Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on pakko jo minunki kertoa näistä päivähoidon väärinkäyttäjistä...

Vierailija
20.08.2007 |

Tunnen erään perhepäivähoitajan ja hänelle sattu tällainen tapaus:

Hoitolapsi sairastui, sai kolme päivää sairaslomaa ja äiti jäi lapsen kanssa kotiin, mutta toi vanhemman lapsen silti hoitoon. Tämä vielä ihan ok, mutta sitten äiti ilmoitti, että nuorempi oli toisen sairasloman jälkeen jo niin hyvässä kunnossa, että äiti toisi hänetkin hoitoon jotta saa itse vähän omaa aikaa olla yksin kotona...

Eli äiti olisi ollut viimeisen sairaslomapäivän kotona yksin, lapset hoidossa...

Menee jo vähän liian pitkälle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin noiden vanhempien kanssa kotona. Eikö?

Vierailija
2/5 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tavallaan mutta pitäis tuohon tulla joku laki vastaan, ettei noin toimita. Sen ymmärrän, jos sosiaalisin perustein saavat esim. osapäivähoidon tms. Mutta et äiti on kotona lapsen sairaslomana ja lapsi hoidossa...huh...Taitaa olla aika tyhjä pää kyseisellä ihmisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että äitejä masentuu kun ei kukaan ajattele heidän jaksamistaan. Täälä palstalla on kyllä jotain ihme superäitejä jotka ovat yliluonnollinen ilmiö, tai sitten vain esittävät sellaista.

Toisaalta minä ymmärrän hyvin äitiä joka on hoitanut kipeää lasta kotona muutaman päivän ja haluaa itsekin päivän levätä ennen töihin menoa. Äiti on voinut joutua valvomaan yöt kipeän lapsen kanssa ja päivällä muut kotihommat painaa päälle niin että ei äidit aina pysty nukkumaan päivällä vaikka kipeä lapsi nukkuisi.

Itse olen " joutunut" liikaa kiltteyttäni tekemään niin että yöt valvoin kipeiden lasten kanssa ja aamulla töihin kun ei muka voinut olla pois ja mummu hoiti päivät ja illalla työpäivän päälle ruuanlaitot ja pakolliset paikkojen järjestelyt ja kipeiden lasten hoidot ja yö valvoen kun lapset tietysti heräsivät kuumeissaan vuorotellen ja taas päiväksi töihin. Voin sanoa suoraan että olin aivan loppu ja olisin kyllä kaivannut yhtä vapaapäivää nukkuakseni.

Vierailija
4/5 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tollanen aikuisten ihmisten paapominen.. Jos hoitaa sairasta lasta kaks päivää, ei voi olla kuolemanväsyny. Jos oot vaikka puolivuotta huonoilla unilla, on tilanne toinen.

Järkyttävä ajatus, että kun kaks päivää hoitaa lastaan niin tarvii yhden päivän vapaata. Eli käytännössä joka kolmas päivä pitäs saada levätä ja ottaa omaa aikaa.

Raivostuttavaa.

Vierailija
5/5 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee ihan hyvää levätä välillä, onneksi saan itse vaikuttaa työvuoroihini eli saan vapaapäivän kun haluan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi