Millainen lapsi on nössö? Kiltti ja tottelevainen ja ystävällinenkö?
Kommentit (5)
Varmaan sitä käytetään joskus lapsista jotka on kilttejä ja ujoja eikä uskalla ehkä aina tehdä kuten sisimmässään tahtoisi (esim ei saa uhmakohtauksia ihmisten ilmoilla vaikka häntä suututtaisi).
Minä itse en pidä noita " nössöpiirteitä" pahana todellakaan, päinvastoin. Nykymaailma ehkä vaan on paikoin sellainen että pitäisi olla kylmän kova ja teräväkielinen pärjätäkseen jollain mittapuulla mutta itse en kyllä em piirteitä kunnioita.
Ei vastaa toisten lasten hymyyn tai aloitteisiin. Ei uskalla leikkiä muiden, kuin äitinsä kanssa.
Ei uskalla leikkiä muiden lasten kuin siskonsa kanssa eikä todellakaan vastaa esim leikkipuistossa muiden lasten hymyihin tms vaan karttaa niitä. On lapsiryhmässä passiivinen sivustaseuraaja.
Tosi rakas ja kultainen poika kuitenkin! Ihana suloinen hymypoika kotosalla ollessa, hauska ja aurinkoinen. Inhoaa isoja ihmisjoukkoja ja niissä on sitten ilmeisesti nössö.
Ujo on asia erikseen. Ei ujot oo välttämättä nössöjä.
Nössö on semmoinen joka hymyilee lauhkeasti aina ja kaikille. Kaikki sopii ja hän kyllä mukautuu ja tottelee.
On vain tyhmiä aikuisia, jotka tällaisia määrittelyjä jakavat. Jokainen lapsi saa olla sellainen kuin on!