Minua säälittää Suomessa asuvat, elintaso surkea ja kamala ilmasto
Onneksi on päästy sieltä pois! Täällä uudessa kotimaassamme voimme ympäri vuoden käydä rannoilla ja kulkea kesävaatteissa. Hintataso paljon halvempi, elintaso parempi, asumme hienossa omakotitalossa uima-altaan kera. Lapset puhuvat sujuvaa englantia, kiitos kansainvälisen koulun. Ostosvalikoima paljon parempi kuin Suomessa, kaikki tunnetut vaatemerkit ovat täällä. Helsingissä käydessä tuli kyllä ikävä tänne meidän asuinmaahan :D
Kommentit (95)
Riippuu päivistä, mutta mm. näitä juttuja teen käyn harrastuksissa (kuntosalit, uinti, rullaluistelu, tennis ym.) tai ostoksilla, tapaan ystäviä, käydään aina milloin missäkin, olen pienimpien lasten kanssa kotona, puistossa, uimassa, vien lapsia välillä kerhoon ja kouluun. Autonkuljettajaa käytämme nykyään harvemmin, luultavasti voidaan luopua siitä jossain vaiheessa kun tulee niin harvoin käytettyä.
Kirjoittelen välillä myös päiväkirjaa ja ylläpidän sukulaisillemme nettisivua meistä ja uudesta asuinmaastamme.
Kyllä ajan saa täällä hyvin kulumaan.
t. ap
että ainakin meidän apulaiset ovat viihtyneet ihan hyvin. Tosin mitään sydänystäviä emme ole, sillä haluamme säilyttää tietyn etäisyyden.
t. ap
kun ei kehtaa maata kertoa, kun pelkää että joku oikeasti tietää ko maasta jotain. Ja huomaa, että ap on provokaattori ;)
En halua niin tunnistettavasti (maan tarkkuudella) itsestäni kertoa.
t. ap
t. ap
Vierailija:
kun ei kehtaa maata kertoa, kun pelkää että joku oikeasti tietää ko maasta jotain. Ja huomaa, että ap on provokaattori ;)
mutta tarkennuksena, ei siitäkään kovin pitkä aika ole kun suomessa vielä oli huonopalkkaisia keittiöpiikoja jotka asuivat jossain hellannurkassa. Nyt ne samat ihmiset hakevat sossusta ja työkkäristä rahansa.
nimim 14 maassa asunut ja ylpeä Suomesta
Tässä maassa emme todellakaan ole mitään rikkaita, hyvätuloisia, kuten lähes kaikki muutkin tänne Euroopasta muuttaneet.
t. ap
Jos suomalaisten elintaso on sinusta säälittävää, suosittelen lämpimästi matkaa kehitysmaihin katsomaan millaista elämä siellä on.
Toivottavasti sinäkin osaat vielä joskus laittaa elämässä asiat tärkeysjärjestykseen.
Terveisin suomalainen joka ei todellakaan sääli itseään, elintasoaan tai kotimaatansa.
Vierailija:
Tässä maassa emme todellakaan ole mitään rikkaita, hyvätuloisia, kuten lähes kaikki muutkin tänne Euroopasta muuttaneet.t. ap
Vierailija:
Jos et maata kerro olet provo.
nimim 14 maassa asunut ja ylpeä Suomesta
Mutta siinä mielessä säälittää kyllä suomalaiset, että moni hankkisi aivan eri tavalla täällä ulkomailla ja luultavasti elämänlaatukin ja onnellisuus paranisi. Ainakin mitä itselläni olen huomannut niin se pimeys ja pitkä talvi ahdisti minua hirveästi ja vasta täällä tuntee todella elävänsä koko vuoden ajan, vaikka aiemmin sitä kuvitteli, että kyllähän se talvikin menettelee. Mutta ei enää ikinä.
t. ap
Vierailija:
Jos suomalaisten elintaso on sinusta säälittävää, suosittelen lämpimästi matkaa kehitysmaihin katsomaan millaista elämä siellä on.Toivottavasti sinäkin osaat vielä joskus laittaa elämässä asiat tärkeysjärjestykseen.
Terveisin suomalainen joka ei todellakaan sääli itseään, elintasoaan tai kotimaatansa.
ja heti kaikki tunnistaa ja tietaa kuka asuu missakin.. niinpa niin.
Minutkin tunnistaa heti kuka olen kun kirjoitan , että asun madagaskarilla...
Nyt kaikki tietaa kuka olen.. niin varmaan.. taallähan ei muita suomalasia asu
Veikkaan Malesiaa. Elämänne kuulostaa kyllä mukavalta ja houkuttelevalta. En silti säälisi suomalaisia. Mitä miehesi tekee työkseen? Minäkin haaveilen ulkomailla asumisesta, mutta mies on tuollainen juntti, joka ei edes halua ajatella asiaa.
Ihmeellistä, että moni pitää uima-allasta jonain super-luksuksena.
Uima-altaan rakentaminen tulee monta kertaa halvemmaksi kuin saunan rakentaminen, ja jos asuu oikeasti lämpimässä maassa, ei allasta tarvitse edes lämmittää.
Esim 6000 eurolla saisi Suomen oloihinkin jo aika muikeanlaisen altaan ja parillatonnilla sellaisen, missä aikuinenkin voi uida. Joten ei todellakaan tarvitse olla miljonääri rakentaakseen uima-altaan.
Ulkomailla taas sauna on luksusta. Katsokaa vaikka jossain Espanjassa talojen takapihoille, siellä on altaita ihan tavallisissakin taloissa.
Joten pitäisin tätä uima-allasta pihalla huonona vertauskuvana varallisuudesta. Ei se ole saunaa kummempi kapistus.
Ja mitä tulee isoihin taloihin, samalla rahalla mitä täällä upottaa moninkertaisiin ikkunoihin ja talvieristyksiin, rakentaa lämpimässä isomman talon. Neliöitä jopa tuplasti enemmän samalla rahalla, tottakai, kun talon ei tarvitse sietää kylmää ilmaa!
Ja en minä nyt halua niin tunnistettavasti itsestäni kertoa, että kerron ummet ja lammet. Tietty etäisyys on hyvä pitää. Ja sinutkin muuten tunnistaisi kyllä varmasti jos kertoisit onko lapsia, minkä ikäisiä, oletko kotona vai töissä jne.
t. ap
Vierailija:
ja heti kaikki tunnistaa ja tietaa kuka asuu missakin.. niinpa niin.Minutkin tunnistaa heti kuka olen kun kirjoitan , että asun madagaskarilla...
Nyt kaikki tietaa kuka olen.. niin varmaan.. taallähan ei muita suomalasia asu
Erittäin monessa maassa ne kotiapulaiset ym. ovat täydellistä orjatyövoimaa, sinä et ehkä sitä uskalla myöntää (tai et vain näe sitä) mutta niin asia on.