Pesettekö rintsikkanne iltaisin heti käytön jälkeen?
Sitä kun kuulemma suositeltaisiin, että rintsikat " huuhtaistaisiin" aina päivän päätteeksi, jotta säilyisivät hyvässä kunnossa. Itse pidän samoja liivejä 2-3 päivää peräkkäin, minkä jälkeen pesen ne. Uudemmat käsin, jo vähän vanhemmat ja nuhjaantuneemmat laitan koneeseen. Jotenkin ei vaan tahdo löytyä aikaa siihen, että joka ilta ne pesisin ja sitä en usko, että pelkkä vesihanan alla huuhtaisu ilman pesuaineita ja liotusta auttaisi pidentämään niiden käyttöikää.
Kommentit (14)
Muutama päivä menee aina ennen pesua
Koneessa pesen muutenkin kaikki rintsikat, ilman huuhteluainetta tosin.
aamupäivällä pesen yötissiliivini ja illalla päivärintsikat.
Itse laitan rintsikkani pesupussissa hakaset kiinni 40 kevytpesuohjelmalla koneeseen linkouksineen kaikkineen. Rintsikoissa on kaarituetkin ja hyvin ovat kestäneet tämän käsittelyn. Joutavat roskiin muutaman vuoden päästä.
Sen ymmärrän, että imetysaikana tarvitsee olla, ettei sänky kastu. Tai ehkä jos on todella suuririntainen. Pitääkö joku pienirintainen liivejä myös öisin?
Mutta jonkin verran ne kyllä alkavat ajan myötä pinttymään reunoilta ainakin, jos pesee aina käsin. Joskus olen yrittänyt kynsiharjalla jynssätä mutta huomannut, että harja tarttuu inhottavasti liiveihin kiinni aiheuttaen turhaa nyppääntymistä.
En minäkään joka ilta pese. Pari kertaa viikossa heitän koneeseen kun pyykkipäivät muutenkin.
Kyllä minä alushousunikin vaihdan, vaikka ne ei " haise" . Hyi teitä tytöt!
mä siis vaihdan liivit ja panen ne koriin odottamaan, josta kasa pestään yhtä aikaa.
tuoksuvat puhtaalle vielä kolmenkin päivän käytön jälkeen. vaaleat rintsikat pesen useammin kuin tummat. en ole edes hikoilevaa tyyppiä.
Marilyn Monroekin nukkui rintaliivit päällä.
Ja kyllä, käytän öisinkin liivejä. On niin isot ja riippuvat, että olisivat tiellä yöllä, ja haluan ettei ne enää tuosta ala enempää riippumaan, eli tukea myös öisin. Ei nyt mitään kaarituettuja pitsiversioita, vain kevyesti tukevat pehmeät versiot.
Pesen liivit muun pyykin mukana pesupussissa silloin kun pyykkiä pesen. Liivini ovat n. 25-40 ¿:n Triump-linjaa, eri asia jos olisi jotkut huippukalliit muinaisten troijalaisten neitsyiden hiuksista kudotut helmikirjaillut juhlaliivit, ne voisin pestä käsin.
Vaikken enää imetä ja kuppikokoni on A, käytän edelleen kiristämättömiä trikootoppeja yöllä. Lämmittää, " pysyy paketti koossa" eikä aamutoimissa tarvitse heilua tissit paljaana.
pesen kerran viikossa koneessa