Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkasi AMK-tutkinnolla?

16.08.2007 |

Millaisessa työssä olet, montako vuotta työkokemusta ja mikä on palkkasi sinä ammattikorkeakoulututkinnon suorittanut?

Mulla työvuosia 8 josta pois kolme äitiyslomaa, työ on asiantuntijatyötä ja hankepäällikkönä oloa, palkka hikiset 2050 euroa. Mielestäni se on liian vähän, koska vastuu on isoista rahoista (noin 30 000 per asiakas) ja työhön kuuluu reilun 10 tyypin työn ohjaamista.

Amk-tutkinnon lisäksi olen saman alan yo, jossa opinnot puolivälissä. Se ei ole vaikuttanut palkkaan yhtään. Ennen hankepäällikön työtä olin tutkimusmestarina ja siinä tienasin kokonaiset 1700 euroa/kk joten onhan tilanne sinänsä parantunut...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan pk-seudulla.

Valmistuin -02, olen sen jälkeen ollut töissä ja välillä 1,5 v. äippälomalla. Palkka 3100 eur + auto + mahd. bonuksia joskus. Kaupallinen ala, pk-seutu. Ei edes esimiesasema.

Vierailija
2/13 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä sosiaalialalla asiakaspalvelutehtävissä ja palkkani on reilu 2100e. Samoissa hommissa olen ollut vuodesta 2001 ja työpaikkani sijaitsee pääkaupunkiseudulla. Eli sanoisin, että AMK-tutkinnoissakin on kyseessä alakohtaset palkkaerot.

Jos työskentelet kaupallisella alalla, niin mustakin palkkasi kuulostaa pieneltä suhteessa vastuuseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko hiukan kertoa enemmän millainen työ tai titteli sinulla on? Palkka kuulostaa kovalta.

3.x:

Ei varmaan pk-seudulla.

Valmistuin -02, olen sen jälkeen ollut töissä ja välillä 1,5 v. äippälomalla. Palkka 3100 eur + auto + mahd. bonuksia joskus. Kaupallinen ala, pk-seutu. Ei edes esimiesasema.

Vierailija
4/13 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin lähes samantien äitiyslomalle (tutkinto elokuussa, äitiyslomalle jäin lokakuussa).

Palattuani töihin siirryin " rivityöntekijästä" (toki hakujen kautta) tiiminvetäjäksi, peruspalkka sama kuin sulla, lisien kanssa n. 2350e. Työkokemusta ko. alalta on 10 vuotta miinus 1,5v kotona. Itselläni 11 työnjohdollista alaista. Työ on asiantuntija työtä ja esimiesvastuuta tiimin työstä. Vanhassa työssä peruspalkka olisi 1700e.

Eli palkat ym. täsmää sinun kanssasi. Erona se, että olen kunnalla töissä, jossa palkkani on kohtuullinen yleiseen tasoon nähden, yksityisellä puolella palkka olisi varmasti tuplasti, mutta pidän pitkistä lomista, lyhyistä työpäivistä jne.

Vierailija
5/13 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimintaterapeutti, töissä ollut sekä sairaanhoitopiirissä sekä kaupungilla. Näissä bruttopalkat 1820 / 1850¿, ei lisiä. Kyseessä vastuullinen, itsenäinen työ, vastuualueeni joudun hoitamaan yksin. Ottaa todella pattiin p***a palkka ja sairanhoitajien palkkakitinät, heillä lähtöpalkat nykyään paremmat ja saavat lisät. Töissä harvoin ainoa sairaanhoitaja eli kollegiaalista tukea ja apua ihan eri tavalla tarjolla vaikka vastuuta myös tietenkin on.

Vierailija
6/13 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pk-seudun sairaanhoitopiirissä työskentelevä toimintaterapeutti, ja lähtöpalkka on kyllä n.100 euroa suurempi kuin ed. mainitsema tt-kertoi, ainakin meillä. Mutta tosiaan työalue pitää yksin hoitaa ja kukaan muu ei töitä voi tehdä puolesta.

Mielellään suon kyllä sairaanhoitajille lisää palkaa, kunhan sitä saavat muutkin hoitoalalla työskentelevät. Tosiaan liikaa valitetaan hoitajien palkoista, kun niitä on muitakin hoitoaloilla, joilla surkea palkka ja vastuu sekä työmäärä suuri. Ja päivätyössä ei lisiä heru.

Mutta minä pidän silti työstäni, joten en ole katkeroitumaan päässyt. Alun alkaen olen tiennyt, ettei tässä ammatissa rikastumaan pääse.

Vierailija
7/13 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pakko vastata..ja kitistä p**** palkasta. Sairaanhoitaja (AMK)yliopistollisessa sairaalassa, toimi alla,pelkkä päivätyö 1850euroa!!!!!! ei siis lisiä tule mistään...5vuotta kokemusta, eikä siitäkään mitään heru.

Että se joka valitti samankokoisesta palkasta niin kait se on mullakin oikeus kitistä yhtä alipalkatusta työstä! Että ajakaa tekin palkkojanne ylöspäin rakkaat naisalantyöntekijät....

Vierailija
8/13 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana töiden ohessa opiskeltu AMK-tutkinto sekä työkokemusta 8 vuotta, joista vanhempainvapailla olen ollut vajaa 2 vuotta.

Palkka n. 2500 eur/kk kirjanpitohommista yksityisella työnantajalla. Käsittääkseni ihan kohtuullinen kyseisestä hommasta. Työpaikka on pk-seudulla.

Vierailija
9/13 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaiselta alalta eli tekniikan parista valmistunut, ensin insinööriksi sittemmin AMK-insinööriksi (olen kuitenkin nainen). Työkokemusta on myös aika paljon. Tehtävä yksityisellä työantajalla asiantuntijana, ei yhtään alaista. Olen ihan tyytyväinen palkkaani, syyskuussa se oli jonkun euron yli 4000 euroa, lokakuun alusta tuli jotain lisää. Päälle tulee vielä yleensä hyvät bonukset, viime vuosina ollut vähintään 10%.

Olen kyllä sairaanhoitajien puolella palkkavaatimusten kanssa. Oma työni on kyllä vastuullista ja työllistävää, mutta ylitöistä saan ihan ylityöpalkan, jos sellaisia joudun tekemään. Eikä ole vuorotyötä.

Tosin en taida olla ihan kutsumustyössäni, mutta myös palkka painaa vaakakupissa, ja siksi ammatinvaihto ei ole mielessä. AMK ei kuitenkaan ole mielestäni yhtään parempi kuin entinen opistotutkinto. Kyllä aikanaan sen opistotutkinnon eteen joutui tekemään paljon enemmän töitä. AMK tutkintoa suoritettaessa tentit oli TOSI paljon helpompia ja kaikesta pääsi läpi aika simppelisti vaikka opiskelin ja tein töitä yhtäaikaa (ja en muuten suorittanut saman alan tutkintoa, joten työosaamisesta ei juuri ollut apua.)

Vierailija
10/13 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka sellaiset 1280e/kuukausi. Töitä on tullut tehtyä 3-vuotta erilaisissa laskentatoimen tehtävissä eikä tuo palkka paljon eroa yksityisellä sektorilla. Julkisella ja isoissa yrityksissä tienaisi kuukaudessa noin 1600-1800 e/kuukausi, mutta kun ei olla Pk-alueella niin turha haaveilla saavansa töitä muualta kuin yksityiseltä sektorilta, paitsi jos noista julkisen alan tehtävistä ja isoista yrityksistä, joku joskus sattuisi eläkkeellä jäämään....

Vierailija
11/13 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinointi pääaineena ja viestintä työtehtävänä. ja pakko on sanoa, että onko palkat tosiaan noin huonot??? Itse olen ollut työelämässä valmistumisen jälk kohta 12 vuotta, josta yht runsaat 3 v vanhempain- tai hoitovapaalla. Palkka on bonuksineen n. 2300 (plus puhelinetu) ja mielestäni huono... Mutta ei sitten taida ollakaan vai? Ajattelin kuitenkin alkaa puhua korostusta, jollaista en ole vuosiin saanut (tietty jotain yleisiä). Mielestäni palkka ei kuitenkaan tosiaan vastaa tehtäviäni. En asu pk-seudulla, länsi-suomessa.

12/13 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä Horeca-ala.

Nyt olen yksityisellä pienellä työnantajalla, ja palkka 2000¿/kk osa-aikatyöstä. Teen markkinointiin kuuluvia töitä.

13/13 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut töissä lähinnä pätkiä (äitiysloman + hoitovapaan lomassa).