Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko uskaltaneet antaa 1-luokkalaisen ottaa oman kirjastokortin???

Vierailija
16.08.2007 |

Koulusta tuli kaavake, en uskaltanut kuitenkaan antaa tälle touhuTanelille lupaa kirjastokorttiin. Kuitenkin aika ikävää, jos kaikki kaverit saavat, ja poikani on vielä tosi kiinnostunut lukemisesta..

Miten olette varmistaneet sen että pitää kortista ja kirjoista hyvää huolta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä lainaus meni niin, että hän oli minun kanssani kirjastossa, mutta hoiti itse lainauksen. Katsoin kuitenkin mitä hän lainasi ja samoin kun oli palauttamassa, katsoin että kaikki on varmasti. Ei siis saanut mennä yksin kirjastoon, mutta suurin syy tähän oli oikeestaan matkan vaarallisuus.

Vierailija
2/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli jo ekalla. Jos olisi vanhemman kanssa pitänyt kirjastossa käydä niin eipä sinne olisi ikinä päässyt. Innokas lukija olin ja hyvin sujui oman kortin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasi kirjoja lähinnä minun kanssani ja pari kertaa koulun kanssa kirjastossa käydessään. Poika on tosi huolellinen muutenkin joten minkäänlaisia ongelmia en oikeastaan odottanut, mutta ei se riskikään minusta kovin iso ole. Jos lapsi hukkaa kortin, sen voi perua samantien. Jos kirjoja häviää, siitä selviää rahalla - ja sen jälkeen ei uutta korttia tietenkään enää anneta ottaa vähään aikaan. Myöhästymisistä ei ainakaan Helsigissä mene lasten kirjoista edes maksuja. Oma kortti on minsuta hyvä tapa opetella vastuuta, ja kirjastoa kannataa tottua käyttämää pienestä pitäen.

Vierailija
4/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilen poika kävi ensimmäistä kertaa yksin kirjastosta lainaamassa koulumatkalla

Vierailija
5/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa käy viikottain kirjastoauto ja haluaisi lainata sieltä. Tähän on kuitenkin sanottava, että poika on huolellisen vastakohta, kaikki tavarat aina hukassa, unohtuvat milloin minnekin, kannattaisiko siis kirjastokortti jättää hommaamatta? Vai hommata ja perua jos (KUN) kirjat ja kortit kuitenkin kohta hukkuvat?

ap, jonka poika oli aika allapäin kun ei saanut kirjastokorttia

Vierailija
6/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkäpä tässä olisi pojalle mahdollisuus kasvaa ja opetella vastuullisuutta? En tyrmäisi suoralta kädeltä. Ehtona se että uutta ei tule aivan heti jos edellinen katoaa.

Vierailija
7/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on itsekseen lainaillut kirjoja koulussa sijaitsevasta sivukirjastosta.

Yksi kontrollointitapa on ottaa nettitunnukset, jota kautta voit itse seurailla lainoja ja palautuksia. Voisitteko ap ottaa jonkun selvän säännön, että tietty määrä kirjoja voi lainata kerrallaan tms. Minä antaisin lapselle kyllä sen mahdollisuuden vastuunoton harjoitteluun ja kannustuksen lukemisharrastukseen.

Vierailija
8/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän ekaluokkalaisen osata huolehtia omista koulukirjoistaan, eivät kirjastonkirjat sen kummempia ole. Kirjastonkirjoissa voi käydä hukkumisia tai sotkeentumisia. JOs sitten vahinkoja käy, niin käytte yhdessä kirjastossa selvittämässä. Eihän se lapsi opi huolehtimaan tavaroistaan, jos ei ole mahdollisuutta.

Jos on vielä kiinnostusta lukemiseen, niin minä tekisin kaikkeni tukiakseni. Hyvä lukutaito ja lukukiinnostus oavt kyllä niin suuria asioita yleissivistykseen ja oppimiseen, että sitä kannattaa arvostaa.

Kannattaa varmaan sopia, että kerralla voi lainata vaikka 3 tai 5 kirjaa. Ja sitten voi jutella kirjastonautokuljettajan tai opettajankin kanssa etukäteen, että huolehtivat, että ei lainaile mitä sattuu. Tosin kyllä ne kirjastossa ainakin ennen katsoivat ilman muuta muutenkin perään.

Mäkin sain oman kortin juuri ekalla luokalla ja se oli iso asia.

Vierailija
9/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki on mennyt hyvin ja mitään ei ole ollut hukassa pahemmin.

Vierailija
10/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän maalaiskylässä kirjastontäti säilyttää pienimpien kortteja omassa laatikossaan kirjostossa ja vähän " vahtii" millaisia kirjoja ja kuinka paljon lapsi lainaa kerralla. Huomauttaa aina, jos lainaa uusia ennen kuin on vanhat palautettuina. Jokainen siis saa kirjastokortin heti eskarin alkaessa, koska koulussa on myös kirjastotunti säännöllisesti.

Heh, tämäkin on kai yksi positiivinen puoli pikkukylien " koko kylä kasvattaa" tavassa :)