. : * : . SyysSissien Maanantai . : * : .
Pikapikaa ajattelin antaa kuulua itsestäni ja samalla laittaa pystyyn uuden pinon. Kiva tämä päivä kerrallaan periaate :)
Kasassa siis ollaan. Paikat avoinna ja pää kalvon kera tuntuu lääkärille. Vauva ei ole laskeutunut kunnolla eikä kiinnittynytkään, mutta kuulema ei ole mitään uutta ei-ensisynnyttäjällä. Olo todella tukala. Suppaa päivittäin ja varsinkin öisin ihan urakalla. Verensekaista limaa erittelen edelleen ja se kuulema tulee tuolta kohdunsuun reunamilta, kun aukea hitaasti mutta varmasti lisää tasaisen tappavaan tahtiin. Synnärillä ollaan vierailtu, TYKSin hemmetin huono kohtelu siltä ajalta takana ja siitä valitus tehtynä ja parempi äippäpolikäynti sen jälkeen seuranneenna odotamme siis nyt hetkenä minä hyvänsä pienokaista syntyväksi :)
Lähettäkää siis PALJON suppia tänne mulle, että pääsen tositoimiin. Tämä olotila ottaa nimittäin sangen paljon voimien päälle kuten lääkärikin totesi jo jopa ääneen...
En nyt muista mitä piti kommentoida, mutta olette IHANIA kaikki, kiitos kun ette ole unohtaneet mua vaikka hiljaa taustalla olenkin ollut. Niin väsynyt ja kipeä olen ollut, että vain kaksplussalla olen jaksanut muutaman viestin laittaa, mutta nyt päätin, että pakko tulla teitä moikkaamaan, kun ihan aikuisten oikeasti iski ikävä! Olisi todella ihanaa jos tämä kaikki " yhteyenpito" ei katkeaisi synnytykseen vaan jollakin tapaa voitaisiin sitä jatkaa. Onko muilla ircissä mitään? Minut löytää tällä samaisella nikillä sieltä...
Olen myös valmis laittamaan vaikka oman keskustelufoorumin pystyyn meille jos se siitä on kiinni, että yhteys pysyy :)
Haleja jokaiselle ja suppia kaipaaville ja niiltä pois jotka eivät niitä kaipaa!!
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" rv 38 ja rapiat
Kommentit (36)
kiva kuulla susta Pippurimamma. Mä lähetän sulle suppareita täältä jos vaikka saisit jo pienokaisen pian. ja toivon samalla niitä itellekin.
Viime yö nukuttu taas huonosti. Tunnin verran taas seurasin supistuksia ja sit ne rauhottu niin ettei enää säännöllisesti tullu. Nyt tulee sit harvakseltaan ja uni ei maita ollenkaan. Väsyttää mut ei auta. vaikka viikkoja mulla aika vähän, sais se poika jo syntyä. On kuitenkin jo kokoakin tarpeeks. Alkaa oleen jo niin tukala olo selän takia ja myös tän mahan. Sf-mittahan oli viime viikolla 38 ja se on valtavasti tällasessa 157 varressa.
Tänään taas neuvola ja huomena se synnytystapa-arvio. Jo on kumma tällä suppaamisella, jos ei oo mitään tapahtunu kohdunsuulla. No kuun vaihteessa ystäväni tekee mulle sen vyöhyketerapiahoidon. Jännä nähä tehoaako muhun. Jos nyt antas vähän vauhtia näihin supisteluihin. Koko ajan nytkin supistaa harvakseltaan.
No mutta mutta. Tulen taas kertoileen lisää neuvolan jälkeen. (klo 8.00) ja Pippurimammalle oikein paljon halauksia ja jaksamisia!
Uma81 + Vesli 36+3
Täällä aamu lähtenyt käyntiin jokseenkin ailahtelevin fiiliksin.. Yritän tässä ajatella positiivisesti, mutta tänään taas tuntuu ettei jaksaisi tätä olo tilaa.. Liekö nousin väärällä jalalla.. Tai itseasiassa menin kai jo väärällä jalalla nukkumaan.. =)
Pitäisi kai jotain piristystä keksiä tälle päivälle, mutten vielä ole keksinyt mitä..
Paljon oli kommentoitavaakin eilisestä pinosta, mutta ei kai mitään tärkeää, kun en enää muista mitä..
