Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulemme toimeen 2400 eurolla kuukaudessa??

Vierailija
14.08.2007 |

Tuosta summasta ei mene asumiskuluja, ne on laskettu pois. Maksaa pitäisi siis eläminen eli ruoka, vaatteet, bensa, vakuutukset, harrastukset, hoitomaksu (1 lapsesta) jne. Ja kyseessä nettosumma eli se, mitä asumiskulujen jälkeen jää käteen.

No, nyt suurin osa sanoo, että " tottakai tuolla tulee toimeen, miksi ei tulisi??"

Mutta jos olisin kysynyt, otammeko 300 000 lainaa, vastaus olisi ollut " ei missään nimessä, hulluja olette!"

Me otimme siis lainaa 300 000. On varmat virat ja vakuutukset ja korkokatto (korkojen nousua ei siis tarvitse murehtia). Joo - voimme kuolla huomenna tai sairastua vakavasti, mutta... no, tämä on meidän valintamme

Mutta kuinkahan siis on... pärjäämmeköhän tuolla 2400 eurolla (nelihenkinen perhe) ;) ;)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin, opiskeleva yh

Vierailija
2/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen nyt hoitovapaalla ja lainanlyhennyksien jälkeen käteen jää joka kuukausi n. tonnin verran jolla kustannetaan 5-henkisen perheen koko muu eläminen. sikamaista kitkutteluahan tämä on mutta toimeen tullaan kuitenkin.

jos teillä jää pienemmälle perheelle käteen yli tuplasti enemmän niin minä kutsuisin niitä ruhtinaallisiksi tuloiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuo nyt ole ihan selvää, että kyllä tuolla summalla nelihenkinen perhe elää varsin hyvin.

Vierailija
4/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin 15000... on tää niin kamalaa.

Vierailija
5/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarkasmi ei ilmeisesti aukea sinulle?

Mua vaan jaksaa naurattaa nämä " meillä on 5000 euroa lainaa enkä yhtään enempää uskaltaisi ottaa" -kommentit.

ME OLEMME ERILAISIA. Ihmisten tulot ja tilanteet vaihtelevat. En minäkään tule kenellekään sanomaan, että " ota vaan puoli miljoonaa lainaa..."

Rautalangasta jos väännän, niin tämän aloituksen idea oli nimenomaan tuoda esille sitä valtavaa epäjohdonmukaisuutta, joka täällä erilaisissa aloituksissa ja niiden kommenteissa esiintyy.

Kauheaa, jos nyt loukkasin " leuhkimalla" tuloillamme (jotka kuitenkaan eivät ole mitkään erityisen suuret, ihan keskituloisia ollaan!)

Vierailija
6/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun tuhlailevainen elämäntyylini on kyllä suurin syy siihen, ettei mitään jää säästöön.

Vierailija
7/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua olla persettään myöden veloissa kymmeniä vuosia.

Vierailija:

Mua vaan jaksaa naurattaa nämä " meillä on 5000 euroa lainaa enkä yhtään enempää uskaltaisi ottaa" -kommentit.

ME OLEMME ERILAISIA. Ihmisten tulot ja tilanteet vaihtelevat.

Vierailija
8/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan, bensaan, eläintenruokaan, vaatteisiin, hygieniaan jne... Hui kuin me nyt pärjätäänkään.

Vierailija
9/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluamme vapaaehtoisesti rypeä veloissa vuosikymmenet, vaikka emme tuolla rahalla (300 000) saa edes omakotitaloa vaan rivarin lähiöstä ;)

Mutta pointtini nimenomaan on se, että jokainen tehköön omat ratkaisunsa.

Huoh, sarkasmi ON vaikea taiteenlaji :D

ap

Vierailija
10/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me haluamme vapaaehtoisesti rypeä veloissa vuosikymmenet, vaikka emme tuolla rahalla (300 000) saa edes omakotitaloa vaan rivarin lähiöstä ;)

Mutta pointtini nimenomaan on se, että jokainen tehköön omat ratkaisunsa.

Huoh, sarkasmi ON vaikea taiteenlaji :D

ap

Vierailija
11/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kallis paikka asua :/

Vierailija
12/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muutenkin valju ihminen?

Vierailija
13/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä velkaa ainoastaan 100 000.

Vierailija
14/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse asiassa syy tänne muuttoomme oli se, että mies sai hyvän työpaikan ja minä opiskelupaikan, mutta anyway...

Vierailija:

Helsinki on kallis paikka asua :/

Vierailija
15/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käypä huviksesi katsomassa Hgin uudiskohteiden hintoja.

Jopa kerrostalosta (lähiössä!) saa maksaa tuon verran.

Nythän joku firma joutui laskemaan uusien kohteiden myyntihintoja pk-seudulla, mutta eipä se mikään yleinen trendi ole...

Järkyttäväähän se on, mutta selittää myös sen, miksi nykyään joudutaan ottamaan aika järkkyjä lainoja, jos halutaan uuteen kotiin (ja se kai Helsinkiläisillekin suodaan? ;)

Vierailija
16/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen.. hyvin, hyvin valju :D

Ja niin ovat muuten sitten ystävänikin, koska sarkasmini puree heihin varsin hyvin ;)

t. ap-tylsimys

Vierailija
17/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulonne KOKONAISUUDESSAAN olis kiva tietää, ja siitä saa sitten max 40 % olla asumiskuluja.

Se 40 % on minusta kyllä aika tiukille meidän elämäntyylillä, kun vain yksi käy töissä, minä hoitovapaalla, ja tulot tällä hetkellä tuota samaa luokkaa ja lainaa vain viidesosa tuosta summasta. Sekin laina halutaan maksaa pian pois, niin ei tarvi niin isoa lainaa seuraavaksi ottaa, kun asunnot maksaa sen 300 000 kuitenkin. No tyylinsä kullakin, meillä ei vaan ole isoa riskiä tämän lainan kanssa, se pystytään joka tapauksessa maksamaan pois, vaikka kuinka korot nousisivat. Ja sitten seuraavakin laina on taas pienempi ja riskittömämmin maksettavissa.

Vierailija
18/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä hyvällä alueella (ei kuitenkaan ihan keskustassa) 100 neliötä ja hintaa oli 350 000. Velkaa on onneksi vain 180 000, Olemme tyytyväisiä, asumiskulujen jälkeen jää meillä käteen 2300 kolmihenkiselle perheelle, laina-aika on vain 15 vuotta, halusimme pitää lyhennyksen koko ajan reippaasti korkoa isompana :)

Vierailija
19/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lyhennyksiä, ruoka yms. kaikkia kuluja mitä nyt ihmisillä on! Ja saadaan vielä joka kuukausi rahaa säästöönkin. Eikä edes jouduta tyytyä mihinkään " aletuotteisiin" . En nyt tajua Ap:tä. Taitaa olla provo?

Vierailija
20/21 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti teillä menee aika tiukoille, ette taida olla kovin säästäväisiä. Älä nyt vaan sitten lankea Visaa vinguttamaan jos rahat eivät riitä loppukuusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi