Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitähän meidän räyhähenki oikein kaavailee? :D

Vierailija
17.08.2007 |

meillä asuu jonkin sortin kummitus joka tekee pientä kiusaa. esim. kun muutettiin tähän niin multa hukkui silmälasit. löytyivät monta kuukautta myöhemmin komeron takanurkasta avaamattomasta muuttolaatikosta. tän sorttisia juttuja.

pitkään se on ollut ihan kunnolla (sovittiin että saa olla täällä kunhan ei heittäydy ilkeäksi, eikä enää hukkaa tärkeitä tavaroita), mutta nyt se on keksinyt koplata mun avaimia. mulla on avainnipussa kaksi samanlaista avainta, toine pyykkitupaan ja toinen kaikkiin muihin oviin. se " kaikki muut ovet" -avain oli merkitty punaisella nauhalla joka äskettäin katkesi ja tippui. ajattelin että en laita uutta, että tunnen sen avaimen siitä, että se on nipussa pyörän avaimen vieressä. pyykkituvan avain on edesmenneen koiran veromerkin vieressä. paitsi ei oo enää.

kävin äsken pyykkituvalla ja aikani avainten kanssa tapeltuani huomasin että ne on vaihtaneet paikkaa. soitin hämmentyneenä miehelle että " missä kohtaa mun kotiavain on avainnipussa?" , johon mies tuumasi että " pyöränavaimen vieressä, paitsi että eilen kun mä kävin siellä pyykkituvalla niin huomasin että ne on vaihtaneet paikkaa" .

mies oli laittanut vaihdoksen suoraan kummituksen piikkiin eikä ollut muistanuty mainita mulle :D

suututtaako sitä kun me ollaan muuttamassa pois vai mikä on? ehkä se vain huoamsi tilaisuutensa tulleen kun se merkkinauha irtosi? pöljä otus.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaintemppu oli siis tehty toissapäivänä, vaikka itse huomasinkin sen vasta eilen. eilen tapahtui sitten tällaista:

miehen puhelin rupesi renkkaamaan, mikä ei ole ollenkaan harvinaista (kun on kyseessä tällainen uudempi puhelin jossa kaikki kamerat ja hilavitkuttimet, ja joka menee ihan tilttiin pienimmästäkin häiriöstä). mies yritti muutaman kerran illan mittaan sammuttaa ja uudelleenkäynnistää puhelinta, ja ihmetteli kun se käynnistyi ainoastaan off line-tilaan (siis kone meni päälle mutta ei ottanut yhteyttä mihinkään).

illalla mies otti ja tutki puhelinta tarkemmin, ja jo löytyi vika: sim-kortti oli käännetty väärinpäin :-O enkä juksaa.

ap

Vierailija
2/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Pasi Klemettisen kirjaa Mellastavat pirut

Kertoo juuri suomalaisesta perinteestä näihin räyhähenkiin liittyen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin vaistoan silloin tällöin meillä ulkopuolisen, mutta näin räikeitä ei ole tapahtunut.

Vierailija
4/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto kun mä en muista kaikkia juttuja mitä se on tehnyt! oon jotenkin pitänyt niitä niin luonnollisena osana tässä asunnossa asumista etten ole pannut muistiin. silloin kun muutettiin tapahtui kaikkea pientä, ja nyt nämä tapahtumat kun ollaan muuttamassa pois, välissä oli varmaan vuosi ihan hiljaista.. jos se inhoaa muuttolaatikoita?

silloin kun oltiin muutettu, mulla oli tunne että se tutkii meidän tavaroita. kerran lähdin lapsen kanssa ulos, mutta palasinkin pihalta takaisin, olin kai unohtanut jotain. kun vavasin oven niin kuulin ihan selvästi kuinka nippu papereita laitettiin äkkiä pois. en osaa kuvailla sitä ääntä tarkemmin. mutta siis tuli tarkalleen se kuva että joku oli luvatta lukemassa mun papareitani ja äkkiä laski ne käsistään kun tulinkin takaisin. (no ok tästä mulla ei oo mitään fyysisiä todisteita, kuten siitä silmälasitempusta ja nyt näistä avain- ja kännykkäjutuista, juttu jäi kuitenkin mieleen.

ap

Vierailija
5/12 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kuitenkaan usko että se olisi niin tehnyt, ei ole jekkuilevaa tyyppiä, ja ällistyksensä oli niin aito kun huomasi sen kortin kääntyneen. mun mies on aika huono valehtelemaan, minkä huomaan esim. kun se vakuuttaa että mun kroppa on yhä täydellisen ihana kahden lapsen synnytyksen jälkeen tms. en usko että mies on näitä temppuja tehnyt.

se silmälasijuttu varsinkin! meillä oli rahat täysin finaalissa silloin ja kamala paniikki kun yhtäkkiä täytyi hommata uudet lasit. silloin epäiltiin lasta tai koiraa, mutta ihan oikeasti koiranpennun tai 1v mukulan on hankala huomaamattomasti avata kiinniteipattu muuttolaatikko ja sinne ujuttaa tavaraa.

ap

Vierailija
6/12 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo addiktio teidän kummituksella. Vaan aika harmitonta tuo vielä on. Minkälaisessa talossa asutte? Vanha? Laita sille oma avainnippu jolla saa leikkiä ja vaihdella järjestystä mielensä mukaan. ;)

Vierailija
7/12 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli mieleen että ehkä se haluaa vielä muistuttaa meitä olemassaolostaan ennenkuin me mennään? se nimittäin todellakin jää tänne, uuteen kämppään ei henkiä huolita, vaikka olisivat kuinka harmittomia!

Vierailija
8/12 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan en kyllä itse huolisi, kakarat voisivat pelätä.

Vierailija
9/12 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo oli ihana, tosi kodikas ja viihdyin siellä hyvin lasteni kanssa. Jotain omituisuuksia siellä koin, mutta en niistä niin piitannut, ne ilmiöt kun on aina minua seuranneet.

Sitten jouduttiin muuttamaan siitä pois, ja nää/tää henki hermotui totaalisesti. Tavarat lenteli ja paiskoontui pitkin lattioita, kuului huutoja, töminää jne. Ilmapiiri ei ollut mitenkään vihamielinen, mutta lähinnä sellainen surumielinen. Ihan kuin tämä olento ei olisi halunnut miedän muuttavan.

Luullakseni tuo ylimääräinen kiintyi meihin, koska me otimme sen touhut ja temput osana ihan normaalia elämää. Emme pelänneet emmekä järjestäneet sen suurempaa numeroa sen tekosista. Ja itsekin olen hyvin paljon henkimaailman asioitten kanssa muutenkin tekemisissä, ehkä olento aisti tuon ja viihtyi siksi kanssamme.

Muuttaa piti, eikä se ole seurannut meitä. En tiedä, miten se nyt voi uusien asukkaiden kanssa..

Vierailija
10/12 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ollaan suhtauduttu asiaan luontevasti, mitä sitä muutakaan voi ;)

naurattaa oikeesti tää avainjuttu, se nimittäin on sellainen temppu ettei se voi jäädä huomaamatta, ja jolle ei kertakaikkiaan ole mitään selitystä. avaimet ei voi mennä toistensa läpi esim. tai muuten vaihtaa paikkaa nipussa. ajattelin että laitan nyt kuitenkin uuden merkkinauhan siihen kotiavaimeen (ihan senkin takia etten anna vuokraisännälle väärää avainta kun lähdetään), katsotaan siirrelläänkö niitä vielä sitten.

Vierailija
11/12 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat löytyvät ihmeellisistä paikoista ja välillä ikkuna on auki, vaikka sen ei pitäisi olla. Nykyään laitan kaikki omituisuudet kummituksen piikkiin:)

Vierailija
12/12 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aina siunaan ja puhdistan kodin suolan ja luudan kanssa. Samalla ajan pois pahat henget ja toivotan hyvät ja suojelevat henget tervetulleiksi.

Lopuksi poltas kynttilöitä uhriksi hengille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi