Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OS 10 dokkari, luoja että tuntuu pahalle katsoa tuota tuskaa, surua, ym. Ihan sanattomaksi vetää, elämä on epäreilua ;,,,,(

Vierailija
19.08.2007 |

kuika tuossa jaksaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on muuttuneet paljon siitä ajasta.

Vierailija
2/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennusteet toki on parempia ja toivoa on enemmän, mutta tunneskaala on käytävä läpi kuitenkin.

olen sairaanhoitaja itsekin, ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kipu,jota joutuvat kokemaan kun kokeita tehdään on väärin!!

Voi pieniä lapsia. Ei kenenkään olisi pitänyt sitä tuskaa ja kipua käydä läpi.

Vierailija
4/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai lapsia ajateltu sillai ihmisinä siihen aikaan.

Vierailija
5/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa :(

Vierailija
6/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kanava?

Vierailija
7/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanoja löydy kuinka pahalta tuntuu. Nyt minäkin käännän kelkkani ja vaadin hoitohenkilökunnalle tuntuvia palkankorotuksia, he elävät tuossa maailmassa päivittäin, tekevät työnsä vaikka tekee varmana helvetin pahaa.

Kiitoksia jaksaville hoitajille, tämä dokkari oli järkyttävä mutta avasi tämän tollon silmät, palkkanne on todella alhainen työn vaativuuteen verrattuna.

Vierailija
8/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa on eletty vasta suhteellisen vähän aikaa kun ajattelee ihmisen historiaa. (Toki siinä on vielä nykyäänkin puutteita, mutta kuitenkin).

Sodassakin vedeltiin runnoutuneet raajat poikki sahalla, taintuivathan ne potilaat siinä sitten kipuun.

Vierailija
9/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain murto-osaa maailman ihmisistä. Surullista.

Vierailija
10/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin tajuan, mitä äitini tarkoitti, kun sanoi, että 80-luvun alussa toimenpiteitä tehtiin lapselle niin, että riittävä määrä vaan kiinni pitämään ja ei kun menoksi. Tätä nykyä Emlat yms. saa onneksi labraankin

Vierailija
11/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei puudutettu, nukutettu? itku tuli silmään.

Vierailija
12/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella tutkimuksiin aika ensi viikolla selkä- ym. kipujen vuoksi. Ei olisi pitänyt katsoa ko. ohjelmaa.

Vieläkin ne lasten itkut kuuluu korvissa. Voi pieniä raukkoja!

Vierailija
13/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se vielä nykyäänkin niin että resurssipula estää hoitamasta usein hyvin. Se ei näy tutkimuksissa vaan siinä henkisessä tuessa, kiireen keskellä on liikaa vaadittu että pari hoitajaa pystyy elämään läsnä vanhempien, omaisten ym tuskaa potilaan tilasta. Jos niitä potilaita on kymmeniä...

Vierailija
14/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyesti jopa ompeleiden laittamista tai poistamista varten (siis pään alueelta ainakin). Joskus tipanlaittoonkin annetaan rauhoittavaa lääkettä (tipat nenän tai suun limakalvolle, josta imeytyy verenkiertoon). T:lastensh, joka ei dokumenttia vielä nähnyt

Vierailija
15/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vauvoille olen nähnyt tehtävän hyvinkin kivuliaita toimenpiteitä ilman lievitystä... Mitä vähemmän pystyy puolustautumaan, sitä todennäköisemmin saa kärsiä.

Vierailija
16/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
17/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla kuulin, että tyttömme entinen kerhokaveri on sairastunut akuuttiin leukemiaan :( Hän on 3v.

Vierailija
18/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan järkkyä, miten selkäydinnäytettä otettiin! Itsellä on suunnilleen samanikäinen lapsi ja en takuulla antaisi tehdä toimenpiteitä ilman, että olisin itse mukana. Mutta sellaistahan se on ollut.. Kummasti vaan nousee omiakin muistoja 70-luvulta sairaalasta, kun jotain ruisketta on minulle yritetty antaa pitkään ja hartaasti huonolla menestyksellä..

Toisaalta nykyäänkin hyvin mielellään jätetään esim. se Emla laittamatta, koska häivyttää suonia. Tietoisuus lapsen kivun kokemisesta ja vaikutuksista on kuitenkin aivan toista luokkaa..

Vierailija
19/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteessä täytyy joskus tuottaa väliaikaista kipua, jotta saadaan hyviä tuloksia. Lapsi varmasti kärsi näytteenoton aikana, mutta on nykyään elossa. Mutta hyvä juttu, että nykyään kivunlievitys on tuossa suhteessa kehittynyt.

Vierailija
20/34 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt mukaan 9kk:n lapseni nenä-mahaletkulaittoon, tosin ei minusta paljon olisi hyötyäkään. Olen sh ja tiedän että hoitajat tekivät sen nopeammin lapselle kun ei kauhistelevaa äitiä paikalla.

2004 minulta ainakin yritettiin evätä oikeus saada jäädä yöksi lapsen kanssa lastenklinikalle osastolle (kirurginen) ja imetin vielä silloin. Sielläkin lapset (alle ½ vuotiaita) huusivat yksin sängyissään, kun ei ennätetty ottaa syliin. Oli järkyttävää!

Paljon on vielä parantamisen varaa nykyäänkin!

äiti ja sh

Ps. Älkää sotkeko selkäydinnäytettä ja luuydinnäytettä (se " runnottu" )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi