Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 5h/vkko harrastuksen parissa kahden pienen lapsen isältä mielestänne liikaa?

Vierailija
18.10.2008 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei olisi meidän perheessä, sillä myös minulla on mahdollisuus harrastaa, eikä kumpikaan koe toisen poissaoloa hankalaksi.

Vierailija
2/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain perheen etu, että olemme molemmat kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos joka ilta matkohin menee sama aika

Vierailija
4/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä urheilen vähintään tuon 5 tuntia viikossa.

Miehellä on treenit 2 kertaa viikossa ja pelit päälle. Menee todella helposti 5 tuntia rikki. Etenkin jos on vieraspelejä...

Silti perheen, työn ja harrastusten yhteen sovittaminen on mielestäni meillä onnistunut hyvin.

Vierailija
5/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksiin 5 h/vko, niin siinä on yhteensä 47 h/vko. Kun vaimokin harrastaa 5 h/vko ja lapset (jos ovat pieniä), nukkuvat 11h/yö eli 77h/vko, josta korkeintaan 1,5h/arkipv eli 7,5h on aikaa, jolloin isä on töissä/työmatkalla, niin perheen yhteistä aikaa jää melko vähän. Jollei sitten isän ja äidin harrastukset ole yhtä aikaa ja lapset tuolloin hoidossa tai hoitajan kanssa.

Mutta liikuntaharrastus pyhittää kaiken ja kertoo siitä, että vanhemmat huolehtivat itsestään ja välittävät terveydestä ja ovat siten hyviä vanhempia.

Vierailija
6/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä olisi.

Vierailija
7/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainoita jotka kummastelee pienten lasten vanhempien harrastus vimmaa. Jos perheessä molemmat aikuiset harrastaa ja usin vielä sitten lapsikin käy jossin mukarissa/ jumpassa niin milloinka perhe on yhdessä ?

tavallinen työ+ pyömatkat vievät jo niin ison osan lasten asjasta, että 5 tuuntia harratuksille siihenpäälle on aika paljon.

Vierailija
8/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin 6 h / vk lasten harrastuksissa

t- arjen yh äiti, 2 lasta, julkisilla kuljetaan

Vierailija
9/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutenkin tekee osittain reissutyötä. Ja muutenkin jos tuo harrastus on esim 5xvkossa 1 tunnin ajan lasten ajasta pois niin on mielestäni liikaa. Jos ukko lähtis lasten unien aikaan niin mikä ettei. Tai jos yhtenä päivän viikossa menis tuo 5h. Vaikee sanoa kun ei tiedä tarkemmin esim minkälaisia työpäiviä tekee yms

Vierailija
10/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo aika meillä kyllä toteutuukin ja varmaan enemmänkin. Joka iltapäivä ollaan kotona neljältä ja muksut menee nukkumaan yhdeksältä. Siinä on yhteistä aikaa 5h/arki-ilta = 25h/viikko. Lisäksi viikonloput, jolloin minulla on joskus työvuoro 3h lauantaina, mutta muuten olemme kaikki yhdessä vapaalla. Työmatkoihin ei mene aikaa kuin viitisen minuuttia, koska asumme pikkukaupungissa. Mies pelaa jalkkista 2x vko ja käy kavereiden kanssa kerran viikossa kahvilla istumassa tunnin verran (kaikki pääasiassa viikonloppuisin). Itse käyn jumpassa n. 4krt viikkoa, jossa minulle menee 1½h kerrallaan matkoineen. Yleensä menen suoraan töistä, ettei illasta tule rikkonainen. Tällöin olen kotona puoli 6 ja mies on hakenut lapset ja syöttänyt heille välipalaa. Yhdessä syömme myöhäisen illallisen seitsemän aikaan.

Vierailija
11/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajoittuu yhteen iltaan. Joskus tämän harrastuksen ohessa menee myös muutama olut...

Vierailija
12/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajoittuu lasten valveillaoloaikaan, niin on liikaa.

Meillä koitetaan harrastaa suurimmaksi osaksi yhteisesti sovitusti uniaikoina.

Vierailija
13/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis jos se harrastaja olisin minä. Tulen kotiin klo 18 ja lapset menee nukkumaan noin klo 21. Siis 3 tuntia illassa heitä näen x 5 = 15 tuntia viikolla. Siitä kolmannes pois olisi liikaa.

Mies on lasten kanssa ainakin 5 tuntia illassa eli 25 tuntia viikolla ,ehkä siitä voisi 5 tuntia nipistää harrastuksille. Tosin mies ei halua.

Vierailija
14/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa joku korvaava juttu sinulle kerran viikossa jos se auttaisi. Toisaalta lapset on pieniä vain hetken joten miehesikin pystyy jatkamaan harrastustaan parin vuoden päästä vaikka nyt jättäisikin väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän