Antakaa mulle 10 syytä, miksi mun pitäisi jättää ehkäisy heti pois!
30-v, parisuhde hyvä ja kunnossa, yhdessä 4 vuotta. Ei kihloissa, ei naimisissa. Asuntolaina on ja lainaa lyhennetty ihan mukavasti. Ammatit on, miehellä vakityö, mulla mukavasti työkokemusta, ei vakipaikkaa. Vauvakuume molemmilla.
Kommentit (9)
Parempi oikeastaan vielä käyttää ehkäisyä, kunnes kasvat aikuiseksi ja opit tekemään itsenäisiä päätöksiä.
Minkä voin sille, ettei ole ketään kenelle puhua, paitsi mies ja te palstalaiset..
Ei tukiverkkoa, ja yliherkkä jo ennen raskaushormonien myllerrystä...
Kuka tässä sätti tai haukkui? Jos teillä molemmilla on vauvakuume, ja tilanne muutenkin hyvä, niin mihin siinä muiden mielipiteitä tarvitaan? Kahden aikuisen luulisi osaavan päättää asian ihan itse ilman mitään " tukea" ...
Elämäni isoin päätös pelottaa, eikö se ole ihan normaalia ja hyväksyttävää? Kaikille nämä asiat eivät ole helppoja, eikä se tarkoita silti sitä, etten rakastaisi lastani tai pystyisi äidiksi.
ap
Meillä oli suunnitelma että kun kaikki asiat suht kunnossa, ehkäisy pois ja siinä se sitten oli.
Muista myös että ei se vauva sieltä välttämättä heti tule.
Elämään tulee varmasti suuri muutos, mutta et kuule koskaan tule tuntemaan itseäsi yhtä tarpeelliseksi kuin äitinä. Äidin ja lapsen välinen rakkaus on kestävintä ja suurinta maailmassa!
Eiköhän jokainen " lapsentekoon" ryhtynyt ole tehnyt sen saadakseen perheeseen lapsen, jos siis aikomuksenanne on lisääntyä, niin nyt on jo korkea aika.
Sinä olet ensisynnyttäjäksi jo kohtalaisen vanhakin, joten siinä on syytä tarpeeksi, riskit kasvavat iän myötä. Siksikin kannattaa jo aloittaa raskaaksitulon yrittäminen, että se voi kestää, hedelmällisyys laskee koko ajan.
Ei minullakaan ollut yhtään lasta ennen ensimmäistäni ;)
Minulla tosin oli ensimmäisen aikaan opiskelut vielä kesken, samoin miehelläni, suhde oli melko tuore, asuntolainasta ei haaveiltukaan... Eipä silti tullut mieleen vaatia ventovierailta siunausta meidän vauvapuuhille...
kyllä tässä on päätös joka jokaisen on tehtävä ihan itse.