Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi käyttäytyy niin kuin olisi poikani äiti.

Vierailija
15.08.2007 |

Meillä on kaksi poikaa, joista toista eli vanhempaa anoppi suosii. Saattaa soittaa, että voi ottaa hoitoon X:n, mutta ei Y:tä. Poika pitää anopista kovasti, joten olen antanut hänen hoitaa kerran viikossa yhden päivän, vaikka olenkin kotona.

Sitten, kun menen hakemaan poika ei haluakaan kotiin ja siitäkös anoppi riemastuu. Aivan samanlaista taistelua se on mihin tahansa lähtemisen kanssa tuossa iässä. Anoppi kuitenkin muistaa aina mainita, että X ei olisi millään halunnut tulla kotiin tms.

X viihtyy ihan hyvin kotona sitten, kun täällä yhdessä ollaan, mutta haluaa tietysti vaihtelua. KUn olemme jossain yhdessä anoppi tyrkkää minut sivummalle ja ryntää heti pojan perään ja käyttäytyy kuin äiti... Poikakaan ei ole oikein oma itsensä, kun olemme kaikki koolla, ei huomaa minua tai välttelee. Minulle on monesti tullut mieleen, että millaisia juttuja se anoppi minusta oikein kertoo.

Olen peruskiltti, joten en viitsi sanoa mitään, koska haluan, että välimme säilyvät edes jonkinlaisena. JA onhan se ihanaakin, kun on hoitopaikka. Toivottasti vaan toinen lapsemmekin saisi joskus mennä. No, se nyt on tällaista...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etta anopin on ollut vaikea paastaa irti pojastaan, ja sitten on siirtanyt jotenkin nama riippuvuustunteet teidan poikaanne...

Vierailija
2/6 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien kokemuksella toiminut ihan hyvin.

Eriarvoisuudesta en kyllä tykkää. Itse pitäisin pienemmänkin puolia ja ihan toteamalla toteaisin että: nyt Mikko on 2,5 vuotta ja onkin hänen vuoronsa olla yksin mummin kanssa. Kävisikö ens torstai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin anopille että nyt on y:n vuoro.

Kannattaa olla varovainen dominoivien anoppejen kanssa, ettei kohta joudu riitelemään tosissaan kun muuten ei usko.

Vierailija
4/6 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on useita lastenlapsia, joihin kaikkiin on tiiviisti yhteydessä ellei lasketa meidän nuorimmaista 1.5vuotiasta lasta. Juoruaa myös kaikki perheiden sisäiset asiat, mikä ei ole mukavaa ollenkaan. Mieheni sikokin kärsii kovasti peräpukamista ja on menossa leikkaukseen... Siis tällaisia asioita, joita ei ole ollenkaan tarkoitettua jaettaviksi. Tai sen millainen äiti esim. mieheni veljen vaimo on. He ovat sitäpaitsi erittäin läheisiä, joten voin vaan kuvitella, mitä minusta puhutaan, kun en ole paikalla.

Vierailija
5/6 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano anopille, että molemmat pojat ovat jo sen ikäisiä, että nauttivat mummolassa olosta ja tulevat yhdessä mummolaan. Kerro myös aivan asiallisesti, että et voi asettaa poikiasi eriarvoiseen asemaan ja tästä lähtien molemmat pojat tulevat yhdessä tai ei ollenkaan. Sinuna en kuitenkaan olisi huolissani tuosta mummon hemmottelusta tai lapsen käytöksestä mummolassa. Äiti on aivan varmasti ykkönen joka pojalle! Siitä olemme saaneet lukea usein tältäkin palstalta.

Vierailija
6/6 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän vanhempaa poikaa suosii. Nuorempi on vasta kaksi mutta on kyllä ollut ihan erilainen isoäiti hänelle alusta asti. Anoppi luulee että meidän esikoinen on aina valmis tulemaan hänen luokseen kun hän kysyy. Usein vielä kysyy lapselta ensin eikä meiltä vanhemmilta. Muutaman kerran ollut kiva tilanne kun poika ilmoittanut että hän lähtee mummolaan yöks. Mummo sano että voi mennä. Ja sit kun mä joudun kertomaan että ei se nyt oikeen käy..

Joskus anopilta lipsahtaa pojalla " anna kun äiti auttaa" ... yms.

Usein tulee sellainen olo, että mä en ookkaan enää mitään. Teen asioita väärin lasteni kanssa. Ostan väärän merkkistä ruokaa.. yms.

Hermot on aika monta kertaa meinannu kiristyy. Pakko vaan yrittää jaksaa kestää. Anoppi asuu tossa meiän naapurissa joten ei viitti kovasti riitautuakkaan..

Oon joskus miettinyt että miksi se käyttäytyy näin. Hänellä itellä on kaksi poikaa ja hän oli töissä paljon kun pojat oli pieniä. Ei ehtinyt nauttia lastensa lapsuudesta. Jotenkin tuntuu että anoppi hakee tällä toiminnallaan jotain korvausta menetetystä ajasta..

Sellasia ne rakkaat anopit on. =) hankalia tapauksia. Omalle äidille sitä nyt pystyis sanomaankin suoraan, mutta anopille ei..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan