LÄÄKÄRIT apua !
Tilanne on tämä: olin viime marraskuussa suojaamattomassa yhdynnässä yhden illan tuttavuuden kanssa (tiedän, tyhmä teko, olin humalassa, vaikkei se oikeuta mihinkään ). Olen käynyt nyt 3 kertaa klamydia-testissä (ihme oireita jatkuvasti) kerran on otettu tippuri ja hiv- testi oli negatiivinen (4 kk tapahtuman jälkeen), kaikki muutkin testit negatiivisia. Nyt luin Husin sivuilta, että ennen klamydiatestin ottoa tulee olla vähintään 2 tuntia pissaamatta, eikä alapesua saa tehdä. Minulle hoitaja sanoi, että tunti pissaamatta riittää. Toisella testikerralla olin kyllä 2 tuntia pissaamatta, mutta noin tunti ennen testiin menoa tein alapesun. Onkohan testitulokset siltu luotettavia ? Papa oli juuri lk 1 ja puhtausastekin 1, mutta pientä sauvabakteerikasvustoa löytyi johon sain metronidatsoli-kuurin (puikot). Pelkään koko ajan että joku mula on? Voinko nyt luottaa jo noihin testituloksiin ? Tunnen suurta syyllisyyttä tapahtuneesta, varmasti sekin vaikuttaa tähän. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata ...
Kommentit (35)
oire on vetinen, kokkareinen vuoto? nyt tuon puikkokuurin jälkeen on sellaista ?
taas asiallinen vastaus....veikkaisin hiivaa.
näy. terv. huonommin koulutettu th
Vierailija:
Ei testi kolmesti ole negaa jos sinulla olisi klamydia. Vaikka olit virtsaamatta vain tunnin/teit alapesun.Tippurin voit myös unohtaa. HIV-testissä kannattaa käydä uudelleen, koska oikeastaan 4kk ei vielä ole riittävän pitkä odotusaika. 6kk riittää, mutta sen jälkeenkin otetaan vielä uusi testi myöhemmin, HIV on ovela.
Mutta jos tarkoitit oireillasi alapään oireita, ei se puhu HIVin puolesta, vaan tuon sauvakasvuston. Sinulla on siis vaginiitti, johon sait antibiootinkin, mutta usein ne eivät kerralla hoidu pois. Suosittelisin KOH-testiä tai uutta papaa, jotka paljastavat onko edelleen vaginiittia.
Joku ehdotti syfilistä, mutta sitä sinulla ei ole, jos ei ole (ollut) haavaumaa alapäässä. Eikä myöskään herpestä. Kondylooma suoljetaan pois papalla, joka oli puhdas.
t. lääkäri
KOH-testi vaan on tosi vanhanaikainen testi ja me labrassa ihmetellään miksi se yleensäkin on vielä käytössä... KOH-testi on osa Flagyl-testiä eikä yksittäinen labrapyyntö.
t. laboratoriohoitaja
Eli tunnet niin pahaa syyllisyyttä että kuvittelet osin oireita.
onko klamydiatesti luotettava muka jos on tunnin pissaamatta?
Ei testi kolmesti ole negaa jos sinulla olisi klamydia. Vaikka olit virtsaamatta vain tunnin/teit alapesun.
Tippurin voit myös unohtaa. HIV-testissä kannattaa käydä uudelleen, koska oikeastaan 4kk ei vielä ole riittävän pitkä odotusaika. 6kk riittää, mutta sen jälkeenkin otetaan vielä uusi testi myöhemmin, HIV on ovela.
Mutta jos tarkoitit oireillasi alapään oireita, ei se puhu HIVin puolesta, vaan tuon sauvakasvuston. Sinulla on siis vaginiitti, johon sait antibiootinkin, mutta usein ne eivät kerralla hoidu pois. Suosittelisin KOH-testiä tai uutta papaa, jotka paljastavat onko edelleen vaginiittia.
Joku ehdotti syfilistä, mutta sitä sinulla ei ole, jos ei ole (ollut) haavaumaa alapäässä. Eikä myöskään herpestä. Kondylooma suoljetaan pois papalla, joka oli puhdas.
t. lääkäri
mikä on koh-testi ?Miksi sukupuolitautien polilla pidetää 12 vkoa rajana hiv-testille?
kipua yhdynnässä, outoa vuotoa, punoitusta, nippailuja alavatsassa jne....
kuvittelemaan oireita. Oliko mies varattu, niillä kait harvemmin tauteja kovasti on?
viime syksyn ja talven aikana. He olivat saaneet klamydian, samalta mieheltä, toisista tietämättään. Nyt kun vietimme saunailtaa asia selvisi. Mies tuntematon molemmille, yhdenillan tuttavuus. Toinen oli kuitenkin ilmoittanut miehelle saaneensa taudin häneltä, mutta mies ei korvaansa lotkauttanut. Tahallaan tartuttelee varmaan. Ja tämä sattui isossa kaupungissa.
myös varattu, yksi lapsi, kihloissa. En muuta paitsi nimen ja kaupungin.
Selvisi vasta kun odotin lasta ja hoidettiin siis raskausaikana ja oli edennyt jo latentti vaiheeseen. Ei ole aavistustakaan keneltä sen olen voinut saada. Onni oli et miehelleni en ollut sitä avioliittomme aikana tartuttanut. Tartunta oli siis jo ainakin melekin 3 vuotta vanha sillä miestäni en koskaan pettänyt.
on KOH-testi ?