Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko syy masennukseen, huonovointisuuteen

Vierailija
20.08.2007 |

ja ylipäätänsä valittamiseen (siitä että ei ole ns omaa aikaa, ei jakseta olla lasten kanssa jne) siinä että harva nainen nykyään oikeesti tietää miten paljon perheelämä ja lastenhoito vaatii? Välillä tuntuu (itse töissä synnärillä) että nykynuoret oikeesti luulee että vaikka tulee vauva taloon voi silti nukkua, löhöä, matkustaa, juhlia samaan tyyliin kuin ennenkin. Tuntuu että eivät ymmärrä ollenkaan että elämä kuuluu muuttua, kuuluu olla väsynyt, kuuluu ajatella omaa egoaan vasta vimppana ym ym. En tiedä, olenko väärässä? Yksi äiti tokaisi kerran kun vauva vietiin sisään että " luen yleensä lehden tähän aikaan" ??????????????? Missä aivot? Ei välillä tekee mieli huutaa ja kovaa. Kommentteja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kokoajan huolehtia miten menee jatkossa, ni tuskin sitä niin helposti masentuu ja voi huonosti?

Vierailija
2/7 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että

kukaan

osaa varautua ennen ensimmäistä lasta siihen kuinka rankkaa kaikki tulee olemaan. Siihen jokin koliikki ja äidin hormonihäiriöt päälle niin avot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon kanssa, eli ei ymmärretä mitään arjen elämästä ja mitä lapsi vaatii. Totta. Moni joka perustaa perheen ei osaa edes lihakastiketta laittaa - et revi siitä.

Vierailija
4/7 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämän kevät!

Minun syy masennukseeni ja huonovointisuuteeni kyllä on selvästi yliyrittäminen ja liika huomio vauvalle ja omien tarpeiden kokonaan unohtaminen. Siinä on selvä ero! Kyllä ne omat tarpeetkin on olemassa ja pitää muistaa, mutta missä se raja kulkee, siinä se on opetteleminen nykyäideillä. Ei ole mallia ja tietoutta perhe-elämästä tarpeeksi kun ei asuta niin tiiviisti ja monet nykyiset vanhemmat ovat jo ainuita lapsia olleet itse.

Vierailija
5/7 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulee että kun vauva on syntynyt hommataan hoitajan ja jatketaan elämää samaan tyyliin kuin ennen.

Vierailija
6/7 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tosi yksin, äitini kyllä hoiti lasta tarvittaessa, mutta todellista olkapäätä miehen lisäksi ei ollut. Yhteiskunta odottaa, että on kaunis ja ruskea, hoikka ja raskausarveton, liikuntaa harrastava uraohjus, vaikka on lapsi. Se on joku peikko kun leijailee ilmassa koko ajan, mutta niitä kaikkia vaatimuksia ei pysty täyttämään ja sitten tulee uupumus ja masennus. Yhdenkin lapsen hoito tuntuu ylivoimaiselta, kun on liikaa paineita.

Vierailija
7/7 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Olisi kyllä hyvä hankkia hoitaja, siivooja, kokki... Mikähän muu vielä? Hmm, pitääkin käydä lottoamassa ja ostamassa pari arpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme