Voi p....naapurissa jyraa edelleen kaivinkone ja lasten pitas todellakin jo nuukua. Mihin asti saa rymistaa, eikos ole joku aikavali, milloin saa? Tietasko joku?
Kommentit (23)
Ilmeisesti jonkun oma työmaa? Ei siis mikään kunnan/kaupungin. Ihan hyvin voit käydä sanomassa, että johan nyt on perkele!
Meillä kyllä illalla lapse nukkuu vaikka kaivinkone olisi omassa olohuoneessa. Ovat tottuneet elämän ääniin ympärillä pienestä lähtien.
Kaikki muut talot siis valmiina, mutta tämä yksi rakentaa 2v jälkijunassa ja tosiaan kaivaa meidän rajalla, eli 4m lasten makuuhuoneista. Toinen naapuri varoitteli, että tietää kyseisen kaivinkoneurakoitsijan ja aloittaa usein kuulemma aamu 6:lta! Että kiva, kun olis yks vapaapäivä viikossa, niin silloinkaan ei sit tartte nukkua :(
Tietäskö joku mistä löytys järjestyssäännöt, nykyäänhän ne on kait joka kunnassa samat, jotain löytyy joo, mutta ei mitään aikarajoja.
t ap
Vierailija:
Toinen naapuri varoitteli, että tietää kyseisen kaivinkoneurakoitsijan ja aloittaa usein kuulemma aamu 6:lta! Että kiva, kun olis yks vapaapäivä viikossa, niin silloinkaan ei sit tartte nukkua :(t ap
Mutta klo 22:n jälkeen voit soittaa poliisit. Tosin kait kannattaisi ensin itse käydä huomauttamassa ja keskustelemassa.
muka omakotialueillakin, tai haja-asutusalueilla? Eikös se 22 ole kerrostalojen hiljaisuus?
Mutta en usko, että tämä asia vielä on niin vakava, että kannattaisi tehdä siviiliriita-asiaa :)
" asioissa on sovellettavissa Laki eräistä naapuruussuhteista 13.2.1920/26, jonka 17 ja 18 pykälissä on mm. mainitun melun osalta säädetty seuraavasti.
17 § (4.2.2000/90)
Kiinteistöä, rakennusta tai huoneistoa ei saa käyttää siten, että naapurille, lähistöllä asuvalle tai kiinteistöä, rakennusta tai huoneistoa hallitsevalle aiheutuu kohtuutonta rasitusta ympäristölle haitallisista aineista, noesta, liasta, pölystä, hajusta, kosteudesta, melusta, tärinästä, säteilystä, valosta, lämmöstä tai muista vastaavista vaikutuksista.
Arvioitaessa rasituksen kohtuuttomuutta on otettava huomioon paikalliset olosuhteet, rasituksen muu tavanomaisuus, rasituksen voimakkuus ja kesto, rasituksen syntymisen alkamisajankohta sekä muut vastaavat seikat.
18 § (4.2.2000/90)
Se, jonka toiminnasta on aiheutunut kohtuutonta rasitusta, on velvollinen poistamaan rasituksen tai, jos rasituksen poistaminen ei muutoin ole mahdollista, lopettamaan toiminnan kokonaan ja korvaamaan rasituksesta aiheutuneen vahingon. Jos kyse on ympäristövahingosta, sovelletaan kuitenkin ympäristövahinkojen korvaamisesta annettua lakia (737/1994) <../1994/19940737>.
Edellä 1 momentissa tarkoitetun toiminnan luvanvaraisuudesta säädetään ympäristönsuojelulaissa (86/2000)
Asian käsitteleminen on siviiliriita-asia, jonka osalta asianosaiset joutuvat ajamaan asian itse tai asiamiehen (asianajaja) välityksellä tuomioistuimessa ellei asiassa päästä osapuolten kesken sopuun."
soittaa poliisille ja kysyä aikoja, ei oikee ilman varmaa tietoo viittis mennä sanoo.
Ois vaa tuoki hesapelle rakentanu pikkuruisen tönönsä sillon kun muutkin, mutta eipä tainnu olla rahaa!
ap
vaan vahingoniloa. Ihan oikein tuommoselle maalaisjuntille, että hesapelle siellä pitää teitä hereillä.
Kuitenkin olette jossain tekemisissä naapurinne kanssa tulevaisuudessa, vaikkei teistä ylimpiä ystäviä tulisikaan. Anna sen kaivaa tonttiaan, ei se sitä kovin montaa viikkoa tee.
Joko sulla lapset nukkuu? Vai eivätkö saa ollenkaan nukutuksi? Mä veikkaan, että ovat jo sikeässä unessa, eivätkä häiriinny ollenkaan.
Itse olen Helsingistä kotoisin, mutta asunut 10 vuotta ulkomailla ja nyt suurehkossa kaupungissa Suomessa. Niinpä tämä hesapelle suureen ääneen tepastelee tontillaan ja yrittää puhua stadinslangia ;) ja näköjään häntä ei koske mitkään säännöt eikä laitkaan!
ap
kuin lapsia :) Otahan iltalääke ja rauhoitu. On tässä maailmassa isompiakin murheita. Muista sitten että ei koskaan anna vieraiden tai kyläilynkään häiritä lastesi nukkumaan menoaikoja.....
huomannut senkin, että monessa maassa ei kuule yhtään välitetä mistään yleisistä hiljaisuusa ajoista vaan meteliä on läpi yön..... Ihan kuule monessa lomakohteessakin olen törmännyt siihen, että on valtava meteli koko ajan, naapurirakennuksen disco pauhaa yötä myöten täysillä ja sieläkin ollaan hyvin lasten kanssa nukuttu. Mutta eipä me kaikista asioista valitetakkaan.
Vierailija:
Itse olen Helsingistä kotoisin, mutta asunut 10 vuotta ulkomailla ja nyt suurehkossa kaupungissa Suomessa. Niinpä tämä hesapelle suureen ääneen tepastelee tontillaan ja yrittää puhua stadinslangia ;) ja näköjään häntä ei koske mitkään säännöt eikä laitkaan!ap
Meillä nukutaan kaikki vaikka olis 2 kaivuria pihassa jyrräämässä. On meidänkin pihaa alettu aamulla kaivaan kuuden aikaan, mies on herännyt hommiin ja me lasten kanssa ei oo tiedetty hommista yhtään mitään. Ollaan niin rentoja, että uni maistuu aina.
Siitä kaivinkoneäijästäkin on varmaan TOSI kiva perjantai-iltana siellä vääntää, mutta jotkut hommat vaan on tehtävä just silloin, kun ne onnistuu.
Mukavaa, jos teillä on ollut mahdollisuus rakennuttaa toimistoaikana, mutta meille tavallisille pulliaisille se ei ikävä kyllä ole aina mahdollista.
Samalla voisi pikkuhiljaa alkaa sopeutua siihen että on saamassa naapurit jotka kenties viettää erilaista elämää kuin hän.
Kaivureilla on sesonki kesällä, hommia painetaan välillä vuorokaudet ympäri jotta perheellä olis leipää talvellakin. Siinä ei paljoa paina sun lapsen parin illan nukkumiset.
kaivureiltä kieltämässä töiden teko että naapurin lapset saavat nukkua. Soita nyt ihmeessä poliisille ja kerro mitä siihen sanovat. Voi olla kuule, että joudut odottelemaan jonkun aikaa ennenkuin partio ehtii tulla näin perjantai-iltana......
Nuukua on ihan eri asia onneksi.