*), *), *), KESÄNUPUT *), *), *), aloittaa
Ajattelinpas aloittaa kesäkuisille oman pinon jo. Onkos jo muita mukaantulijoita??
Nimeähän voi vaihtaa, jos joku keksii jonkun mukavamman :). Ja joku osaavampi voisi sitten tehdä erikseen esittelypinon meille, eikös?
Kommentit (59)
Tervetuloa vaan kaikille uusille ja ei niin uusille kuumeilijoille kesänuppua toivomaan!
Epex, meillä esikoinen huhtikuinen -06, joten aika samassa tilanteessa ollaan...
mirulii, Peukkuja ihan mahdottomasti! *bd* *bd* *bd* *bd* *bd* *bd*
Itsekin olen ollut aika kiireinen viime päivät, eikä ole niin mahdottomasti ehtinyt kuumeilla ja miettiä. Yleensä sen kerran on ehtinyt täällä käydä pyörähtämässä kuitenkin. Aamulla kävin kirppiksellä ja tein ihan hyviä löytöjä itselle ja esikollekin. Olin naapurin kanssa niin ei sentään viitsinyt hypistellä ihan pienten juttuja kuitenkaan... Nyt viikonloppu on aika rauhallinen ja sittenpä sitä pyörii täällä vähän väliä kurkkimassa onko kukaan käynyt ja ehtii mietiskellä juttuja moneen kertaan...
Vielä ei ole ovisplussaa kuulunut. Tänään on ollut vähän limaakin, joten voihan se olla että ovis tulee vasta tuossa kp20 jälkeenkin. Sillon kyllä loppuu ovistikut kesken... Nyt ei olla kyllä heiluteltu peittoja kovin usein, joten pitää aktivoitua vähitellen enemmän silläkin saralla, ettei mene ovis ohitse. Ensviikko on kyllä kiireinen,joten saa nähdä missä välissä sitä pistetään simppoja liikkeelle...
- Salsatar kp15/28-46 (36) yk2
No niin, jos ihan virallisesti kävis " ilmoittautumassa" tänne kesäkuisiin. Hehkutin tossa jossain vaiheessa, että täällä ollaankin kaksi kiertoa, mutta täti otti ja tulikin niin paljon myöhässä, että yksi kierto ollaan kesäkuisissa.
Ovistikut ovat loppu ja ajattelin, että tämän kierron olen ilman. Ja muutenkin otan nyt tämän kierron rennommin. Jos vaikka auttais stressiin... vaikka opiskelun näyttökoe häämöttää ja lukea pitäis :(
Mutta palaan paremmin " kehiin" kun ovisaika lähenee reilun viikon päästä. Mutta taustalla hengaillaan ja peukutetaan kaikille plussaonnea !!
:) :) :)
-fatmama kp 3/26, yk4-
Tikutin tuossa äsken ovista ja samanlainen haamu tuli, kuin kaksi edellistä päivää tai aavistuksen verran vaaleampi. Eli negatiivinen tietenkin, mutta entäpä jos haalenee vaan tästä eteenpäin, eikä tulisikaan plussaa ollenkaan?? Aika menee kyllä niiiin hitaasti, kun sitä plussaa odottelee... Taitaa tikuttelu olla päivän kohokohta... ;)
- Salsatar
Ja lähtipä taas liian nopeasti minullakin. ;)
Minulla on kans ollut niin kiirettä töitten kanssa, joten en ole täällä ehtinyt montaa kertaa päivässä käydä. Tänään on pikkuveljen rippijuhlat, mutta muutaman sanan ehdin kuitenkin raapustaa.
Minulla on ollut juuri tuolla samalla tavalla kuin sinulla Salsatar, että kierto on joskus aika pitkäkin ja vielä hieman epäsäännöllinen ja yritäpä siinä sitten aloittaa tikuttelu varmuuden vuoksi jo alussa ja jatkaa koko kierto. Greippimehu auttaa minulla tähän todella hyvin ja saan kunnon limat oviksen aikoihin. Olen käyttänyt Mammaksin ja halpa-testin testejä, mutta niillä olen oviksen aikoihin saanut aina vain haaleaa viivaa. Olen täällä jo hehkuttanutkin, että ostin viime kierrossa Apteekin Ovulaatiotestin ja tikuttelin molempia testejä yhtä aikaa. Apteekin Ovulaatiotesti antoi kontrolliviivaa tummemman plussan ovulaatiota ennen, mutta tämä halpa-testistä ostamani testi vain haalean viivan...Että itse kyllä aion käyttää tätä Apteekin Ovulaatiotestiä, kun se minulla toimii paremmin. :)
Ovista odottelen vasta vähän yli viikon kuluttua, joten sitä odotellessa.
Rizza kp 10/38-47, yk 16
Ehdin kyllä tossa jo hätäpäissäni toistamiseen testailla, kun sillon toissapäivänä olin saavinani sen haamuntapaisen tikkuun.Vaikkei periaatteessa pitänyt edes olla mahdollistakaan raskautua tässä kierrossa.Mutta niin se vaan kuumeinen mieli saa kehiteltyä kaikenlaista typerää. Ketuttaa vaan kun nää kierrot tuntuu vaan venyvän ja venyvän joka kuukausi. Nyt tuli pituutta jo 32 :(
No, nyt siis taas kierto aluillaan. Nyt vaan on jotenkin fiilikset ihan kadoksissa. Johtunee varmaan suurimmaksi osaksi ahdistuksesta siitä että reilun viikon päästä pitää taas palata töihin ja tää ihana kotonaolo loppuu :( Olisi ollut paljon mukavampi mennä töihin tietäen että kohta sieltä taas pääsisi pois. Mutta nyt kun sitä tietoa ei vielä oo, niin ahdistaa valtavasti.
Molemmat pojat menee hoitoon ja sekin tietty ahdistaa. Vanhempi päikkyyn ja kuopus perhepäivähoitajalle. Näin siksi että ikero on isohko ja isompi käy eskarin sitten vuoden päästä tuossa samaisessa paikassa. Ja kyseisessä tarhassa ei ole ryhmää alle 3-vuotiaille. Isompi pärjää varmasti hienosti, sitä en epäile. Mutta surettaa viedä tuo meidän reilu 1v. muiden hoidettavaksi. Vaan minkäs teet.Onneksi mies on lomilla vielä kolmisen viikkoa, niin saa lykättyä lasten hoidonalotusta edes pikkuisen.
No juu näin masentuneissa tunnelmissa jatkan viikonlopun viettoa ja toivottelen onnea kaikille oviksen metsästykseen!
mirulii kp1/29-32
Mä kans tikuttelin ovista ja plussa tuli!
Eilen kyllä peuhailtiin, vaikka kieltelin miestä.
Kävin keskiviikkona gynellä perustarkastuksissa, se näki mun munasolun mikä oli kasvamassa ja ilmoitti että pari päivää niin se lähtee liikenteeseen.
Hän kyllä sanoi, että sinä päivänä kun tulee plussa tikkuun, ei kannattais pupuilla, vaan VASTA sitä seuraavana päivänä.
Sit se painotti sitä vielä toiseen kertaan ennen kuin lähdin vastaanotolta. Että ei plussa päivänä vaan seuraavana.
Miten sitä malttaa nyt olla pupuilematta, kun näkee sen plussan ja ite aina aatellu että just sillon pitäs alkaa pupuileen.
Vaikeeta on!
En mä taida huomiseen osata odottaa.. Höh. Mitä se lääkäri ees niin käski. Tulee huono omatunto jos sitä tänään tekee.
Menkat alkanee tänään tai huomenna. Tiputellut on jo monta päivää, mutta olen perinteisesti laskenut vasta ekan kunnon vuotopäivän aloituspäiväksi.
Yrityskiertoja on kertynyt sen verran, että yk15 on alkamassa, ja pikkukakkosta siis yritämme. Täällä taitaa muutama tuttu edellisistä kuukausipinoista ollakin.
Minulla on gynelle käynti tässä kierrossa ja toivon loppukierrosta saavani jotain hormoneja avuksi, joten toivoa tämän kierron suhteen sikäli on.
Palaan tänne, jahka täti kunnolla saapuu..toivottavasti pian, tämä tiputtelu on aika rasittavaa.
Plussasäteitä kesäkuisille!
Koralli73
http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli
Rizza, minulla on tosiaan nuo Advance-liuskatestit nyt käytössä ja katsotaan saako niillä mitään aikaan... Jos ei niin seuraavassa kierrossa voi sitten ehkä ottaa parempaa testiä avuksi.
Tänään siis neljättä päivää samanlainen tikutustulos. Nyt kun olen mittaillut aamulämpöjä niin toissapäivänä oli sellainen lasku ja sen jälkeen jyrkkä nousu (tänä aamuna jo 36,8), että lämpökäyrän perusteella voisi uskoa oviksen jo olleen. Eilen oli vähän limaa, mutta aika yleensä ottaen on ollut aika vähänlaisesti. Testien perusteella, ja oikeastaan limojenkin, ovis olisi kyllä vasta tulossa. Greippimehua olen kyllä juonut, saa nähdä mitä tapahtuu.
Mathures, hurjasti plussaonnea!! Pupuiluintoa ilmeisesti riittää omasta takaakin :) Nyt vain peitot heilumaan! :)
Koralli, toivottavasti saat avun gyneltä! Olen kyllä ihastellut tuota sinun lämpökäyrää, kun se menee niin selvää kaavaa. Itsellä kun tuosta ei ota selvää... Olen muutenkin seurannut kirjoitteluasi oikeastaan koko alkuvuoden, kun olen kuumeillut enemmän tai vähemmän täällä palstalla. Täältä siis luja tsemppihalaus!!
Rentoa sunnuntain jatkoa kaikille kuumeilijoille! :)
- Salsatar kp16/28-46 (36) yk2
voisi oikeastaan aloittaa uuden viikon kunniaksi uuden pinon. Eli eka kirjoittelija voisi aloitella? On jo aika pitkäksi pino venynyt.
Hei vaan
Jos tämäkin taustailija esittelisi itsensä. Täällä siis mennään kp 3/28 (viime kierrossa, saa nähdä minkälaisiksi nuo kierron pituudet menevät) eli täti on kylässä edelleen. Nyt on yk 2 ja nyt ekat oikeat menkat kuopuksen syntymän jälkeen, kiitos ehkäisypillereiden. Meillä on kaksi poikaa, vuosina 2002 ja 2006 syntyneet. Jollakin toisellakin taisi olla aika samanikäiset pojat. Huomenna menen uuteen työhön ja pojat aloittavat pp-hoidossa molemmat. Positiivisella mielellä aloitan työt, uskon jääväni kuitenkin jonkin ajan kuluttua uudelle äitiyslomalle. Niin ja miten edelliset lapset ovat tärpänneet, esikoinen oli " puolivahinko" eli ei ehditty varsinaisesti edes aloittamaan yritystä ja kuopuksen kohdalla menikin 9 kiertoa ennen raskautumista. Saa nähdä miten käy tällä kertaa!
Smaragdi_ kp 3/28 ja yk 2
Minä en ole aikaisemmin koskaan mittaillut aamulämpöjä, mutta ehkä viikon tuossa viimekierron lopussa ja perjantaina tippui lämmöt ja la aamuna alkoikin menkat. Näköjään tuon ainakin sitten tietää tässäkin kierrossa. Ajattelin nyt mittailla tästä lähin noita lämpöjä niin voisi paremmin mietiskellä sitä oviksenkin ajankohtaa. Ja eihän tuo paljon vaivaa (eikä varsinkaan rahaa!) vaadi. Kiertojen pituudet vaihtelevat aika paljon, joten saa nähdä päätänkö aloittaa ovistikuttelunkin, jotta se ovis löytyisi.
Ja siis vasta yk2 alkamassa, joten aika vihreä olen. Plussatoiveet on kuitenkin kovat! Greippimehut aloitin tänään ja juo sitä ihan mielellään muutenkin. Esikoinen on 04/06 ja vaikka varsinainen yritys on aloitettu viime kierrosta niin pikkukakkosta on toivottu koko ajan mahdollisimman pienellä ikäerolla...
- Salsatar kp3/28-46 yk2
Nostetaanpas pinoa ja jatkanpas tätä yksinpuhelua toistaiseksi... Onneksi pahin tädin osalta on jo takana ja muutaman päivän päästä kai sitä voi taas aloitella vauvantekoharjoituksia ;).
Tulkaahan muutkin kesäkuulle kuumeilijat pinoutumaan!
- Salsatar kp3/28-46 yk2
No minä ainakin olen tänne tulossa kuumeilemaan...Kokeilin tuossa äsken kohdunnapukkaa, että onko vielä ylhäällä ja sain sormeeni sitten verta! Hemmetin hemmetti. :( Eli huomenna laskee sitten ne lämmöt, niin kuin ajattelinkin. Oon jo ihan surullinen, kun TAAS pitää aloittaa kierto alusta. Mulla se on vielä niin pitkäkin, että oikein harmittaa. Parin päivän päästä olen varmaan jo tarmoa täynnä ja odotukset korkealla uuteen kiertoon.
Rizza kp 36/37, dpo 13, yk 15
Pidän kuitenkin viimeiseen asti peukkuja sulle!!! *bd* Tulethan heti aamulla kertomaan mikä tilanne! Jos sinun ei tarvisikaan ollenkaan tulla tänne kaveriksi. Jännään tosissaan sinun puolesta nyt (ja tottakai muidenkin vielä huhtikuisissa mukana olevien), varsinkin kun itsellä on niin tylsät ajat menossa... Mut jos täti tulee väkisin, niin tule halattavaksi tänne niin sitten otetaan yhdessä uudet tsempit päälle.
Pitäisi itsellä vissiin laittaa se ovistikkutilaus menemään ajoissa. Saa edes jännittää sitten sitä oviksenmetsästystä ;).
- Salsatar kp4/28-46
Siirryn seuraksesi tänne kesäkuisiin, Salsatar. Tänä aamuna lämmöt laski ja nyt on ollut pientä tiputtelua jo vähän. Ihan hyvällä mielellä olen, kun käsittelin asian jo maanantaina itseni kanssa. Kohdunnapukka ja lämmöt kertovat kyllä todella hyvin, että menkat ne sieltä kohta alkavat.
Soittelin tänään naistentautien poliklinikalle, sillä keskenmenon jälkeen sain äitiyspolilta tiedon, että pääsen tutkimuksiin. Yritystä on ollut ollut keväästä 2006 ja esikoista yritämme. Jotenkin tuntuu vain haaveelta tulla raskaaksi, kun näin pitkän yrityksen jälkeen olen tullut vain kerran raskaaksi ja se meni kesken. Onneksi tutkimukset nyt aloitetaan pian. :)
Toivottavasti meitä molempia onnistaa ja saamme kesäkuussa hartaasti toivomamme pienen nyytin! :)
Rizza kp 1/37-47, yk 16
Ma tuli täti ja pitenee vaan mun kierrot kerta toisensa jälkeen. Nyt aluksi vähän hijaiseloa viettelen täällä.
Kaktus kp3/28-35 (34) yk2
Hei, ensimmäistä kertaa mukana täällä :) Vauvakuumeilu alkoi vasta joku aika sitten ja jätin pillerit pois.
Ajattelin, että voitasiin heti ruveta yrittämään, mutta piru vieköön n. 1 1/2 viikkoa menkkojen jälkeen rupesi tulemaan vuotoa, mikä on nyt kestänyt melkein 3 päivää jo :( :( :(
Että, ei tässä auta kuin toivoa, että menkat tasaantuisi ja pääsisi kunnolla yrittämään ja jännittämään.. :)
Tässä nyt sitten menkkoja odotellaan jotta pääsisi yrittämään, eka yrityskierto siis edessä. Menkkojen pitäisi alkaa kuun lopulla tai viimeistään syyskuun heti alkupäivinä.
Tylsää odottelua!
Eli pillerit jää pois ens viikolla ja menkat alkaa 2.-3. syyskuuta. Sen jälkeen täys yritys päälle. Kyllä jännittää.
Josko tämä kuukausi olisi se..
En jaksanut lukea pinoa, kun se oli niin pitkä, mutta eiköhän tällä yhteisellä matkalla kaikki tule tutuiksi:) Aluksi tulee varmaankin vaan taustailtua, kun takki on niin tyhjä ja ovikseen on ikuisuus.
Kirwi: samaa reittiä olemme tänne tulleet ja myös minulla yhtäkkiä kiertopäivä lyhentynyt (nyt oli 25), aiemmin se 27-28.
Onko se tosiaan totta, että kunnon siitiöitä ei ehdi muodostua, jos joka päivä harrastaa...mä kun olen lh-huipun jälken niin paniikis yrittämäs, että saatetaan heilutella peittoja kaksikin kertaa päivässä. Jos nyt yrittäisi joka toinen päivä niinä tärkeinä päivinä. Mutta jotenkin tuntuu kauhealta olla tekemättä mitään ja mistä sen tietää, jos just silloin oliskin pitänyt touhata...kääk, kun tää on niin vaikeaa..Joka päivä, kun harrastaisi, niin psyyke olisi ainakin kunnossa: olis ainakin yritetty...
Oikein paljon plussa onnea oviksiin!!!Kesänuppu kuulostaa ihanalta:)