Palailen taas..
Piiu ja 007 rv 39+3
Koululaiset lähteneet kouluun ja just tulin kuopuksen tarhalta kotio. Nyt ois 4 tuntia yksinäistä aikaa...tuntuu oudon hiljaiselta.
Meillä on viimeyönä tullu tuohon taloa vastapäätä olevalle kentälle sirkusväki...muksuilla oli aamulla ihmettelemistä kun kattelivat parvekkeelta...tuli luvattua, että mennään illalla näytökseen.
Risella rv 36+3
Minä taas nukkuin kun tukki! Eilen ottin esikoisen kanssa 1,5 tunnin päikkärit ja melkein 8 tunnin yöunet lisäksi. Mikä ihme unikausi se menossa? Pitää kyllä rampata vessassa yöllä, mutta uni maistuu sen jälkeen uudelleen.
Pippurimammalle suppareita ja jaksamista! On kyllä tukala se odottelu, huhh! Mutta mahaan ei ole yksikään vauva jäänyt, joten toivottaan että piakon jotain tapahtuu!
Minulla on jotenkin pari päivää ollut ihan ok olo, liitoskivut ja palleakivut hävinnyt kokonaan! En kyllä huomaa että maha olis laskeutunut, tiedä mikä see sitten. Voi olla että kun itsellä vähän parempi olo ja miehen kanssa taas puhevälissä, niin vaivat häviä?
Ihan uskomatonta että jo 36 viikkoa täynnä, muistan esikoisen ajasta, lääkäri sanoi että vauveli synytyy kun on syntyäkseen, no meillä ei sais vielä kolme viikkoa syntyä!!!
kewa 36vko
Viikonloppu meni taas hurinalla- joten ehdin vain lukea molemmat ' lehdet' ... myonnan etta seurailen kaks' plussaakin kiinnostuneena kun siellakin on noita ' puhkeamaisillaan' olevia runsaasti.
Jatketaan juttuja taallakin vauvapuolella kun ainakin kymmenen olis saanu nyyttinsa? Siita sitten odotellaan loppuja...
Oma napa? hmmm... eilen kavin jo yollakin useesti vessassa, mahakin tyhjeni mukavasti, ja alkaa pikkuhiljaa olla olo etta vauva saisi syntya vaikkei kiiretta viela tarviskaan pitaa! Mulla on viimenen masuasukki menossa ja nautin taysilla peilin edessa isosta kuvusta!!! Eli ei mitaan paniikkia tai vasymysta tosta mahasta vaan lahinna naa jalkojen turvotukset alkaa olla mammuttiluokkaa etta haittaa liikkumista! Torstaina jo lyllertaisin gynelle? Niin siella sitten tarvittavaa tietoa jatkosta! Tiedan jo etukateen etta passittais mut jo kaynnistykseen (jota en halua) kokeillaan nyt ensin noi parit poppakonstit eli s+s(saunaa meil ei oo) ja gynen ronklausta!
Pippurimammalle voimia ja puhalletaan oikein puhuri suppareita taalta valimeren tuntumasta!
Voikaahan hyvin
-levinia ja Hope neito rv 37+3 (tai 36+2).-
Poju on ilmeisesti taas perätilassa. Kiva kiva. Huomena ultrassa varmistuu asia. Painoa oli tullu viikossa hurjat 1,5 kg, hemppaa ei katottu, verenpaine oli noussu eli 118/78, pissa puhdas, sf-mitta oli 34,5 ja vauvan syke oli 140-160. Niin ja terkka arveli et hänen mukaansa vauva olis laskettuna aikana noin 4 kg!
Mutta lähen nyt levähtelemään. Alkaa nyt väsyttää nuo huonot yöunet.
eli suppareita niitä toivoville ja toivottavasti tällä viikolla jo saadaan lisää vauvauutisia...!
Todella kiva kuulla sinusta Pippurimamma. Kovasti olemme olleet hengessä mukana täällä ja odottaneet hyviä uutisia saapuvaksi. Jospa siis tällä viikolla jo helpottaisi olosi.
Piiu, Voimahali täältä sulle! Toivotaan parempia fiiliksiä iltaa kohti ja sullekin sitä luomu käynnistystä piakkoin.
Uma, Vesli on ilmeisesti laskeutunut, kun sf-mitta nyt oli pienempi vai oliko aiempi mittavirhe?
Kaylight, mä olen ainakin heti heräämöstä päästyäni saanut vauvan aina rinnoilleni. Ensimmäisen vuorokauden aikana hoitajat auttavat vauvan hoidossa ja nostoissa, mutta jo heti seuraavana päivänä voi itse oman vointinsa mukaan käsitellä nyyttiä. Ensin kannattaa kokeilla varovasti ylösnousua, jaloittelua ja suihkua. Näihin kaikkiin saat apua ja tukea mm. miten nouset sängystä oikeaoppisesti jne. Vauvan painoa raskaampaa tosiaan et saakaan nostella reiluun kuukauteen.
Itse olen tarvinnut hevimpää kipulääkettä noin kahden vuorokauden ajan, sen jälkeen pärjännyt ihan noilla tavallisilla särkylääkkeillä vielä muutaman päivän. Esikoista voit halailla ja suukotella, mutta älä nostele. Mies voi auttaa lapsukaisen vierellesi tai syliin, kun istut tai makaat. Kerro pikkuiselle, että äitillä on iso pipi masussa ja sen takia ei vielä onnistu syliin nostaminen. Kaikki sujuu loppujen lopuksi ihan hyvin, toipuminen kestää toki normaalia kauemmin, mutta jo alle viikon sisällä olet kotona, mikäli kaikki sulla ja vauvalla ok. Itse suunnittelen olevani sairaalassa max. 4 päivää. Mieluumin alle sen. katsotaan sitten mikä tilanne.
Kiva kun joku muukin oli nukkunut viime yön hyvin, taisi olla Kewa. Sama täällä. Nyt on virkeä olo jaa ika kampaajalle klo 10.
Siispä heit taas.
Haikarapolska ja neito rv tasan 38 poksuu ja 7vrk sektioon!
tasan 2 viikkoa tosi toimiin .....hui.
Olo on kyllä jo niin tukala että huomenna neuvolasta yritän saada lähetteen äippäpolille jos vaikka käynnistystä voisi aikaistaa.
Eilen illalla sitten lensin oikeen komeesti kuistilta yhden rappusen verran polvilleni sora maahan.Onneks sain kädet eteen ni en mahalleni menny.Polvet vaan verillä ja pelästyin mielettömästi.
Ja mistä tää johtu.Oikeesti mun yliturvonnut jalka! Olin astumassa portaalle ni varpaat/jalka ei taipunu ollenkaan ja siitä sitte lensin.
viikonloppu meni nopeesti vieraita kestitessä.Onneks olo oli suht ok.Selkäkään (kop kop) ei sillo ollu niin kipeä.
Mutta mulla puutuu nykyään sormet ja niistä menee tunto pois.
Neuvolatäti saa huomenna kuulla kunnon valitus virren.
Mies lähti työmatkalle Ouluun.Mun äiti jäi tänne muutamaksi päiväksi auttamaan lastenhoidossa.Toivottavasti ei tule lähtöä synnärille.En todellakaan halua että mies missaa synnytyksen.
Kamerasta puheen ollen nyt on pakko mennä etsii kameran laturi.akkua ei ole ku 13 min jäljellä ja olis tarkoitus tässäkin synnytyksessä video kuvata syntymä hetki.Siis sillai siististi kuvattuna mun mahan puolelta;)
PIPPURIMAMMA:Sulla ku on viikkojakin noin paljon ja tilanne tuollainen niin miksi ihmeessä ne ei puhkase niitä kalvoja ni synnytys käynnistyisi kunnolla?!??? ei tollanen odottamine kipuineen ole ollenkaan inhimillistä.Ja ku paikatkin on auki paljon ni ei tarttis ku vähän avittaa.
Itse menen viim 3.9 käynnistykseen ja mulla kohdunsuu ei ole ku sormelle auki(rv 35+1) mutta sitä saa sen verran venytettyä auki ku on suht kypsä ni ne saa puhkastua ne kalvot.
en muista oikeen mitään kommentoida.Luin eilen illallla kaikki pinot.
Meillä tytöllä ja pojalla on ikäeroa 1v4½kk ja eka olin sitä mieltä etten tarvitse tuplarattaita.Mutta sitte oli pakko hankkia.Ostin Abc:n kolmipyöräset tuplat.Niitä me käytetään vieläkin jos mennään pitkälle kävelylenkille.Tyttö nyt täytti just 3 v ja poika 1v8kk.Mut täytyy myöntää että pitkät lenkit on kyllä nyt jääny liitoskipujen,selkäkipujen ja muiden takia;)
Mutta suosittelen tuplien ostoa jos on vaan rahaa ja paikka missä säilyttää niitä.
Itse olen suunnitellut ku olen paisunut valaaksi että synnytyksen jälkeen meidän perhe alkaa kävelemään.Vauva vaunuissa ja isä saa työntää lapsia tuplissa.Ostin muuten uudet vaunut/rattaat vauvalle ja olen tosi tyytyväinen niihin vaikken ole vielä vauvan kanssa päässy testaa niitä.Mutta niissä oli just ne kaikki ominaisuudet joita etsin.Tre muksutalliin kun soitin ja esitin toiveeni ni sellaisia vaunuja ei ole kuulemma olemassa.
tässä linkki:
http://www.vaunula.fi/F_Twist.jpg
Eilen bongasin kirppikseltä todella halvalla gracon autobaby turvakaukalon sillä jalustalla.Olisin heti ostanut jos olisi ollu tarvetta.Meillä on se ihan sama kotona.Mies ei innostunu ollenkaan että ostaisin sen hänen autoonsa kakkos istuimeksi.Harmi:(
mut nyt pitää mennä siivoomaan.Pesemään pyykkiä jne.
Onneks äitini on vähän lasten kanssa ni pystyy siivoilee.
AuringonTytär rv 37+1
Olipas kiva kuulla PippuriMammasta! Suppareita sinne, vaikka en itseltäni niitä kovinkaan montaa pysty antamaan, kun niitä kauheasti ei nyt ole ollut ja itsekin niitä tarvisin...sori ;)
Teetä täällä litkin ja keksiä syön, siis vedän. Paketti vieressä. :D Tytön vein 9 sinne kerhoon. Jäi ihan kivasti, mutta paremminkin olisi varmasti jäänyt, jos ei olisi äitin silmät alkaneet punottaan. :) Virheen tönkön oloinen täti siellä odotti. Ei tehnyt siis asialle mitään, kun huomasi, että neiti laittoi ovella vastaan. En siis voinut mennä kengillä sinne sisälle. No, minä popot pois ja vein tytsyn sinne penkille, sitten täti otti syliin. Kuinkahan on mahtanut hartaushetki mennä, kun ei ollut aamulla taas mitään mielenkiintoa siihen asiaan. Leikkimiseen ja kavereihin kyllä.
Masussa rauhallista. Yö meni ihan mukavasti, vain 3 kertaa veskissä. Untakin jopa näin. Imetin vauvaa... Olimme 2 päivää olleet kotona ja ekan kerran annoin vasta tissiä. Kattelin eka, että onko vauva hengissä, kun en ole ruokaa antanut:D Sitten laitoin tollasen peruspaperin tissin ja vauvan väliin?!?! Huh! Kyllä oli aikas uni. Nauru raikasi, kun sitä mietin herättyäni. On ainakin isännälle jotain mukavaa kerrottavaa... ;D Pissahätä vaivaa taas ihan valtavasti ja ihan koko ajan. Ei siis hätä lähde millään pois. Voi kun tuo vaavi jo tulisi, niin pääsisi ainakin normaalisti pissalle. :)
Mutta nyt pitää mennä viikkaamaan kaikki puhtaat vaatteet pois, kun vedin ne narulta vain pois aamulla. Saa sitten ainakin sanoa isukille, että olen jotain tehnyt;)
Tuntuu muuten todella uskomattomalta, että juuri plussasin ja kerroin kaverille, joka oli myös raskaana. Hänelle onkin jo syntynyt pari viikkoa sitten tyttö. Mulla aika tällä viikolla!!!! Jos ei itellään lähe tulemaan ja saan ajan kontrolliin, niin päätin jo, että sieltä tulen kotiin ja sitten vasta käynnistys ajalla... Haluaisin kuitenkin kokea senkin, että lähtee itellään tulemaan. Esikoinen kun käynnistettiin tipalla ja oli loppujen lopuksi aika raju, mitä olen kuullut näistä itellään lähteneistä.
Voimia kaikille sisseille tähänkin päivään... Kyllä se kohta helpottaa. :)
vm78 ja iiro 39+4
Sai taas nukkua hieman pidempään kun tytöt olivat isällään viikonlopun ja vei ne sitten aamulla kouluun ja mieskin lähti tosi hiljasesti.
Mä oon viimeaikoina nukkunut ihan ok.Toki vessassa joutuu ramppaamaan 3-6krt yössä ja jos ei mene vessaan niin maha tulee tosi kipeäksi ja araksi kun vauva painaa rakkoon=O
Auringontyttärellä puutuu paikat,Mullakin yöllä tuntuu nykyään puutuvan kaikki paikat,onko muilla samaa ongelmaa???
Siis kun makaan vaikka vasemmalla kyljellä niin hetken päästä on koko vas.jalka puutunut,sormet puutuu,käsivarret(pää onkin ollut jäissä jo pidemmän aikaa=)Niin että eipä ole kivaa kun on ihan puuduksissa kaiket yöt;i
auringontytär oli myöskin kompastanut,HUI onneksi et mennyt mahalleen!!!!Ja muuten samaa olen miettinyt kuin sinäkin että miksi ihmeessä ne ei siellä TYKSISSÄ auta jo pippurimamman vauvaa syntymään vaan antaa äidin kärsiä?!" PIPPURIMAMMALLE lähetän täältä supisteluja paljon.Etkö saisi lähetettä käynnistykseen??Kun noin kovasti kärsit!!Kurja juttu!
Tosi kurjaa UMA jos vaavi on nyt perätilassa!Toivottavasti väärä tieto!
Piiulle@ toivottelen parempaa päivän jatkoa:)
Mut nyt hilppasen tuonne keittiöön tekemään aamupalaa,alkaa olla tosi heikko olo kun iltapalankin jätin väliin...
Sormukset ei enää mahdo, turvottaa... Muutenkin olo todellakin raskas ja alkaa todentotta pikkuhiljaa jo kyllästyttään tämä kömpelyys. Aamuista päänsärkyäkin on ollut havaittavissa, tosin luulen, että se johtuu niskoista, jotka tuntuu olevan aikalailla jumissa.
Heräsin aamulla puoli kuusi ja olin tunnin valveilla, jonka jälkeen kömmin takas miehen viereen ja ajattelin, että perkules, saa uni vielä tulla. Ja tulihan se :)
Torstaina olisi aika taas äippäpolille tarkastuttaan sokereita (jotka on ihan kohollaan edelleen...) ja katsoon tietty, onko vauvalla kaikki ok. Mukavastihan se tuntuu liikkuvan.
Jänskiä aikoja mennään, kaikille toivoisin paljon suppareita, ja itelle kans :) Ystäväni on tänään sektiossa, jännittää kumpi sieltä tulee...
Voikaahan hyvin mammat!
Mammavirthahepo rv 37+ 3
Sopivas hyvin tuo nimi meille mahakkaille, hah ;)
[b]Uma[/b] – Tais tosiaan olla poju laskeutunut(?) kun sf-mitassa noin suuri ero edelliseen! Tai sitten mittavirhe.. Tsemppiä huomiseen synnytystapa-arvioon!
[b]Vm78[/b] – Voin hyvin kuvitella tunteesi, kun viet tyttöä sinne kerhoon..! Meillä tytölle oli aika vaikeaa jäädä perhepäivähoitajalleen, kun siellä aloitti 2v2kk. Puoli vuotta meni kun tottui..
[b]Miun maha[/b] voi tällä hetkellä erittäin valtaisasti ;) Tuntuu jo että mahaa on joka puolella, mittasin mahanympärystäkin pari päivää sitten - ja (yllätykseksi) 95 näytti (vaatteet päällä!). Olo on kuitenkin isompi! Vaate-ongelma alkaa olla todellista - mikään ei mahdu päälle, kiristää ja hiostaa, eikä mikään näytä enää nätiltä :) Kotona lähinnä hyödynnänkin miehen t-paitoja.
Vaivat ovat olomuodosta huolimatta vielä aika vähäiset - Supistelee aika kivuliaasti välillä, mutta ei säännöllisesti. Vihlontaa esiintyy sitäkin enemmän tuolla alhaalla. Vauva taitaa olla jo aika alhaalla, kun kävelytahti on hidastunut roimasti ja tunne keilapallosta jalkovälissä on tullut tännekkin. Nukun hyvin, vauva ei paina keuhkoja jne. Painoa taitaa olla tullut just sopivasti n. 10kg. Mielenkiinnolla seuraan meneekö yli vai ali sen määrän mitä esikosta tuli, 54kg painoin viimisilläni.
Mieli on kohentunut viimepäivien olotiloista huomattavasti :D Ihana oli käydä piiiiitkästä aikaa miehen kanssa ulkona kahdestaan. Vielä ajattelin että päästään elokuviinkin ennen vauvan syntymää. Mies on edelleen ihan intopiukeena mun " muodoista" , mikä on aika hassua, mutta kivahan se niin päin on :)
Tekis taas kovasti mieli touhuta - Eilen silitin yhden pinon vauvan vaatteita ja muita juttuja. Imuroin ja pesin lattiat.
Nyt onkin pullataikina sen verran kohonnut että odottelee leipojaansa koneen ääreltä ;) Tämmöistä pientä hääräämistä siis touhuilen.
Dumle rv 35+4 - Ps. Tarjoan kahvipuustit hetken päästä mammoille! [b]Piiulle[/b] piristykseksi kaksinkappalein ;D
UMA:toivottavasti vauva ei ole perätilassa.
Mullakin vauva pyöriny mahassa niin paljon,että jännittää pystyykö vielä kuperkeikkaa tekee.
VM:onko sulle tehty sisätutkimusta lähiaikoina? jos paikat on kypsät ja vähän auki niin suosittelen,että pyydät kalvojen puhkaisua eli lapsivedet menee.
Itselläni pojan synnytys käynnistettiin vain puhkaisemalla kalvot.En saanut mitään tippaa tms lääkitystä supistuksia tuomaan tai lisäämään.Eli ns " luonnon mukaisesti" käynnisty synnytys puhaksun/lapsivesien menon jälkeen.
2 tuntia odoteltiin että supistuksia tulisi.Lääkäri kävi välillä kyselemässä tilannetta ja sanoikin että voi hyvinki mennä pari tuntia ennen ku alkaa mitään tapahtumaan.
Siinä vaiheessa pyysin että pääsisin käytävälle kävelemään josko supistukset alkaisi.Ja niin niitä alkoi pikku hiljaa tulemaan ja ½ h kävelyn jälkeen ja muutaman epäsäännöllisen supparin jälkeen tuli ekat kipeät supistukset josta 1½ päästä poika oli sylissä.
Mulla on ollu kaikki synnytykset tosi nopeita ja sen takia pääsin nytkin käynnistykseen.Eka v. 1995 kesti 3h45min.Toka v.04 meni kotona vedet yöllä ja ekasta supistuksesta jalat ristissä ambulanssilla sairaalaan kunnes sain luvan ponnistaa.Ekasta supistuksesta syntymään 46 min.Soitin sillo ambulanssin sen takia ku meni vedet ja tyttö ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt ja silloin pitää mennä sairaalaan vaakatasossa ettei napanuora tule ulos ekana.Eli en sillo ambulanssia tilatessani tienny että on tulipalo kiire synnyttää,supistukset alko vasta sen puhelun jälkeen.Sanoin vielä ku tilasin ambulanssia ettei ole kiire ku ei ole supistuksia.Sainki odottaa ambulanssia 20 min.
olen ymmärtäny että käynnitetty synnytys voi olla raju just sen tipan takia joka lisää niitä supistuksia.Eikö sen tipan määrääkin voi säätää??
mut taas kutsuu työt.
Ihanaa ku olen saanu nyt vihdoin netin toimimaan ja saa kuulla muidenki kuulumisia.
AuringonTytär rv 37+1
p.s ihan pelästyin ku näin numeroina raskausviikkojen määärät.
Justhan täällä kirjottelin ja jännitettiin että kaikille tulee se 12 viikkoa täyteen.
joopas joo, perjantaina ois taas äitiyspolikerta, todennäköisesti turha, jos se mun suosikki on taas siellä.....mutta, vaikka äitiyspolilta onkin sanottu, ettei tartte mennä neuvolalääkärille, sanin ihanan uuden neuvolatädin kanssa asiasta juteltuani ajan ensi viikoksi sinne, jos tälläkään viikolla ei tehdä ensimmäistä sisätutkimusta siitä missä mennään...
vm, eikös sullakin ollu se tilanne et ei noita sisätutkimuksia ole tehty? MIkä nyt on tilanne?
PIPPURIMAMMA
Nyt mä olen väsy.. Viime yö meni ihan käsille kun juoksin pissalla varmaan 7 kertaa ja sit joskus puol neljän aikaan alkoi koira vinkua. Eipä auttanut kun könytä ulos sen kanssa. Mies olis toki lähtenyt, mutta sillä on työpäivä joten enkai mä sentään sitä sinne olis suostunu lähettämään.. No joka tapauksessa pyörin viel viidenkin aikaan hereillä ja kävin tämän tästä pissalla. Joskus kasin aikaan olen nukahtanu kunnolla ja nukuin kyllä melkein 11 asti, mut ei se paljon helpottanut. Samaa mäkin mietin kun Piiu, siis että jotain pitäs tehdäkin, mutta mitä? Ei jaksa eikä huvita.. Ja kun ei tuota punapersepaviaaniakaan voi jättää kotiin niin en pääse mihinkään lähtemäänkään. Kai sitä ehkä kun kunnolla heräilee niin jaksais vaikka imurin ottaa esiin. Tosin kannattais kai odottaa että tuo koira paranis vähän paremmin kun karvoja putoaaa nyt ihan jatkuvasti eli aika turhaa olis imuroidakin. Blaah!
Voi Pippurimamma... Jumankauta mitä p****eläpiä siel TYKS issä on, käsittämätöntä ettei ne laita synnytystä käyntiin!! Jos huomenna on pirteämpi päivä niin lähetäänkö mammat porukalla kohti turkua pitämään mielenosoitusta?? Mä voin kyllä ajaa.
Kewa, kyllä takuulla vaikuttaa sun oloon se että miehen kanssa on paremmat välit taas!! Kyllähän ne riidat ja epäselvyydet ilman raskauttakin tekevät huonoa oloakin saati takuulla nyt tässä tilassa!!
Ja Uma, toivotaan että terkka on ollu väärässä perätilan suhteen! Ja kyllähän nämä pikkuiset kai tässäkin vaiheessa vielä saattavat pyöriskellä miten sattuu.. Tosin, luulis kai että jos on tosiaan kääntynyt niin se olis ollu aika kipeä kääntyminen.. Vaan onpa sulla tietty suppaillukin kipeästi joten mistä sitä sit erottaa jos vekara on samalla heittänyt voltin.. Onneksi pian pääset kuulemaan miten asia on!
Mulla terkka mietti viimeks ihan samaa, vaikka samalla sanoi et ihan kun olis kiinnittynyt jo ja kunnolla.. Voikohan joku muu paikka kiinnittyä??
Auringontytär, hui, onneks ei käynyt pahemmin! Ei tuo " asfaltti ihottumakaan" tosin kivaa ole, varsinkaan kun tuntuu että taitaa taas tulla tosi kuumaakin. Plääh!
Nuo hoidot, siis akupunktiot, homeopatiat ym kiinnostais kyllä kieltämättä... Tarvii harkita sit vähän isommilla viikoilla. Mulla on se ultra silloin vasta 3.9 eli 37+4 (ultran mukaanhan tuolloin olis jo 38+2) joten mietinkin että oliskohan ihan hullua tilata aikaa vaikka lauantaille 1.9.. Jos sitten vaikka saisi suppareita jotka kypsisivät paikkoja jolloin ne ehkä hanakammin käynnistäisivät synnytyksen.. Kihliksen koostahan se tietty riippuu sekin, mut kun terkka puhui että älä sit odota käynnistystä ennen vko 37.. Joka sit alkais jo torstaina. Eli kai se Kihlinkäinen aika iso on. Tyhmää et joudun odottaan viel sen pari viikkoa että tietää.
Nyt mä taidan mennä sohvalle kirjan ja koiran kanssa ja alkaa sit miettiä mitä sen siivouksen kans tekisin. Ai niin, sen verran viel et käytiin eilen sit tilaamassa ne kylppärikalusteet Bauhausista ja ne saadaan kai paikoilleenkin alle kahden viikon, ihanaa!! Eli siis meikkausremppa tulossa. Uskoisin että tuolla vähän reilulla tonnilla saadaan ihmeitä aikaiseksi!
Varmaan taas kohta tuun takaisin =)
Colsi ja Kihlis 35+4 (ja sen ultran mukaan kun kerrankin muistin tarkistaa jo 36+2)
Olen itsekin ihan kypsänä. Nyt on taas kunnon kipuilu päällä, ei kuitenkaan supparin supparia nyt tullut. Kamalat menkkakivut ja vuotoa tietysti myös, mutta ei siinä mittakaavassa, että olisi mitään hälyttävää. Antaa vähän toivoa, että etenisi edelleen... Mieskin jo soitti jakyseli, että mikäs on tilanne ja kun sitten kerroin niin totesi vain, että kun vaan jo päästäis synnyttämään...
Voi miten pulla muuten maistuisikin... :)
Mä en kans ymmärrä miksi eivät voi avittaa tätä eteenpäin. Sanovat vaan koko ajan, että ei tarpeeksi viikkoja kun ei ole laskettu aika ja että mulla ja vauvalla ei ole lääketieteellisesti mitään hätää. EI ole kuulema hätä vaikka turvotuksen takia kaatuilen, kun en tunne nilkkojani jne... No hepä sen tietävät.....
On se jännää kun tiedetään jo, että pian tulee lisää vauvoja meitin pinoon :) Olen ihan innoissani muiden puolesta!!!
Kiitos haleista ja lähetän niitä jokaiselle täältä piristämään päivää! :)
Mä repesin äsken kunnon nauruun, kun kuvittelin sieluni silmillä autolastillisen mahakkaita kiukkuisia mammoja liikenteessä ja mieltä osoittamassa... :D
En nimittäin ole saanut tänään mitään tehtyä.. Päivä mennyt suihkun ja pienen kävelylenkin jälkeen sohvalla kölliessä ja torkahdellessa.. Päätä jomottanut tän päivää ja välillä äklö olo.. No, joskus näinkin.. Plussaa tässä on se, ettei tällaisena päivänä tarvitse juuri ajatella kuin itseään.. Kun ei vielä sitä pientä vauvaa ole.. Mies huolesta " sairaana" .. Pöh..
Mutta jos nyt hieman yrittäisi ryhdistäytyä..
Dumle.. Tunnen jo sen pullan tuoksun täällä.. =)
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi sektiosta. Kävin tänään otattamassa verikokeet sektiota varten ja samalla äippäpolilla tarkistettiin vauvan vointi (joka on edelleen hyvä), minun verenpaineet ja pissa. Kaikki ok. Sainkin tänään sieltä lappusen, jossa kerrottiin sektion kulusta ja että vauva tuotaisiin jo heräämöön rinnalle iskän ja kätilön avustuksella. Keskiviikkona pitäisi sitten mennä osastolle tapaamaan lekurit. Jos hyvä tuuri käy, voin päästä vielä yöksi kotiin, kun asumme lähellä sairaalaa. Ja torstai onkin sitten vauvan synttäripäivä näillä näkymin :o)
PippuriMammalle supistuksia ja tietysti kaikille niitä tarvitseville. Sairaalan nihkeys käynnistämiseen voi myös johtua siitä, että sairaalapaikat ovat täydet ja he sitten tarkoituksella siirtävät kaikki ei kiireelliset tapaukset odottamaan la:ta tai jopa antavat mennä 2 viikkoa yli. Harmittavaa touhua!!!
Minulla on myös ilmestynyt tuota pirullista turvotusta jalkoihin ja jonkin verran sormiin...Lauantai taisi olla pahin turvotus koko raskausaikana, jalat olivat kuin halot ja jalkapöytä tosi paksu niin että turvonneet varpaatkin näyttivät huvittavilta pallukoilta. Sunnuntaiksi hiukan helpotti ja nytkin turvotusta on vain vähän. Samoin olen kärsinyt aikaajoin oikean käden puutumisesta..sormia alkaa tikkuilemaan ikävästi. Kun ihmettelin sitä neuvolassa, sain kuulla sen olevan aivan normaalia raskausaikana..joku hermo on puristuksissa ja vaiva kuulemma yleensä katoaa synnytyksen jälkeen. Ei minulla ennen ole näitä vaivoja ollut, joten osa menee kyllä sitten iän piikkiin.
No nyt on sännättävä uniltaan heräävän ja pian isosiskoksi tulevan iltatähden luo..isot ovat vielä koulussa.
Kaylight rv 37+5
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11060056&p=1&tm…