Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset ketkä oppii nuorena puhumaan.

Vierailija
18.08.2007 |

Millaisia he ovat? Olen kuullut että hankalampia kuin lapsest ketkä oppivat puhumaan hieman myöhemmin. Komentelevat ja ovat ilkeämpiä ja tottelemattomampia. Pitääkö paikkansa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän kuitenkin sen piikkiin, että vaikka lapsi puhuu suht hyvin, sen sanavarasto on vielä suppea, eikä se vielä hallitse sellaisia pikkusanoja jotka tekevät aikuisten puheesta ystävällisen kuuloista. Sävystä voi tulla aika komenteleva, vaikka lapsi ei sitä tylyksi tarkoittaisikaan.

Vierailija
2/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs lapseni sanoi paljon sanoja 11kk iässä ja on oikea pirulainen. 11v nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haet puolusteluja kakarasi osaamattomuudelle?

Vierailija
4/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulemma kiltti ja rauhallinen lapsi.=)

Myös nuorin veli alkoi puhumaan aikaisin ja on kyllä kiltimpiä ihmisiä joita tunnen.

Vierailija
5/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymykseen: nopeasti puhumaanoppivat ovat minun lähipiirissäni olleet luonteeltaan ihan laidasta laitaan. Usein on niin että ovat suht rauhallisia jolloin liikunta ei kehity yhtä vauhdilla kuin puhe, tai sitten ovat sekä kovia menemään että puhumaan ja vauhdikkaita noin muutenkin. Ja en näe kyllä yhteyttä ilkeydellä ja sillä miten nopeasti tai hitaasti on puhumaan oppinut.

Vierailija
6/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs, ei hankala. Ihana lapsi ollut aina, nyt 4 v. poika.

Vierailija
7/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut temperamenttiset lapset saattavat olla vilkkaita ja fiksuja, aika malttamattomia. Siksi ehkä ilkeitäkin välillä tahtomattaankin. Eikös kaikkien lapset ole joskus ilkeitä?! Mä olen aina luullut niin...Meillä on tiukat säännöt ja säännöllinen rytmi. Lapsella vilkas temperamentti ja vahva tahto. Oppi puhumaan todella aikaisin, 1v2kk puhui jo kahden sanan lauseita. Näin puhuin itsekin. Ehkäpä olen ilkeä ihminen, ainakin toisinaan. Kaduttaa.

Vierailija
8/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on kova komentelemaan kavereitansa ja osaa olla myös ilkeä. Ensimmäiset sanat oppi puolivuotiaana ja puhui täydellisesti jo alle kaksi vuotiaana.

Vierailija
9/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi tyttö puhui sujuvasti 1.5 vuotiaana eli aiemmin kuin siskonsa ja on paljon " hankalampi" ja kiusaa siskoaan mielellään. Isompi tyttö paljon " kiltimpi" .

Vierailija
10/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on näistä kolmesta ehdottomasti helpoin lapsi :)

Vierailija
11/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on valtavan empaattinen lapsi

osaa toki olla myös hankala mutta kuka uhmis ei osaisi?