Naapuri ei oo hankkinut lapselleen kännykkää.
Aloitti nyt ensimmäisen luokan. Ei siinä mitään, mutta ei niillä ole edes lankapuhelinta.
Tänään poika itki parvekkeella (asutaan rivarissa). Kysäsin että, mikä on?
Pojalla ei ollut avaimia kotiin, ei voinut soittaa äidilleen, ei huoltoyhtiöön, ei minnekään.
Mä oikeesti ihmettelen miten joku voi olla töissä ihan rauhassa, tietämättä mitä lapselle kuuluu tai missä se menee?
Kommentit (34)
Kyllä alkoi kouluvuosi kivasti, kun itkeä tillitti pihalla, ja sen sijaan, että olisi tarjonnut apuaan (soitto äidille/ huoltoyhtiöön, seuraa äidin kotiinpaluuseen asti...) naapuri lähti AV:lle repostelemaan asialla.
Miten se parvekkeella sitä paitsi oli? Eihän parvekkeen ovea sillä kotiavaimella lukita - etenkään ulkoapäin...
Vierailija:
sen synkän ajan, kun KELLÄÄN ekaluokkailaisella ei ollut käännyä, kuinka me kaikki silloin oikein pärjättiin...hei haloo, ekaluokkalaisilla on ollut kännyt ehkä pari vuotta!!
Hei haloo. Puhelin oli ehkä keksitty silloin kun sinä olit ekaluokkalainen. Siis sellainen lankapuhelin. Mikä oli kotona kun sinä sinne kotiin menit!
Vierailija:
Täytyisi laittaa vara-avain jonnekin noita tilanteita varten. Eikö tuon vois antaa vaikka luotettavaan naapuriin.
Vierailija:
Vierailija:
sen synkän ajan, kun KELLÄÄN ekaluokkailaisella ei ollut käännyä, kuinka me kaikki silloin oikein pärjättiin...hei haloo, ekaluokkalaisilla on ollut kännyt ehkä pari vuotta!!
Hei haloo. Puhelin oli ehkä keksitty silloin kun sinä olit ekaluokkalainen. Siis sellainen lankapuhelin. Mikä oli kotona kun sinä sinne kotiin menit!
no en mä sinne kotiin lankapuhelimella päässy soittelemaan jos oli avaimet hukassa...
Sit siellä onkin joku ap.
Minä kävin yhtenä syksynä auttamassa naapurin pikkuisen ekaluokkaisen sisälle kun hän ei saanut ovea auki. Hän oli aamut yksin kotona joten seurasin monesti että hän pääsi turvallisesti lähtemään. Meilläkin oli ekaluokkalainen samassa luokassa. Meillä oli poika joten ei halunnut tulla meille leikkimään iltapäiväll, mut koulumatkan menivät usein yhdessä.
Nyt kun meillä taas ekaluokkalainen ja joutuu olemaan yhtenä aamuna yksin niin naapurin eläkeläinen on luvannut vähän katsoa perään. Lähinnä ettei lähde ihan ihme aikaan kouluun ja ettei kotiin tule ketään outoja iltapäivisin.
Ei vielä kulje koulumatkaa yksin, mutta mukava tietää, että jos pitäisi lähettää yksin matkalle, olisi mukana kännykkä, jota osaa varmasti hyvin käyttää.
Kännykkä on kätevä kun lapsi on kaverilla, sillä voi soittaa että on aika tulla kotiin ja tietää, että lapsi (joka ei muista puhelinnumeroita ulkoa) voi tarvittaessa soittaa kotiin.
Myös silloin, kun harjoitellaan yksin kotiin jäämistä (esim 10-15min) on kiva tietää, että lapsi voi tarvittaessa soittaa asiansa. Ei ole lankapuhelinta nääs.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
no en mä sinne kotiin lankapuhelimella päässy soittelemaan jos oli avaimet hukassa...
Sit sun olis tarvinnut tehdä niinku mä. Kaivoin vara-avaimen piilopaikasta.
Maailma muuttuu. Tämän päivän lapset kaiavavat kännykän repusta.
Oonko mä nyt jossain välissä sanonut että en olisi poikaa auttanut? Minä soitin huoltoyhtiöön josta pojalle tultiin avaamaan ovi. Ja jos me asutaan rivitalossa, niin varmaa silloin pääsee parvekkeelle, terassille, miksi sitä nyt tahtoo kukakin kutsua,
ap
Pikkasen on muuten eriasia jos lapsi olisi iltapäiväkerhossa, ei silloin mitään kännykkää välttämättä tarvitsekaan, mutta jos ei ole mitään mistä 7-vuotiaan tavoittaa, tai mistä hän voi soittaa apua, niin joku mättää. Ei voi olettaa että naapurit on aina kotona, tai että he edes auttavat!
Mutta jokainen tyylillään, vaikka se tyyli olis suoraan hanurista!
Vierailija:
Ja jos me asutaan rivitalossa, niin varmaa silloin pääsee parvekkeelle, terassille, miksi sitä nyt tahtoo kukakin kutsua,
terassille pääsee ilman avaimia mutta ei tosiaankaan sinne parvekkeelle.
onko jonkun mielestä muka parveke ja terassi sama asia?
Joku mainitsi että jossain koulussa ei saa olla kännyä mukana, en oikein usko että voivat oikeasti sellaista kieltää, auki sitä ei tietenkään saa pitää.
Vierailija:
Vierailija:
mutta ei ole koskaan koulussa mukana, koska koulusta on suositus että niin pienillä ei ole puhelimia mukana. Jos jollain sattuu olemaan on ehdottomasti muistettava sulkea koska seuraa rangaistuksia jos puhelin sattuu soimaan tai piippaamaan tekstiviestiä tunnilla.
Että minä en ainakaan luota niin paljoa ekaluokkalaiseen että muistaa aina sulkea sen ja hädän tuleen sitten muistaa varmasi pin-koodin kun tarviikin puhelinta.
Silloin pärjää ihan hienosti ilman kännyäkin.
Tyttäreni aloitti kolme vuotta sitten koulun ja hänellä oli känny. Kenelläkään muulla koko luokassa ei ollut, mut aika pian niitä heille laitettiin . Ihan muutaman vuoden aikana kännyt on yleistyneet ekaluokkalaisilla.