleen että summa mutikassa soitellaan mestoja läpi että josko niillä sittenkin olis tarvesta, kai ne työkkäriin niistä töistä ilmoittaa jos on oikeasti tarve. Ilmeisesti monikaan ei ole saanut tätä kautta töitä, kerta juuri kukaan ei sano mitään.'
ap
tiedän monta työpaikkaa jossa tällaiset " avoimet" hakemukset pistetään visusti talteen vaikka juuri sillä hetkellä ei työntekijöitä tarvittaisikaan. Ottavat sitten myöhemmin kun tarvetta on, yhteyttä hakemuksen lähettäneeseen.
Itse sain aikoinaan työpaikan kun soitin ja kysyin töitä. Soitin varmaankin 15 paikkaan mutta yksi tärppäsikin! Suurimmassa osassa pyysivät lähettämään juuri avoimen hakemuksen.
minä sain tuollaisen tuskallisen avoimet hakemukset kierroksen jälkeen ensimmäisen työpaikkani! sijaisuus lennosta pariksi kuukaudeksi. Mutta sen jälkeen on ollut työnhaku helpompaa.
Reippaasti vaan!
tai laita vaikka ensin postia ja soita perään. Tsemppiä työnhakuun!
Jostain kuulin joskus, että yli puolet työpaikoista täyttyy ilman ilmoitteluja.
on niin surkea ja paska fiilis vaikken ole edes kauaa ollut työttömänä, muutaman kuukauden, mutta kun ala on semmoinen jolla voi työllistyä jos on kontakteja miljooniin ihmisiin ja työkokemusta vähinään kymmenen vuotta. Työpaikkoja on tarjolla vain muutamia vuodessa, ainakin tällä alueella, enkä mielelläni halua enää muuttaa kun miehellä on vakityö. Oma ammattinimike on vielä huuhaa soopaa, jota ei moni edes tiedä mitä se tarkoittaa käytännössä.
Tottakai pääsee aina muihin töihin (ehkä) kun vaan hakee, esim kauppaan tai siivoustöihin, mitkä nekin olis ihan ok väliaikaisesti, että olis jotain järjellistä tekemistä ja tuntis olevansa hyödyksi. Tutnuu vaan niin surkealta että kun on opiskellut unelma-alaa monta vuotta, niin sitten pitäisi nöyrtyä johonkin sellaisiin töihin mistä päätti ettei tule enää tekemään, siivojana ja kaupan kassana kun olen ollut jo tarpeeksi.
Miksei nuorille ja innokkaille opiskelupaikkoja hakeville tolkuteta enemmän sitä että miettikää missä oikeasti voitte työllistyä, vaan " annetaan" niin sanotusti opiskella huonostityöllistävää alaa monet vuodet ja sitten on taas työttömiä luusereita kortisto pullollaan, jotka joutuvat kumminkin opiskelemaan jonkun järkevän ammatin, josta oikeasti työllistyä.
Onko siinäkään taas mitään tolkkua että lähtisin saman tien opiskelemaan jotain alaa jossa on oikeasti mahdollisuudet työllistyä ja taas istuisin koulun penkillä muutaman vuoden lisää kunnes olisin kohta niin vanha ettei kukaan halua enää töihin.
ap
Ihan naurettavaa että aikuisten ihmisten opiskeluvalintoja pitäisi alkaa valvomaan! Kai nyt itsekin pöljä olet käsittänyt mitä haluat elämässäsi tehdä; takoa rahaa vai ruikuttaa säälittävänä kortistossa. Jokainen vastaa omasta elämästään!
Minulle kävi niin että aloin opiskelemaan alaa, jossa oli silloin puutetta työntekijöistä. Yllättäen valmistuttuani ei meille olekaan tarvetta, sillä tätä samaa alaa on opetettu vähän joka koulussa eikä meidän alalta pääse töihin niihin hommiin joihin minä haluaisin päästä.
No nyt olen vastavalmistunut ja työtön. Minun pitäisi aloittaa taas opiskelu, jos haluaisin päästä omalta tuntuvalle alalle. Että se siitä. Ei se työn saaminen aina onnistu, vaikka lähteekin opiskelemaan alaa, jossa tuntuu olevan varmasti työpaikkoja. Ovet on kiinni ja jatkuvasti kuulen että minulla on väärä koulutus hakemaani paikkaan.
niin kyllä pitäisi koulutetun ihmisen töitä saada. Ainakn minä olen saanut.