Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*), *), *), KESÄNUPUT *), *), *), aloittaa

20.08.2007 |

Ajattelinpas aloittaa kesäkuisille oman pinon jo. Onkos jo muita mukaantulijoita??

Nimeähän voi vaihtaa, jos joku keksii jonkun mukavamman :). Ja joku osaavampi voisi sitten tehdä erikseen esittelypinon meille, eikös?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut jo mukavasti lisää kuumeilijoita, tervetuloa! :)

Mulla piti tänään alkaa menkat, mutta aamulla vain tuhrutti hieman ja siihen se sitten jäikin. Ei vatsa kipeä eikä mitään menkkaoireita! Nyt jos tässä vielä kierto alkaa pitenemään, niin en ala. Mulla on muutenkin niin pitkä kierto. :(

Rizza 38/37-47, dpo 15

Vierailija
42/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tullut uusia kuumeilijoita mukaan! =) Ainahan se into on matalalla näin alkukierrosta, kun täti kiusaa ja kuume kohoaa oviksen jälkeen kierron loppua kohti. Itsellä kyllä on jo nyt kova into oviksenmetsästykseen. En ole vieläkään saanut tilattua ovistestejä, mutta jos tänään saisin tilattua. Mietin tuossa, että jos puolittelisi osan testeistä esim. epätodennäköisemmässä alkuvaiheessa niin säästäisi siinä vähäsen...

Rizza, tässä lupaamani tsemppihalaus! () Ja hyvä, että pääset tutkimuksiin! Toivotaan tottakai, että plussa pärähtäisi jo tässä kierrossa!

- Salsatar kp6/28-46 (36) yk2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sekoilin jo kun puuhailen tässä kaikkea muuta samaan aikaan... Eihän se täti vielä ole sinua edes kunnolla saavuttanut. No toivotaan, että saisit ratkaisun suuntaan tai toiseen. Eli jos täti on tullakseen niin tulisi nyt sitten pian niin pääsisit uuteen yritykseen kiinni! Paljon tsempityksiä siis!

Vierailija
44/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen jo tänne kesäkuisiin. Menkat ei tosin vielä ole alkaneet, mutta mitään mahkuja tässä kierrossa ei ole raskautua, koska mies on ollut ulkomailla. Tänään saan taas oman kullan kainalooni ja voidaan alkaa harjoitukset sitä virallista vauvayritystä varten. Ensi viikolla pitäisi menkkojen alkaa ja sitten taas täysi rähinä päälle. Ajatelin nyt kokeilla juoda sitä greippimehua. Eihän se ota jos ei annakkaan.

Meillä tosiaan muutaman kuukauden yritys takana ja nyt oli sitten tämä yhden kuukauden paussi. Kolmannesta ja näillä näkymin viimeisestä lapsesta haaveillaan. Esikoinen tärppäsi melko lailla heti ja tuota pikkukakkosta tehtiinkin sitten 9kk. Joten kovin nopeasti en usko raskautuvani tälläkään kertaa. Mutta aikaa on...

Paljon paljon plussaonnea kaikille. Niin ja tämä kesänuput on aivan ihana nimi!

mirulii

Vierailija
45/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysyä, että tehdäänkö meille jokin esittelypino erikseen vai onko vielä liian aikaista?

Onko seurassamme joku, joka hommaan hallitsee? Mä voin tehdä listan, mutta en kyllä hallitse värejä. Eli mikään hieno siitä tuskin tulisi...

Vierailija
46/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittelypinon voisi tehdä :). Tee vaan Eliador se pino, niin saadaan sinne sitten vähitellen porukkaa koottua. Voihan siitä myöhemmin päivittää värikkäämmänkin version, jos joku osaa, eikös?

- Salsatar

Vierailija
47/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittelypinon.

Toivottavasti on edes vähän kelvollinen. Näkyykö teillä noi sydämet? Olettaisin että Pc:llä näkyy ja macillä ei. Toivotaan. Toivon että joku sitten fiksailee/ylläpitää pinoa värien kera. Se näyttäis mageelta.

Ai niin, ja olen tylsä. Kopioin esittelypinon toukotuhisijoiden pinosta...

Vierailija
48/59 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykäähän nyt ihan ensiksi esittäytymässä kesänuppuset tuonne esittelypinoon =).

Kaktus-84 saikin pikalähdön odotuspuolelle, hurjasti onnea ja toivottavasti jätit sen ongenkoukun tänne perässäsi, jotta mahdollisimman moni meistäkin tulee pian mukaan! =)

ON: Ihmettelen näitä aamulämpöjä, kun yhtä sahalaitaa tulee tuosta käyrästä. Toivottavasti tasoittuisi niin olisi edes jonkinlaisia mahdollisuuksia yrittää bongailla sitä ovista... No onhan tässä vielä kierto sen verran alussa, että ovikseen voi olla vielä viikosta kahteen aikaa... Hohhoijakkaa, kun aika menee hitaasti!

- Salsatar kp7/28-46 (36)

Vierailija
49/59 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää siis kaikki laittamassa tietojanne tonne esittelypinoon, niin koitan korjailla sitä. Mä en ymmärrä miten noi sydämet on missä sattuu. Näytti ihan ok ja sitten ei olekaan. Täytyy yrittää opetella.

Salsatar: Tsemppiä oviksen metsästykseen.

Mukavaa viikonloppua, kyllä meitä varmaan pian tulee lisää kun kuunvaihde lähestyy.

Vierailija
50/59 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsatar: Joo kunnon vuoto alkoi eilen, joten nyt on kp 2 jo meneillään. Innolla jo kyllä odottelen, että menkat loppuisivat. :)

Lämpöjen mittailu heti aamulla on ihan hyvä menetelmä. Niistä tietää, milloin ovulaatio on tapahtunut. Kun lämmöt nousevat, niin ovulaatio on siis jo tapahtunut. Ovulaatiotesti on kyllä aivan mahtava apu ovulaatioajankohdan määrittelemiseksi. Ensimmäisen kerran ovisplussan saatuani raskauduin heti, mutta se meni sitten myöhemmin kesken. Sen jälkeen en ole tullut raskaaksi, vaikka ovisplussan olen aina saanutkin. :(

Olen myös greippimehun ahkera juoja. Kaksi kiertoa olen juonut sitä koko alkukierron ovulaatioon saakka, ja olen saanut todella hyvät limat! :)

Tässä viime kierrossa sain siis ovisplussan ja tunnistin ovulaatioajankohdan myös tarkalleen limoista ja lämmön laskusta. Sinä päivänä lämmöt romahtivat alas, kun vatsa oli kipeä koko päivän. Seuraavana päivänä lämmöt sitten nousivatkin. Ainoa asia, mistä ajattelin ettei hedelmöittymistä ollut tapahtunut oli kohdunnapukkani. Se ei mielestäni missään vaiheessa täysin sulkeutunut.

Olemme kokeilleet Joka toinen päivä -menetelmää ja tässä viime kierrossa ihan Joka päivä -menetelmää, mutta kumpikaan ei ole tuottanut tulosta. Mitenköhän usein sitä sitten pitäisi ovulaation aikaan harrastaa sänkypuuhia, että tärpäisi?? Onko jo aikaisemmin plussanneilla kokemuksia? Me olemme mieheni kanssa jo niin kauan yrittäneet esikoista, että kaikki keinot on otettava käyttöön! :)

Rizza kp 2/38-47, yk 16

Vierailija
51/59 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuossa kalenteriani ja tein sellaisen huomion, että me ollaan aina miehen kanssa lopetettu sänkypuuhat liian aikaisin ovulaation aikoihin. Toukokuussa tärppäsi juuri niin, että jatkoimme vielä muutaman päivän pidempään kuin tavallisesti. Nyt se päivä, jolloin luulin ovulaation olleen olikin vasta se aika, kun munasolu oli irronnut. Joten eipä siellä ollut enää silloin siittiöitä odottamassa. Joten vinkiksi kaikille, että kannattaa jatkaa niitä sänkypuuhia vielä oletetun ovulaation jälkeen! Me aiotaan tehdä niin tässä kierrossa. :)

Rizza kp 3/38-47

Vierailija
52/59 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskasen hitaasti tämä kierto etenee kohti loppua. Menkkoja siis odottelen alkavaksi jotta päästäisiin yrittämään. Tässä kierrossa ei siis yritystä ole vielä ollut joten ei ole mitään jännitettävää.

Seuraavan kierron pohdintoja:

Ovulaation luulen tunnistavani, eli maha on kipeä ja yleensä osaan vielä sanoa kummalta puolelta munasolu irtoaa, joten ei oteta mitään testejä avuksi. Myös limat on hyvinkin selkeät. Lämmöt mulla myös nousee selkeästi oviksen jälkeen ja nyt mietinkin kuinka paljon ennen menkkoja ne laskee? Tänään vielä oli lämmöt lähes 37 asteessa. Tosin en ole mitenkään tarkkaan mittaillut, ihan huvikseni silloin tällöin.

Kun olen raskautunut niin lämmöt on siis aina jäänyt ylös.

Toivotusta LA:sta ei ole vielä tietoa koska menkat ei ole alkaneet mutta tulee olemaan varmaan alkukuun päivinä.

Tahto kp 23/27-29 yk 0

Vierailija
53/59 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mitä tänne kuuluu. Olen vielä " kirjoilla" toukotuhisijoissa, mutta mutta... tätiä odotan saapuvaksi lähipäivinä (pari negaa testattu).

Joten, jos tänne tupsahdan viivynkin sitten kaksi kiertoa (vauvalaskurin mukaan). Toivotaan, että kerta riittää :))

Palaamisiin!

-fatmama 25/26, yk3-

Vierailija
54/59 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...myös täällä. Vielä Toukotuhisijoissa mukana, mutta saa nähdä siirrynkö kohta puolin tänne Kesänuppuihin.

Nyt kp 26/30, ei millään jaksais odottaa että selvis mikä on tän yk:n " saldo" :) Menkkamaisia alavatsan tuntemuksia on ollut jo viime keskiviikosta lähtien...

No, ei muuta kun uutta yritystä kehiin, jos ei nyt oo napannu!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

amigo

Vierailija
55/59 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Mulle olisi nyt maanantaina tulossa ovistestejä. Mutta mietityttää nuo lämmöt, kun on sahannut muutenkin edestakaisin ja nyt laski melkein 36een. Et voiskohan muka olla ovis jo nyt...? En kyllä usko, ei ole limoja eikä mitään kipuja tai mitään. Pitäisi kai se sitten kuiteski harjoitukset alkaa tänään varmuuden vuoksi ja jos huomenna sitten aloittaa testailun ja katsoo löytyiskö sitä ovista niillä.

- Salsatar kp9/28-46 (36) yk2

Vierailija
56/59 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaista näyttää olevan vielä täällä meidän pinossa.

Harjoitukset on nyt aloitettu ja huomenna voi sitte testata ekakerran sitä ovista. Helpoin kai se olis jos ensin saisi tyylipuhtaan negan niin tietäisi, että vois ei ainakaan ole vielä ollut. Saas nähdä miten käy. Testaakos muut ovista??

- Salsatar kp9/28-46 (36) yk2

Vierailija
57/59 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmoittaudun mukaan kesänupusta haaveilijoihin.

Tänään alkoivat menkat ja vauvankuume nousee kovaa vauhtia (vaikka korkealla mennään jo...).

Greippimehun juojille heti kysymys: kuinka paljon juotte päivässä greippimehua? Aikaisemmin en ollut kuullutkaan sen vaikutuksista ennenkuin luin siitä tältä palstalta.

Onnesta kp 1/30-32 yk 1

Vierailija
58/59 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää laittamassa tiedot tuonne esittelypinoon, kellä ei tietoja siellä vielä ole.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=11096867&p=1&tmo…

Toivottavasti linkitys onnistui. Olen aika uusi näis hommis.

Mä ajattelin testailla ovista heti yk1:stä. Ihan mielenkiinnosta, en ole koskaan ovistestejä tehnyt.

Vierailija
59/59 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon sitä vaihtelevasti ehkä 2-3dl, joskus vähän enemmän. Juon Valion mehua nykyään ja kun se säilyy avattuna sen 3-4 päivää jääkaapissa, niin sitä tahtia yksi purkki, eli litra. Join sitä kyllä viime kierrossakin, mutta en osaa sanoa vaikutuksesta... Itsellä tulee lähinnä sekoitettua Friss limeen puolet ja puolet niin tulee hyvää =).

Vielä ei ole tälle kierrolle näkynyt juuri limoja, joten niitä odotellaan.

Niin, ja tervetuloa Onnesta kuumeilemaan!

- Salsatar