Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

besservissereitä ja selkäänpuukottajia työtovereina

Vierailija
17.10.2008 |

Miten tällaisten ihmisten kanssa tulee toimeen, jaksaa ja voi osoittaa heidän paikkansa?

Meillä on töissä eräs työpari jotka puhuu kaikista ikävään sävyyn tai ihan pilkallisesti päin naamaa. He myös kehittävät jatkuvasti kirjoittamattomia sääntöjä ja itsestäänselvyyksiä jotka oikeasti ei ole mitään itsestäänselvyyksiä eikä niitä ole missään koskaan sovittu. Toisella on myös tapana kytätä seläntakana ja neuvoa, vaikka itse ei tiedä asiasta mitään. Minua erityisesti risoo hänen tapansa piikitellä, vahdata syömisiäni ja keksiä näitä " kaikkihan tän tietää juttuja". Toisella taas on tapana esittää niitä ihmisiä jotka ovat poissa ja varsinkin erityisen pilkalliseen sävyyn kritisoida heidän elämäänsä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkavereiden kanssa tarvitse olla ystävä, riittää kun heitä sietää työaikana. Aika paljon pahaa mieltä syntyy siitä kun ihmiset odottavat liikaa työpaikan ihmissuhteilta. Perheet ja ystäväpiirit ovat ihan erikseen, siellä on itse valittuja ihmissuhteita, joihin sitoudutaan ja joissa voi odottaa jakamista ja hyväksytyksi tulemista.

Työpaikan ihmissuhteet ovat syntyneet sattumalta. Ei teillä ole mitään muuta yhteistä kuin nimi palkkakuitissa. Elä sen mukaan.

Vierailija
2/5 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat työntekijät kyseisestäkin asiasta. Mutta pidän mielessä sanomisesi aina kun tuntuu siltä, että yrittävät imeä minut mukaan kuvioihinsa. Ehkäpä joskus heitäkin olisi hyvä muistuttaa, että ollaan vaan töissä.

Työpaikan ihmissuhteet ovat syntyneet sattumalta. Ei teillä ole mitään muuta yhteistä kuin nimi palkkakuitissa. Elä sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkavereiden kanssa tarvitse olla ystävä, riittää kun heitä sietää työaikana. Aika paljon pahaa mieltä syntyy siitä kun ihmiset odottavat liikaa työpaikan ihmissuhteilta. Perheet ja ystäväpiirit ovat ihan erikseen, siellä on itse valittuja ihmissuhteita, joihin sitoudutaan ja joissa voi odottaa jakamista ja hyväksytyksi tulemista.

myös ystävyyssuhteita. Omani on sellainen. Vaihtuvuus on ollut vuosien mittaan hyvin pientä juuri sen vuoksi, että työpaikalla on niin älyttömän mukava ilmapiiri ja hyvää porukkaa töissä.

Tulokset ovat sen mukaisia, eli hyviä.

Vierailija
4/5 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo varmasti pitää paikkansa, itseäni kuitenkin harmittaa virallisuus ja tylyys töissä "oman työporukan kesken" ja vähän tuttavallisempi ilmapiiri parantaisi omaa viihtyvyyttäni. Itse asiassa minulla on monta sellaista työkaveria joita tapaisin mieluummin vähän epävirallisemmissakin ympyröissä.

Vierailija
5/5 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen oli järkytys tulla "normaaliin" työympäristöön, jossa tosiaan ollaan liian erilaisia, että mitään yhteyttä ja jakamista voisi syntyä. Tällaisessa työpaikassa on viisasta suojata itsensä niin, ettei kerro liikaa yksityisasioitaan eikä edes oleta, että kukaan ymmärtäisi tai tukisi. Työkaverit on otettava annettuina tai sitten lähdettävä pois. Tunne-elämän sisältö on etsittävä muualta kuin työpaikalta.

Minäkin uskon, että tuottavuus oli parempi siinä perheenomaisessa työpaikassa, koska siellä toista autettiin myös työasioissa. Toisaalta kun siellä sitten tuli isoja muutoksia niin koko työyhteisö oli hetken täydessä kaaoksessa kun kukaan ei osannut ottaa etäisyyttä asiaan. Oli vähän kuin isä tai äiti olisi kuollut. Työnteosta ei tullut meuhkaamiselta paljon mitään. Mutta viihdyin kyllä siellä paljon paremmin.