**MAALIKSET viikolla 43**
Kommentit (26)
En ole piiitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa kuulumisiamme...
Ihan pakko on nyt kommentoida tuohon m@mma- 74: n juttuun!!! Meillä on myös sellainen samanlainen Ikeasta ostettu pinnasuoja, mutta se on vaan sininen. Siitäkin irtoaa ihan mielettömästi sellaista haituvaa... Ajattelin viedä sen sinne takaisin! Inhottaa, mutta minkäs teet... :/
Hanna ja pojat
Pitäisköhän ihan pokkana vaan viedä se sinne Ikeaan takas ja valittaa vaikka huonoa laatua, jos siitä sais rahat takas tai jotain :) Eihän se mikään kallis edes ollut, mutta silti. Just muuten pesin sen ja nöyhtää vaan lähtee :( Täytyy kai lähteä ostaamaan uusi pinnasuoja, kun toi pikkuneiti ei oikeen voi olla ilmankaan jalat roikku pinnojen välistä tai pää hakkaa pinnoihin. Tai sit voi ostaa matkasängyn niin ei ois tota ongelmaa ;)
Taas täytyy päivittää viimeisimmät tiedot :-))
Punkelille onnittelut heti ensimmäisenä (+) !!! Käyhän kertomassa kun paremmin tiedät, että onko uusi maaliskuinen tulossa !!!
Itse en ollut raskaana vaan vuoto alkoi kp27, joten hirmu tyytyväinen olin kierron pituuteen eli oisko niin, että vanhaan oltaisiin palaamassa. Mutta kyllä sitä hieman kerkesi jo pelästymään, että näinkö sitä ollaan taas raskaana ja kaksi vauvaa ensi keväänä :-// No siinähän ne kaksi menee kuin yksikin.
Meillä on tytöstä tullut ISO. Eli ei enää ole pieni vauva :-(( Kääntyilee hienosti, ottaa konttausasentoa, varpaitaan ihailee, eli jalat ilmassa ja varpaat käsissä koko ajan, osaa kaikenlaisia juttuja .. Ihan ihmeissäni olen välillä, kuinka nopeasti vauvat kehittyvätkään.
Imetys on lopahtanut, maitoa ei ole nyyhkis nyyh. Mutta olen imetystukilistalla käynyt lukemassa imetyksen uudelleen aloittamisesta ja tässä olenkin muutaman päivän ajan pumppaillut muutaman tunnin välein, mutta arvatkaapa vaan onko se kovinkaan mukavaa puuhaa... Mutta katsotaan mitä tapahtuu, tuleeko sitä maitoa. Meillä siis Nannia juodaan, ja kiinteitä syödään hienosti. Nyt kun olen alkanut itse laittamaan soseita ja vellejä/puuroja niin tyttö on alkanut nukkua aivan mielettömän hyvin. Aamulla ottaa unet klo.10-11.30 eli nukkuu sellaiset 1.5h ja päivällä ruuan jälkeen nukkuu parisen tuntia taas. Olen ihan ihmeissäni, kun tyttö aikaisemmin nukkui vain 20-30min, jos sitäkään. Yöt hän nukkuu ilman heräämisiä, tai nukkunut nyt 4 yötä, menee nukkumaan klo. 20-20.30 ja herää aamulla 7.30 ja nostan meidän sänkyyn ja vähän aikaa siinä köllötellään vierekkäin. Meillähän tyttö on nukkunut vieressä aina klo.3 syötöstä lähtien, mutta nyt nukkuu omassa sängyssään koko yön, ja itselläni on ollut hieman totuttelemista asiaan :-))
Raisalle toivon jaksuja !!! Kyllä ne on rankkoja nuo yöheräämiset !!! Olin aika sippi kun tyttö edelleen heräsi sen 2-3x yössä, ja tuli kuin taivaanlahjana tämä uusi rytmi nelisen päivää sitten. Ollaan miehen kanssa oltu todella tyytyväisiä.
Täällä kuntoillaan tosi mielessä 3x/vko ja pian meinaan aloittaa kuntosalin ohella myös lenkkeilyn. Paino on nyt 65kg ja edelleen on sellaiset 8kg pudotettavaa, ja kiinteytettävää löytyy ... Mutta hienosti on alkanut kuntoilu tehota kroppaan. Aika surkeeseen kuntoon menin raskaus aikana vaikka paljon kävelin jne.
Kaikille terveisiä ! Ja palataan taas linjoille .. t. emmi ja Rosanna n.4kk+2.5vkoa
Mekin kävimme 5kk neuvolassa ja painoa oli tullut kuulemma liian vähän. Höh. En oikein ymmärrä kun ruokakin kelpaa niin hyvin, on kuin linnunpoika suu auki koko ajan eikä ole mikään sihtikurkku. Lihat ja puurot ovat jo tuttuja. Unelmasyöjä näin syöttäjän näkökulmasta. Maitoa menee myös ja aamulla velliä purkillinen. Pituutta oli 68 cm ja painoa 7600 g, ei ihme ettei 68 cm bodyt enää mahdu :)
Kävin Prismassa katsomassa talvivaatevalikoimaa, täällä meillä oli vielä osa laittamatta hyllyyn mutta Jumbossa oli kaikki esillä. Oli pakko ostaa sellainen ihana korvallinen talvihattu, luonnonvaalea ihanan pehmeä pörröinen. Ajattelin, että sopii monenlaisen puvun kanssa :) Olen tykästynyt Tinttu.comin hattuihin, keskimmäinen pitää niitä ja ovat suloisia. Tämä Prisman versio oli samankaltainen mutta huomattavasti edullisempi =)
Kasasin taas ison kasan pieneksi jääneitä vaatteita. Tuskin noita kesähepeneitä enää tarvii, sukkahousuja saa kaivaa laatikosta kun syystuuli puhaltaa.
Nyt alankin pyykkiurakkaan, pino kasvaa hurjaa vauhtia...
Z
Punkelille suuret onnittelut:) !!!
(.) Mä kävin viime viikolla jo ekassa ultrassa ja siellähän se pikkuinen näkyi ja tosi hyvin.Oli niin valmiin vauvan näköinen jo kun kaikki näkyi niin hyvin,kädet ja jalat....reiden pituus huimat 0,5cm:)
Se vaan on niin uskotomatonta vieläkin et odottelen taas uutta maalisvauvaa,mahassa kun ei tunnu miltään;)
Olotila on jo parantunut enää aamulla ei ole pahaolo,mut jatkuvasti pitää syödä jotain ettei tule pahaolo.
Safiallakin menee kaikki hyvin,5kk meni jo rikki.
Mut nyt ei kerkee enempää Safia on ihan kaput täytyy saada se nopeesti rattaisiin ja painuu ulos...moi vaan!!!
Hanan rv 12+
Ihan ekaksi kuka kattoi eilen kolmosen kymppiuutiset, niistä kiinalaisista vaatteista ja leluista? Mä katoin aamulla kolmosen sivuilta siitä jutusta. Alkoi vaan pikkuisen huolestuttamaan kun meidän kaikki vauva pehmot on made in china. Voi olla että olin vähän hysteerinen mutta vippasin ne kaikki roskiin, ihan vaan siksi jos niissä on vähänkään sitä myrkkyä niin en halua että meidän tyttö syö semmosia leluja! Käykää ihmeessä katsomassa sieltä siitä jutusta enempi. On toi aika huolestuttavaa että on myynnissä suomessa semmosia missä voi olla jotain myrkkyä, varsinkin vauvan vaatteissa ja leluissa! Jotenkin sitä on tähän asti kyllä luottanut siihen että niin ei olis, en tiedä sit miten on!?
Puuenkuli onnittelut plussasta! Kukas on seuraava? :))
Toi auto juttu on muuten aina hankalaa, meilläkin viisi yhteensä muksuja. Vielä pärjätään näillä autoilla mitä on mutta jos tulis yksi lisää niin sitten saisi jo ihmetellä miten liikutaan. Eli sitten olisi auton vaihto kyllä edessä.
Meillä kanssa kääntyillään sängyssä ihan kokoajan, päiväunille meno on yhtä showta kun pyöritään semmosta ympyrää sängyssä. Yöunille sain eilen rauhotettua menon kun laitoin peiton rullalle viereen niin ettei mahtunut kääntymään, tuli sitten loppujen lopuksi uni. Aamulla oltiin sitten jo taas ihan solmussa. Kai tää joskus rauhoittuu? :)
Onko muuten kenelläkään Ikeasta ostettua pinnasuojaa, vaaleanpunainen minnen joku oisko rose? Mä en tiedä onko mulla joku maanantai versio siitä kun irtoo ihan hirveesti semmosta nöyhtää. Nyt otin sen pois kun en jaksanut niitä nöyhtä palleroita enään, kokeilen auttasko uusi pesu taas tai sitten se on roskis kamaa :( Harmitta kun se on niin söpö, mutta ei tommosta voi pitää kohtahan toi tyttö alkaa vielä syömään niitä pallukoita eikä varmaan ole kauheen terveellistä.
m@mma ja pyörivä " miitsu"