Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mieheni olla pois toista, kun lapseni kipea, vaikka mina olen tyoton. Olen kipea myos. Kuumetta yli 39 ja lisaksi perjantaina mulla kaynti sairaalassa, johon menee koko paiva

Vierailija
20.08.2007 |

Lapseni sai viikon sairaslomaa. Onko siis miehen luvallista olla pois töistä. Itse en jaksaisi hoitaa, kun olen kipeä myös.

(Olen ollut kotiäitinä, mutta ilmoittautunut juuri työkkäriin)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka ei olisikaan niin eihän sitä nyt niin vaan saa hoitopaikkaa järjestettyä yhtäkkiä..

Mutta ap kyllä vähän kummastuttaa, jos sinulla on noin paljon kuumetta ja voimat ihan pois niin ei silloin edes avata konetta vaan levätään vaan ja hoidetaan ihan vaan ne pakolliset jutut. Itselläni ainakaan kävisi mielessäkään alkaa surffailemaan av:lla jos olisi noin paljon kuumetta, en edes kykenisi siihen.

Minä olen se, joka kirjoitti vammaisesta miehestä. Ennen lapset olivat isän hoidossa. Kun isä oli isossa leikkauksessa, käytin loput vuosilomani siihen, että mies oli kaksi viikkoa sairaalassa. Keskustelin esimieheni jatkolomasta ja hän sanoi, että ainoa vaihtoehto on palkaton vapaa. Tyhmyyttäni menin töihin, kun ajattelin, että emme pärjää ilman rahaa. Myöhemmin eräs sosiaalityöntekijä sanoi, että olisin voinut itse pyytää sairaslomaa, mutta tätä en silloin akuutissa tilanteessa itse tajunnut.

Vierailija
22/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät todellakaan kuulu miehen työnantajalle. Syytä olisi yrittää hankkia hoitaja kunnalta tai jostakin kivenkolosta etukäteen valmiiksi, kun tietää sairaalakäyntinsä.

Monet työnantajat vaativat sairaan lapsen hoitoa varten todistuksen puolison työpaikalta, että puoliso on ollut töissä eivätkä molemmat vanhemmat yhtäaikaa vapaalla. Jos miehesi työnantaja vaatii tällaisen, niin hänelle ei todellakaan anneta minkäänlaista vapaata.

On ne viiden lapsen perheetkin hoidettu neljänkympin kuumeessa, niin kai nyt yhdestä selviää joten kuten, vaikka se ei herkkua olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muutettuna minun tapaukseeni, olisiko mieheni pitänyt pyytää myös itselleen sairaslomaa hoitaakseen lastamme. Ei kai voisi olla mahdollista. (Lapsellemme lääkäri kirjoitti viikon sairasloman.)

Minäkin saisin sairaslomaa tällä kuumeella, kunhan vaan jaksaisin lääkärille lähteä. Perjantaina menee siis koko päivä mulla sairaalareissuun. Ei pelkästään 20 minuuttia.

ap

Vierailija
24/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis muutettuna minun tapaukseeni, olisiko mieheni pitänyt pyytää myös itselleen sairaslomaa hoitaakseen lastamme. Ei kai voisi olla mahdollista. (Lapsellemme lääkäri kirjoitti viikon sairasloman.)

ap

Minulla selityksenä olisi ollut stressi ja henkinen paine, kun leikkaus oli kuitenkin iso. En koskaan sitä sairaslomaa ole pyytänyt, koska tämä ajatus tuli vasta jälkeenpäin, kun akuutti tilanne oli jo ohi. En siis tiedä, mitä lääkäri olisi selitykseeni sanonut. Näin kuitenkin sosiaalityöntekijä minulle sanoi, että se olisi ollut ihan sallittua.

Vierailija
25/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ole kylläkään nyt mitään vaivaa. (Ellei saa tartuntaa.)

Lapseni olisi ollut sairaalassakäyntipäiväni tarhassa, muttei sinne kipeänä saa mennä.

Mieheni on juuri tutkimustyöhönsä liittyvässä kokouksessa. Sanoi sitten tulevansa kotiin, kun luulee saaneensa koko viikoksi lapsenhoitolomaa. Saapi nähdä, onko esimiehelleen puhunut ja mitä tämä on sanonut. Mies sai olla kolme päivää palkallisesti pois, kun lapsemme oli sairaalassa ja olimme molemmat siellä. Ei tiedetty tällaisista rajoituksista mitään ja ei vieläkään tiedettäisi, jollei tänne oltaisi kirjoitettu.

Vierailija
26/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottavista perhesyistä 3 kalenteripäivää. Neuvottelukysymykseksi jää mikä on pakottava syy. Minun tulkintani ap:n tapauksesta olisi kyllä, että se on riittävän pakottava syy.

T: hlöstöasiantuntija

Vierailija
27/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vain.

Ei muuta kuin minulle saikkulappu kun " kuumetta" on 37.2. Lapsi voi mennä mummolaan ja me voidaan miehen kans viettää palkallinen nussimisloma keskellä viikkoa.

Vierailija
28/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtäväksi jää, maksavatko palkkaa vai ei. Se ei ole pääasia.

(Kuitenkin: oikeudenmukaista tässä tapauksessa olisi minusta palkallinen vapaa. Se nyt vaan on työmarkkinaosapuoltan tai lainsäätäjien päätettävissä, jos näin ei vielä ole. Epäkohta minusta.)

Ainahan sitä väärinkäytöksiä löytyy. Voisihan sitä vaikka olla kaksi työssäkäyvää ja sitten lapsi sairastuisi. Lapsi hoitoon mummolle ja lomaa saanut vanhempi menisi ongelle. Entäs jos molemmat vanhemmat saavat saikkua ja eivät käytäkään yhteistä aikaansa vain lepäämiseen. Osa vastauksista on mielestäni asiattomia. Osa taas asiallisia. Kiitos niistä.

ap

Vierailija
29/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehelläni ei ole kylläkään nyt mitään vaivaa. (Ellei saa tartuntaa.)

Lapseni olisi ollut sairaalassakäyntipäiväni tarhassa, muttei sinne kipeänä saa mennä.

Mieheni on juuri tutkimustyöhönsä liittyvässä kokouksessa. Sanoi sitten tulevansa kotiin, kun luulee saaneensa koko viikoksi lapsenhoitolomaa. Saapi nähdä, onko esimiehelleen puhunut ja mitä tämä on sanonut. Mies sai olla kolme päivää palkallisesti pois, kun lapsemme oli sairaalassa ja olimme molemmat siellä. Ei tiedetty tällaisista rajoituksista mitään ja ei vieläkään tiedettäisi, jollei tänne oltaisi kirjoitettu.

Siis tuo kolmen päivän palkallinen poissaolo. Työssä käyvä vanhempi voi saada hoitovapaata lapsen hoidon järjestämistä varten ja yleisesti katsotaan että hoito on järjestyksessä kun lapsi on sairaalassa. Työnantajan ei todellakaan tarvitse antaa vapaata lapsen hoitamiseen vaikkakin kotona oleva puoliso on sairaana (palkallisesta puhumattakaan). Itse en edes kehtaisi moista olla vinkumassa. Ja toisekseen, jos sinä olet liian sairas hoitamaan lastasi niin et ole oikeutettu tuolta ajalta työttömyyspäivärahaan (et pysty vastaanottamaan työtä, vaan sairastat). Muistahan merkitä sairasteluaika littolle/työkkäriin menevään listaan!

Vierailija
30/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairaala-aika ilmeisesti jo aiemmin sovittu - jostain muusta syystä - niin kannattaako sinne sairaalaan mennäkään? Eihän mitään tutkimuksia voi sairaana tehdä?

Vierailija
31/31 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisi miehen työnantajan maksaa palkkaa tekemättömästä työstä kun rouva on hiukan kipeänä eikä viitsi YHTÄ lasta hoitaa!

Miksi ihmeessä tarvitsitte lapsen sairaalassaoloaikana sinne KAKSI aikuista? Oletko " hieman" vajaa????

SUUTUTTAA todella tällaiset ruikuttajat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi