Ongelma
En kestä yksinkertaisia ihmisiä. Ongelmani on se, että suurin osa on sellaisia. Elämä on toisinaan kärsimystä, päivittäistä suossa rämpimistä. Täytyy väitellä toisinaan ihmisten kanssa aiheista, jotka ovat minulle päivänselviä ja selittää asioita hyvin perusteellisesti, että toinen ymmärtää.
Enkä edes pidä itseäni erityisen älykkäänä. Onko muita joilla vastaava ongelma?
Kommentit (8)
Minkä tyyppisiä asioita joudut yksnkertaisille selittämään?
Minä en paljon tapaa yksinkertaisia, tai säännän vain kuulotaajuuden korkeammalle ettei niiden molotukset yllä tajuntaan. Sanon vaan, että joo ja niin kun tarvetta tulee, ja peruutan salakavalasti muille maisemille.
Käsitteitä vaikkapa. Yllättävän monella on eri käsitteet epäselviä. Joudun auttamaan käytännön tilanteissa ventovieraita, kuten tänään kaupan kassaa.
Totta ja näin teenkin usein. Joissakin tilanteissa, esim. hoitaessani asioitani joudun keskustelemaan muiden ihmisten kanssa ja päätä alkaa välittömästi kivistää. Olen alkanut erakoitua, mikä harmittaa.
Aika outo tuo sinun ongelmasi. Oletko varma, ettet itse myötävaikuta niiden tilanteiden syntyyn, jossa joudut neuvojaksi?
Jotkut ihmiset vaikuttavat minuun niin ahdistavasti, että se vaikuttaa minun toimintakykyyni. Esimerkiksi eräs kaukainen sukulainen on minusta niin ahdistava ja pelottava, että jos joudun ajamaan autoa hänen ollessa kyydissä, olen todella vaarallinen kuski.
Minulla on älykkäitä ystäviä, mutta suurin osa heistä asuu toisella paikkakunnalla. Tässä loukossa jossa nyt asun on aivan toisenlaisia ihmisiä. En viihdy heidän seurassaan ollenkaan. Aika erikoinen kokemus toisaalta. ;)
En usko, että myötävaikutan. Olen yleensä ystävällinen ja kohtelias, en mielestäni huou negatiivista asennetta, mikä lamauttaisi muut ihmiset. Enkä näytä ajatuksiani tai kritiikkiäni yleensä ulospäin.
Kassaa neuvoin nätisti. Minua aiemmin kassalla ollut mies neuvoi samasta aiheesta elekielellä kassaa, mutta hän ei ymmärtänyt. Sanoin ääneen mitä mies tarkoitti. Ainoa tarkoitus oli helpottaa kassaa työssään, ei päteä.
yksinkertaisuudesta. Se on eri asia. En aloittanut ketjua ärsyttääkseni.