Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua säälittää Suomessa asuvat, elintaso surkea ja kamala ilmasto

Vierailija
19.08.2007 |

Onneksi on päästy sieltä pois! Täällä uudessa kotimaassamme voimme ympäri vuoden käydä rannoilla ja kulkea kesävaatteissa. Hintataso paljon halvempi, elintaso parempi, asumme hienossa omakotitalossa uima-altaan kera. Lapset puhuvat sujuvaa englantia, kiitos kansainvälisen koulun. Ostosvalikoima paljon parempi kuin Suomessa, kaikki tunnetut vaatemerkit ovat täällä. Helsingissä käydessä tuli kyllä ikävä tänne meidän asuinmaahan :D

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omat kokemukseni ovat sellaisia, että vain hyvin harvat eivät viihdy. Useimmat viihtyy joko hyvin tai vähemmän hyvin, mutta viihtyvät kuitenkin ja eivät kadu. Näiden vuosien aikana tiedän pari perhettä, jotka eivät viihtyneet, mutta ovat todellakin hyvin pieni murto-osa.

Mieheni on IT-alalla töissä.

t. ap

Vierailija:

Veikkaan Malesiaa. Elämänne kuulostaa kyllä mukavalta ja houkuttelevalta. En silti säälisi suomalaisia. Mitä miehesi tekee työkseen? Minäkin haaveilen ulkomailla asumisesta, mutta mies on tuollainen juntti, joka ei edes halua ajatella asiaa.

Vierailija
42/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että useat suomalaisetkin lomailevat esim. Thaimaassa tai Intiassa, jossa hotellintyöntekijän palkka on pieni. Miksi heitä ei syytetä orjatyövoiman käytöstä? Ihan samalla tavalla sekin on orjuuttamista jos kerran minun apulaisenikin ovat.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti ja onnellisuus on siellä missä on rakkaat ihmiset. Sillä ei ole mitään merkitystä missä se on tai paljonko on rahaa tai omisttako kotiapulaisen tai autonkuljettajan.

Vierailija
44/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meille tämä ulkomaille muutto on mahdollistanut niin monta asiaa, jotka eivät olisi Suomessa mahdollisia. Olemme koko perhe kesäihmisiä, nautimme suunnattomasti ympärivuotisesta kesästä, minulla on enemmän aikaa lapsilleni, voimme harrastaa ja matkustella enemmän. Meillä on varaa ostaa isompi tilavampi koti ja tosiaan se uima-allas on meidän lapsille oikea unelma. Voivat peuhata siinä joka päivä jos haluavat. Eli täällä on paljon asioita, jotka tekevät meidät onnellisemmaksi kuin mihin Suomessa olisi mahdollisuus.

t. ap

Vierailija:

Itse epäilen, että onnellisuus ei ole asuinmaasta kiinni, vaan ihan jostakin muusta esim. korvien välistä.

Vierailija
45/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuovat drinkkiä kun sormia napsauttaa ja kaikki on niiiin halpaa.

Oksettavaa!

Vierailija:

että useat suomalaisetkin lomailevat esim. Thaimaassa tai Intiassa, jossa hotellintyöntekijän palkka on pieni. Miksi heitä ei syytetä orjatyövoiman käytöstä? Ihan samalla tavalla sekin on orjuuttamista jos kerran minun apulaisenikin ovat.

t. ap

Vierailija
46/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko sinä mitään esim. viihde-elektroniikkaa vai kieltäydytkö sinä niistäkin kun ei kaikilla kuitenkaan ole varaa?

t. ap

Vierailija
47/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole miestä, joten itse elättäisin meidät. Se onkin sellainen asia, etten taida uskaltaa lähteä. En ole sellaisessa ammatissa, jolla olisi takuuvarmasti kysyntää muualla.

Ehkäpä mekin sitten joskus.

Vierailija
48/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä, että joidenkin elämään vaikuttaa kohentavasti se tieto, että myös muista pidetään huolta, että elämme yhteiskunnassa, jossa jokaisella on samanaiset mahdollisuudet. Olen kerran asunut viikon eräässä suurkaupungissa rikkaan ystävämme talossa uima-altaineen, vartijoineen yms... Se viikko oli jo yhtä helvettiä. Kun meni ulkopuolelle hienostoalueen, näki mm. vammaisia ja lapsia kerjuulla kadulla ym. kurjuutta.

Kaltaistesi takia maailma on niin kamala paikka kun se on.

Vierailija
49/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinpalkattua työtä ulkomailla. Itse saisin varmasti jotain, mutta ajatus siitä, että heti olisimme molemmat töissä ja kolmelle lapselle pitäisi järjestää koulujen lisäksi iltapäivähoidot tms. arveluttaa. Lähtisinkin ilomielin, jos mies saisi töitä lämpimästä maasta ja minä voisin olla aluksi ainakin 6 kk - vuoden kotona.

Vierailija
50/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siitä, että suomalaiset haluavat leikkiä rikasta polkemalla köyhempiä jalkojensa alle.

Kuten teilläkin. Kerropa miten teillä työssä olevat ihmiset elävät?

t. 56

Vierailija:

Ostatko sinä mitään esim. viihde-elektroniikkaa vai kieltäydytkö sinä niistäkin kun ei kaikilla kuitenkaan ole varaa?

t. ap

Vierailija
51/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla ollut huono elintaso Suomessa..

Joka maassa on köyhiä ja rikkaita ja sääolosuhteetkin ovat makuasia..

Suomessa on omat hyvät ja huonot puolensa niin kuin kaikissa muissakin maissa..

Olen asunut itsekkin muualla kuin Suomessa ja tiedän mistä puhun.

Taitaa ap. olla muuten aikamoinen materialisti.

Vierailija
52/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkasti, koska kyseessä on todellakin hänen huoneensa. Usein on kyllä öitä ja vapaitaan sulhasensa luona. Autonkuljettajamme asuu kerrostalossa ystäviensä luona, on siellä ihan viihde-elektroniikat ym. kun meille antoi vanhoja DVD-levyjään. Siivoojakin asuu tietääkseni jossain kerrostalossa, en ole tarkemmin kysellyt, on ollut meillä vasta vähän aikaa. Ja emme siis ole mitään sydänystäviä, koska koen, että se olisi molemmin puolin hankala tilanne hoitaa esim. näitä työjuttuja.

t. ap

Vierailija:

Kyse oli siitä, että suomalaiset haluavat leikkiä rikasta polkemalla köyhempiä jalkojensa alle.

Kuten teilläkin. Kerropa miten teillä työssä olevat ihmiset elävät?

t. 56

Vierailija:

t. ap

Vierailija
53/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on turvallista kävellä yölläkin, toki sitä vältän, koska ainahan yöllä nyt on korkeampi mahdollisuus rikoksiin ym. Mutta jos minun pitäisi yöllä kävellä niin tuskin minua ryöstettäisiin tai raiskattaisiin.

Eikä täällä muuten ole lapsia kerjuulla, vammaisia ei tosiaan näe, taitavat olla aika tabu täällä ja asua kotonaan poissa kaduilta ja ihmisten silmistä. Ikävää, mutta minkä sille voi. Ei yksi ihminen voi muuttaa tätä yhteiskuntaa ja heidän asenteitaan. Eikä ole kurjuuttakaan, yhtään kerjäläistä en ole nähnyt täällä.

t. ap

Vierailija:

ymmärrä, että joidenkin elämään vaikuttaa kohentavasti se tieto, että myös muista pidetään huolta, että elämme yhteiskunnassa, jossa jokaisella on samanaiset mahdollisuudet. Olen kerran asunut viikon eräässä suurkaupungissa rikkaan ystävämme talossa uima-altaineen, vartijoineen yms... Se viikko oli jo yhtä helvettiä. Kun meni ulkopuolelle hienostoalueen, näki mm. vammaisia ja lapsia kerjuulla kadulla ym. kurjuutta.

Kaltaistesi takia maailma on niin kamala paikka kun se on.

Vierailija
54/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Madallla nykyisin paljonkin suomalaisia?! ;)

T: ennen siellä asunut av-mamma;)

Vierailija
55/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työntekijänne elävät?

Onko heillä varaa matkustaa esim. sukulaisiaan tapaamaan? Onko varaa olla töistä pois sairaana? Onko varaa käydä lääkärissä? Pystyykö palkalla elättämään perhettä?

Ilmeisesti et edes tiedä miten työntekijänne elävät ja silti kehtaat väittää, että kukaan ei ole teillä orjatyönä. Voisin löydä vaikka vetoa, että jokaisen heidän palkkansa on niin pieni, että sillä ei kustanneta edes kohtuullista elintasoa perhelle, eikä varsinkin pystytä kattamaan sairastumisia, lasten kouluttautumista tms.

Vierailija
56/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi kovin köyhänä jos on varaa ostaa esim. telkkari ja DVD + DVD-levyjä. Tai siis minun ajattelutavan mukaan jos on tiukkaa niin ensin tingitään juuri näistä " hömpötyksistä" ja sitten vasta muusta.

Mutta heillä todellakin lääkärikäynti kuuluu meidän sopimukseen, jos sairastuvat niin me maksamme kulut, siis ihan perussairauksista, tietenkään mitään " isompia" sairauksia emme maksa. Palkastaan lähettävät suurimman osan sukulaisilleen. Kotiapulaisemme ruokailee meillä eli syö meidän kanssa samaa ruokaa, hänellä täysylläpito, mutta ei aina käytä sitä jos on siellä sulhasen luona.

Siivooja käy tällä hetkellä kerran viikossa ja on koko päivän (8 h) ja saa myös syödä koko päivän aikana meidän kanssa normaalit ateriat (aamiainen, lounas ja mahdollinen välipala).

Eli en mitenkään pidä heitä orjatyöläisinä.

t. ap

Vierailija:

Onko heillä varaa matkustaa esim. sukulaisiaan tapaamaan? Onko varaa olla töistä pois sairaana? Onko varaa käydä lääkärissä? Pystyykö palkalla elättämään perhettä?

Ilmeisesti et edes tiedä miten työntekijänne elävät ja silti kehtaat väittää, että kukaan ei ole teillä orjatyönä. Voisin löydä vaikka vetoa, että jokaisen heidän palkkansa on niin pieni, että sillä ei kustanneta edes kohtuullista elintasoa perhelle, eikä varsinkin pystytä kattamaan sairastumisia, lasten kouluttautumista tms.

Vierailija
57/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Arabian niemimaalla niin voin sanoa että siellä vasta sitä orjatyövoimaa onkin. Kyseisissä maissa palkka määräytyy kansalaisuuden mukaan, kotiapulaiset ym. raatavat henkensä edestä ja rikkaat vain orjuuttavat heitä.

Vierailija
58/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin DVD-soittimet ja levyt todella edullisia. Kautta aikojen on myös köyhillä ollut erilaisia viihdykkeitä, ennen heillä oli musiikkikasetteja, nyt DVD-levyjä. Siitä ei paljon rahaa saa jos sen soittimen ja levyt myisikin.

Vierailija:

En pitäisi kovin köyhänä jos on varaa ostaa esim. telkkari ja DVD + DVD-levyjä. Tai siis minun ajattelutavan mukaan jos on tiukkaa niin ensin tingitään juuri näistä " hömpötyksistä" ja sitten vasta muusta.

Mutta heillä todellakin lääkärikäynti kuuluu meidän sopimukseen, jos sairastuvat niin me maksamme kulut, siis ihan perussairauksista, tietenkään mitään " isompia" sairauksia emme maksa. Palkastaan lähettävät suurimman osan sukulaisilleen. Kotiapulaisemme ruokailee meillä eli syö meidän kanssa samaa ruokaa, hänellä täysylläpito, mutta ei aina käytä sitä jos on siellä sulhasen luona.

Siivooja käy tällä hetkellä kerran viikossa ja on koko päivän (8 h) ja saa myös syödä koko päivän aikana meidän kanssa normaalit ateriat (aamiainen, lounas ja mahdollinen välipala).

Eli en mitenkään pidä heitä orjatyöläisinä.

t. ap

Vierailija:

Vierailija
59/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsevätkö lapset tarvittaessa lääkäriin? Mitä jos apulainen vaikka vammautuu tai muuten sairastuu vakavammin? Miten hänelle käy tuossa onnelassa? Joutuuko kerjuulle vai pitääkö yhteiskunta huolen?

Vierailija
60/95 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehesi saa palkkaa kuukaudessa? Paljonko maksatte palvelijoillenne? Todella oksettavaa että rikkaat länsimaalaiset elävät kuin entisaikojen siirtomaaisännät ja orjuuttavat köyhiä paikallisia. Kaiken lisäksi tuollaiset varastavat vielä paikallisilta työtkin! Jos et satu tietämään niin monessa maassa oman maan kansalaisia aliarvostetaan muiden kustannuksella johtuen juurikin näiden maiden historiasta. Sitten suuryritykset käyttävät tätä hyväkseen ja tuovat maahan työntekijöitä elämään luksuselämää. Naurettavaa on sekin että esim. Nokia tuo toiselta puolelta maailmaa eri maihin työntekijöitä vaikka kyseisestä maastakin löytyy asiantuntevia ihmisiä. Mutta kun edelleen ajatellaan että se länsimainen on kyllä parempi ja sitten kyseisessä maassa kärsitään valtavasta akateemisesti koulutettujen ihmisten työttömyydestä. Mutta onnea teillekin, olette tukemassa tätä riistoa ja valkoisen miehen herruutta! Ällöttää tuollaiset jotka kuvittelevat elävänsä 1800-luvulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä