Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT*** vk 34

20.08.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ensimmäisenä pääsen pinoon tarinoimaan =)

Mitäs Kotiloille kuuluu?!

Meillä innostuttiin kävelytuolista oikeen tosissaan, kun sellanen saatiin lainaan! Peetu hyppii ja pomppii ja " riehuu" kun siihen pääsee ja iloisena taapertaa sillä ympäri taloa =)

Pitkän aikaa onkin ollut kova kiukuttelemaan aina kun jää yksin lattialle, joten tuo kapistus toi kyllä helpotuksen meidän arkeen! Saan päiväsaikaan (kun isommat pojat on koulussa ja mies töissä) tehtyä jotain kotihommiakin silläaikaa kun poika katselee touhujani tai nauraa itselleen peilistä!

Mulle iski kauhee hiivatulehdus, eikä tunnu auttavan 3päivän puikkokuuri.

Tarvis hakee varmaan sitä canesten-rasvaa, sitä on moni kehunu hyväks!

Oireet onneks hiukan helpotti niillä puikoilla, mutta kutiaa vielä paikat vähän..

..ja tarinointi loppui lyhyeen, Peetu heräs..

mammutti ja Peetu 5½kk

Vierailija
2/8 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on mennyt aivan mielettömän nopeasti! Peppi on kasvanut todella hyvin, ja on ens viikolla sitten jo 5kk. Me pärjäillään vielä hyvin äidinmaidolla, ja lääkäri kehoittikin jatkamaan jos vain mieli tekee. Peppi kyllä herää syömään vielä 2krt yössä, mutta minua ei haittaa ollenkaan, neiti tankkaa ja sitten jatkaa uniaan omassa pinniksessään...

Olipas kivaa kun vihdoinkin tajusin tulla tänne vauva-puolelle tsekkaamaan onko tuttuja ja tämä palstahan tässä ekana hypähti silmille =)

Me kovasti miehen kanssa haluttaisiin vielä yksi lapsi, mutta raskausmyrkytys säikäytti pahemman kerran. Jälkitarkastuksessa lääkäri kyllä näytti vihreää valoa, mutta täytyy nyt kuitenkin tarkkaan harkita haluaisimmeko oikeasti (raskausmyrkytyksen uusiutuminen pelkona) vielä yhden pirpanan... No, onhan tämä Peppi vielä kauan vauva, onneksi!

Nyt alan seurailemaan mitä muille kuuluu, Peetukin tuntuu jo niin isolta vauvalta, että ;o)

Terkuin Anttusanttu kera lapsien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Poitsu oppi kääntymään..ja nyt sit kierii pitkin seiniä..=)Siihen loppu äitin aika,kun poika vaan makoili kiltisti.Nyt saa olla koko ajan vahtimassa=)Mutta hätätilassa pistän pojan sitteriin,jos jotain saatava tehtyä=)

Pojalla on noita allergioita,ja välillä luulen että joku sopii,ja sit ei sovikkaan..joten rauhassa kokeillaan.Ja tisua menee vielä paljon.Meillä yöt vaihtelee paljon.

Viime yö 22-08.15 meni niin et söi vaan 4.30 eli hyvä yö.Meillä poika vähäuninen ja laskin että poika nukkuu n.9h vuorokaudessa suurimman osan eli yö+päiväunet yhteensä 9h..ei ihme et oon väsyny.

Nyt pojulle aamupalaa,ja ite suihkuun.Tulee kaverin poika hoitoon,niin on vilskettä kun 2 4-vuotiasta juoksee ympäriinsä=)

G:Mites teillä,onko teillä paljon omaa aikaa/parisuhdeaikaa?Mä pyrin käymään kerran viikossa jossain yksin,uimassa yms.ja kerran kuussa käyn töissä,jonka lasken omaksi ajakseni=)Ja parisuhdetta hoidettu käymällä syömässä kaksin n.kerran kuussa ja pe oltiin viihteellä kaksin,kun miehen sisko tuli hoitaa lapsia.

Huiskutin ja poitsu 4,5kk

Vierailija
4/8 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti on alkanut kuntoilemaan. ;0) Tai siis vaunuja lykkimään kakkonen seisomalaudalla ja kun siihen yhdistää esikoisen pyörällä (= ylämäissä työnnettävä selästä) niin lämmin tulee kun emme enää tyydy lähipuistoon vaan käymme muissa puistoissa aamupäivisin. Vaihtelu virkistää. ;0) Aika hyvin tässä on kyllä paino pudonnutkin synnytyksen jälkeen, vaikka syön kuin hevonen tai poni ainakin enkä ole kyllä todellakaan mitään dieettejä aloitellut. Lähtöpainoon enää pari kiloa jäljellä.

Meidän pikkuisella neidillä on kaksi hammasta ilmaantunut suuhun, jälkimmäinen tuli tänään. Kauan ja hartaasti niitä tehtiinkin. Ehkä unet nyt sitten vihdoin rauhoittuvat kun molemmat hampaat ovat nyt esillä.

Galluppiin vastausta; päiväsaikaan minulla ei ole omaa elämää ollenkaan. Meidän neito kun ei huoli tuttipulloa yhtään ja vierastaa kovasti niin ei oikein voi hoitoonkaan jättää. Isiäkään ei kelpuuta hoitajaksi kuin ollessaan pirteä ja hyvällä tuulella, jos joku alkaa harmittaa niin isä on aivan hyödytön, vaikka mitä tekisi. Ja uskokaa pois, kaikkea mahdollista on yrittänyt. Omaa aikaa minulla on kyllä sitten joka ilta klo 20 jälkeen ja myös sitä parisuhdeaikaa on silloin. Riittää nyt hyvin kun tietää, että tämä ei suinkaan ole pysyvä tilanne vaan ajan kanssa helpottaa. Kun vauvan kanssa lähtee jonnekin kaksin, se on vähän sama kuin yksin pääsisi. ;0)

Meillä saattaa sittenkin alkaa olla ajankohtaista siirtyminen mössökaudelle. Neiti on nimittäin alkanut kiukuttelemaan ihan kamalasti kun muut syövät. Lelut lentävät kaaressa käsistä sitterissä (istuu siinä pöydän vieressä), syliin on päästävä ja pieni suu alkaa mussuttaa kun muillakin. Sitten seuraa kiukustuminen kun ei saa mitään vaan haarukka seilaa ohi. Tänään oli sitten tyytyväinen kun laitoin pieneen suuhun vähän kurkun keskustaa lounaalla kun kyllästyin karjumiseen.

adalat + tyttötrio

Vierailija
5/8 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kotiloita huhuilen, jotka saivat keväällä vauvan...?

Gallup omasta ajasta. Siis mistä? Meillä vielä tissivauva, mutta tyytyväinen sellainen =) Omaa aikaa ei varsinaisesti ole. Mutta totta puhuen, en kauheasti sitä kaipaakaan. Nautin imettämisestä ja vauva-ajasta tosi paljon, ja joskus teen kauppareissuja yksin imettämisen lomassa. Ja jos pääsen vauvan kanssa jonnekin lähtemään, niin se on kuin yksin lähtisi! Just niinkuin joku aikaisemmin sanoi. Parisuhdetta meillä hoidetaan iltaisin yhdeksän jälkeen. Seksiä ei vielä ole ihan niin usein kuin ennen vauvaa, mutta meillä laatu kyllä korvaa määrän mennen tullen. Kerran viikkoon kyllä ässäilllään ihan ajan kanssa, se tuntuu ihan riittävältä määrältä. Ollaan onnistuttu säilyttämään intohimo suhteessa, takana 16v yhdessä, ja ennen vauvaa rakasteltiin 2-3krt/vkossa :o) Kyllä se seksielämä siitä taas vilkastuu omia aikojaan...

Nyt täytyy mennä, vauvalla nälkä =)

T:Anttusanttu

Vierailija
6/8 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phääh! Meillä on yöt menneet ihan läskiksi. Neiti oppi nyt sitten kääntymään myös toisen kyljen kautta (oikealta on kääntynyt jo kuukauden verran) ja kihnuttamaan itseään eteenpäin niin TIETENKIN sitä pitää myös öisin harjoitella. Myös hampailla tuntuu edelleen olevan osuutta asiaan....No, joka tapauksessa viime yönä olitiin taas hereillä 1-2 tunnin välein. Tissi tuntuu olevan paras tapa saada neito uneen jälleen, joten sitä sitten laiskana tarjoan, vaikka ei nälkäänsä kyllä tunnu niin usein syövän, niin pääsen taas hetkeksi itsekin nukkumaan. Huomasin viime yönä myös semmoisen seikan, että meidän tyttö ei osaa nukkua vieressä, joten siitäkään ei ole apua yötissittelyyn. Vähän väsyttää. Ehkä tämä ajan kanssa....

Tänään annoin sitten tytölle ekan kerran vähän perunaa. Ei kyllä ollut kovin mieleistä ilmeestä päätellen. ;0)

Taidan alkaa kahvinkeittoon.

adalat + tyttötrio 06/03, 02/05 ja 04/07

Vierailija
7/8 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu ongelmanan pojan nukkumaan saaminen iltasin,Herää siinä 17-18 iltaunilta,ja sit valvottu jopa 01.00 asti kun uni ei käy..tisulla nukkuu hetken,mutta muuten ihan ylikieroksilla eikä suostu sänkyyn.Ja pulauttaa koko ajan kun lutkuttaa tissiä niin paljon=(Mä hankin riisihiutaleita,ja nyt oon parina iltana pistäny niistä puuron,ja poika menny paremmin nukkuu=)Saa nähä onko pysyvää,ja meillä tuntuu että poika allerginen kaikelle,niin toiv.tuo riisipuuro ees kävisi.

Eilen raahasin itteni äiti-vauvakerhoon pojan kaa,ja oli kyllä kiva nähdä muitakin äitejä,ja kuulla että uniongelmia yms ongelmia on muillakin.Tuntuu että täs omas lähipiirissä kaikkien vauvat nukkuu ja syö,ja parisuhteet kukoistaa..ja allergiaa ei oo kellään=)Mutta vertaistukea kiva saada,ja poikakin oli siellä kiltisti.Kotona oli karjunu koko päivän,tekee varmaan taas hammasta,kun nukku 15min pätkiä ja sit taas karjuu ja syö noita käsiään..puruleluakin jyrsii kovasti.

Huiskutin ja poitsu

Vierailija
8/8 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rauhallinen aamu ollut, sain jopa katsottua Serranon perheen kokonaan! =)

Me käytiin taas eilen Peetun kanssa uimassa. Tiistaina edellisen kerran. Peetu tykkää niin kovasti siitä touhusta, että sinne on kiva mennä. Ja uimisen päälle nukuttaa mukavasti!

Gallup:

Omaa aikaa ei juuri päivisin ole, illalla sitten kun kaikki pojat nukkuu...

Tai pääsisin kyllä itekseni lähteen melkein minne vaan (kun mies on tullu töistä) jos haluaisin mennä, mutta ei ainakaan vielä oo tullu tarvetta. Yleensä otan ainakin Peetun mukaan, jos johonkin menen, nuo isommat kun ei halua nykyään enää mukaan lähtee. Niillä on omat touhut ja kaverit.

Miehen kanssa suunnitellaan laivareissua (minä haluaisin toisaalta ottaa pojat mukaan) kahdestaan ja sit syksyllä kun tulee 10v. kihloissa-päivä, niin mennään johonkin hotellliin.

Mitään säännöllistä laatuaikaa meillä ei oo, mutta toimii homma näinkin. Meillä kun nuo illat on rauhallisia, kun Peetukin menee välillä jo klo 18 yöunille!

Mun äitiysloma on pian ohi (aloitin 50pv. ennen la:ta ja mies pitää multa 2vko) joten töihin pitää alkaa valmistautuun! Tosin ei mulla työpaikka oo, mutta jään työttömäksi ja kutsu töihin saattaa tulla milloin vaan..

Poika on kyllä tosi pieni hoitoon vietäväks, joten pitää toivoo, ettei ihan heti tarvis töihin mennä!

Peetu on alkanut " puhua" erilaisilla äänteillä ja tavuilla;

-" äiti, äitäitäi, vauva, apua, pää, däldäl" - tälläsiä kuluu, kun poika oikeen innostuu höpöttään.

Erityisen mielissäni oon tosta " äitistä" , jonka Peetu " sanoo" , se kullostaa ihan siltä kun oikeasti osaisi sen sanoa! =)

mutta nyt on lopetettava taas tarinointi..

mammutti ja Peetu pian 6kk