Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaako teitä muita maistereita koskaan tuo nuorison graduista höösääminen?

Vierailija
18.10.2008 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se gradu olisi lähes elämää suurempi osoitus akateemisen sivistyksen tasosta ja tutkimuksen hallinnasta! Höh! Yksi vähän pitkäjänteisempi ja itsenäisempi harjoitustyö paremminkin.

useamman vuoden, kävin samalla kokopäivätöissä ja tein vielä lapsenkin siinä sivussa. Kyllä se oli aika stressaavaa aikaa. En yhtään halveksi tai väheksy kenenkään graduntekoprosessia, päinvastoin, nostan hattua kaikille jotka saavat sen tehtyä, vaikka sillä ei olisikaan mitään konkreettista merkitystä työn kannalta. Onhan se kuitenkin lopputyö, sinetti opinnoille. Akateemisen sivistyksen kanssa sillä on silti aika vähän tekemistä... t. yksi maisterimutsi

Vierailija
2/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisten tulee nauraa meille. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli itselleni tärkeää tehdä laadukas gradu, ja vaikka nyt 12 vuotta myöhemmin yksikään työnantaja ei ole ollut siitä kiinnostunut, en yhtään kadu sitä että tein homman kunnolla.

Onhan sitä maailma täynnä juttuja joiden eteen ei ole "pakko" nähdä vaivaa mutta voi silti haluta. Eihän sanotaan nyt vaikka maratonin juoksemisesta ole kenellekään mitään hyötyä, paitsi sille ihmiselle itselleen joka saa siitä tyydytystä.

Vierailija
4/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun voi tehdä myös vanhempana, kuten minä nelikymppisenä :). Eikä se naurata. Se on iso työ määrällisesti ja laadullisesti, ainakin minun alallani.

Tämän ikäisenä työhön tarttuminen ei pelota, olen työvuosinani vetänyt läpi hienosti isoja projekteja. Mutta tämän ikäisenä myös ehkä vaatii itseltään ja työltään paljon. Vaikka se olisi "vain" gradu. Olisi hienoa, jos pystyisi sillä osoittamaan oikeasti jotain tai osallistumaan käynnissä olevaan keskusteluun tai jopa aloittamaan uuden.

Se on toisaalta hyvä, että ei gradun ole pakko olla mielettömän hieno, jos ei jaksa tai halua tai juuri sillä hetkellä pysty, huonommallakin pärjää.

Relax.

Vierailija
5/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se gradu olisi lähes elämää suurempi osoitus akateemisen sivistyksen tasosta ja tutkimuksen hallinnasta! Höh! Yksi vähän pitkäjänteisempi ja itsenäisempi harjoitustyö paremminkin.

Vierailija
6/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vittuilemaan?

Vierailija
7/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ylioppilasarvosanoilla brassailu kyllä naurattaa kun niillä ei kyseisen tutkinnon jälkeen ole juuri mitään tekoa.

Vierailija
8/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka gradunteosta on aikaa nyt kyllä on muistissa se stressi. Vaikka jo silloin ymmärsin että ei gradu ole mikään iso juttu, piti se kuitenkin saada valmiiksi!

Vierailija
9/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän tuolla läpyskällä ole pätkän vertaa merkitystä jälkeenpäin.

Vierailija
10/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä!

t. 2

Vierailija
11/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon latausta ja ahdistusta siihen liittyy ja sitten vasta jälkeenpäin tajuaa, mikä liirunlaarumlätty se lopulta saakin olla.

Vierailija
12/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi gradua ja lissarityö. Väitöskirja-aihetta tässä suunnittelen sitten eläkepäiviksi (huom. ehkä ajankuluksi!), kun sain jo näillä töillä kivan tyopaikan.

Vierailija
13/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tottahan sen itse jo tietää, että paniikki arvosanoista ja muusta on melko turhaa. Gradu on yhdentekevä opus kaikille muille paitsi ehkä niille, jotka tahtovat yliopistolle töihin.

Vierailija
14/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti, jos tutkijan ura kiinnostaa. Siitä voi tulla jopa ensimmäinen julkaisu.

Vierailija
15/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällönanalyysin tekemiseen! Voin kysyä tarkemmin jos joku osaa vastata!

Vierailija
16/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää piilottaa, jos on elämässä jossain asiassa menestynyt. Mitä ylpeilemistä siinä on, jos on huonot yo-arvosanat? Yo-todistus on todistus yhdestä elämänvaiheesta kuten vaikka työtodistus tai mikä vaan. Se on vaan kumma, että koulutodistuksista ei saa puhua, mutta esimerkiksi muulla osaamisella saa retostella ihan rauhassa.... En tarkoita, että tuo nyt olisi elämää suurempi asia, mutta yksi saavutus muiden joukossa.

mutta ylioppilasarvosanoilla brassailu kyllä naurattaa kun niillä ei kyseisen tutkinnon jälkeen ole juuri mitään tekoa.

Vierailija
17/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen amkissa jotain lopputöitä ohjannut ja huomannut että se on toisille todella hankalaa (lähinnä hommaan ryhtyminen). Itse en gradua stressannut, mutta oikeastaan, mistä tahansa olen menneisyydessä stressannut, mitä kaikkea olen jännittynyt, niin aika turhaa on ollut. Mutta ymmärrän hyvin gradustressiä, onhan se usein siihen asti suurin kirjallinen työ, joka voi tuntua todella isolta, jos on tottunu parin sivun juttuihin.

Tapanani ei muutenkaan ole naureskella muiden tunteille.

Vierailija
18/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään sen lähdeaineiston keräämiseen ja työstämiseen humahti jo pari kuukautta täyspäiväistä työtä. Kaiken kaikkiaan työstin gradua vuoden verran, ja se todellakin oli yksi laajimmista projekteista, joita olen koskaan tehnyt tai tulen tekemään. Se vaati aikaa, pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista, eikä todellakaan ollut mikään "vähän laajempi harjoitustyö muiden joukossa".

Ja nille, jotka ovat sitä mieltä, ettei sillä läpyskällä kuitenkaan tee mitään jatkossa. No, on ehkä alakohtaista, mutta ihan varmana ei teekään, jos suoltaa lopputyönsä periaatteella "vähän laajempi harjoitustyö muiden joukossa, jolla ei jatkossa tee mitään". Parhaimmillaan opinnäytetyöt ovat kuitenkin osa tieteenalan sisäistä diskurssia ja poikivat jatkoa. Moni väitöskirja ja lisensiaatintyö on suoraa jatkoa gradusta ja monelle on näin auennut tieteellinen ura nimenomaan gradun kautta.

Itse tein graduni ja valmistuin 31-vuotiaana, eikä minulla ollut päivääkään työkokemusta omalta alaltani, jota päädyin opiskelemaankin vasta 25-vuotiaana, hanttihommien ja kotiäitiysvuosien jälkeen. Lopputyöni, ja vain sen, perusteella minulle kuitenkin TARJOTTIIN akateemista - arvostettua ja hyväpalkkaista - työtä. Ensin toki vain pätkää, mutta nyttemmin toimin vakinaisena samassa työssä. Eli minä todellakin tein jotain sillä läpyskällä; nimittäin urani.

Vierailija
19/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään sen lähdeaineiston keräämiseen ja työstämiseen humahti jo pari kuukautta täyspäiväistä työtä. Kaiken kaikkiaan työstin gradua vuoden verran, ja se todellakin oli yksi laajimmista projekteista, joita olen koskaan tehnyt tai tulen tekemään. Se vaati aikaa, pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista, eikä todellakaan ollut mikään "vähän laajempi harjoitustyö muiden joukossa".

Ja nille, jotka ovat sitä mieltä, ettei sillä läpyskällä kuitenkaan tee mitään jatkossa. No, on ehkä alakohtaista, mutta ihan varmana ei teekään, jos suoltaa lopputyönsä periaatteella "vähän laajempi harjoitustyö muiden joukossa, jolla ei jatkossa tee mitään". Parhaimmillaan opinnäytetyöt ovat kuitenkin osa tieteenalan sisäistä diskurssia ja poikivat jatkoa. Moni väitöskirja ja lisensiaatintyö on suoraa jatkoa gradusta ja monelle on näin auennut tieteellinen ura nimenomaan gradun kautta.

Itse tein graduni ja valmistuin 31-vuotiaana, eikä minulla ollut päivääkään työkokemusta omalta alaltani, jota päädyin opiskelemaankin vasta 25-vuotiaana, hanttihommien ja kotiäitiysvuosien jälkeen. Lopputyöni, ja vain sen, perusteella minulle kuitenkin TARJOTTIIN akateemista - arvostettua ja hyväpalkkaista - työtä. Ensin toki vain pätkää, mutta nyttemmin toimin vakinaisena samassa työssä. Eli minä todellakin tein jotain sillä läpyskällä; nimittäin urani.

Vierailija
20/34 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tekemisessä päätarkoitus on, että opiskelija valmistuu, eikä se että tuottaisi jotain oikeasti tieteellistä. En tosin ole kuullut, että kukaan kovasti höösäisi gradustaan tällä alalla. Muista aloista en sano mitään kun en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän