Apua, huomenna työhaastattelu? Miten valmistaudun siihen?
Toivoisin saavani työn, mutta on 5 muutakin hakijaa. Miten erottua joukosta?
Kommentit (4)
Pitkälti on kyse kuitenkin henkilökemioista eli jos ei natsaa, niin ei natsaa vaikka kuinka viisaita puhelisi.
Ja olethan muistanut ottaa firmasta etukäteen selvää että voit sitten kysyä jotain tai tuoda keskustelussa ilmi, että olet yritykseen tutustunut?
Tsemppiä, itse pääsin juuri unelmieni työhön vaikka hirmusti haastattelu jännitikin. Olet jo pitkällä, kun viiden sakkiin olet päässyt kävi miten kävi.
Yleispätevä neuvo on olla oma itsensä ja välttää sekä itsensä vähättelyä että ylitsevuotavaa itsekehuskelua. Napakasti korostaa hyvät puolensa, puhua reippaasti ja selkeästi eikä ala sössöttää ylimääräisiä.
Iloinen ja rentoutunut ihminen jää enemmän mieleen kuin ne 100 tuppisuista jännittäjää.
Mikä ala on kysessä? Joihinkin varmaan joutuu panostamaan enemmän kuin toisiin (tietää firmasta enemmänkin ym..)
Itse olin viime tiistaina haastattelussa ja meni kaikki pasmat sekaisin kun pääsin jo seuraavina päivänä (ke ja to)harjoittelemaan ja maanantaina aloitan nyt virallisesti! Mun oli tarkoitus ola lomalla viikko ja huilata! =) Oon ollut kotona neljä vuotta lasten kanssa.
Taidan parhaiten valmistautua ainakin menemällä ajoissa nukkumaan ;)