Kävisitkö koko raskauden ajan
yksityisellä neuvolassa, jos koko pompsi maksaisi 320¿?? Joka kerta ultra jne. Lääkäri maksaisi erikseen sen 60/kerta, mutta sen voisi käydä kunnallisella..
Kommentit (20)
Mä teen just toiste päin, neuvolat käyn kaupungin tarjoamassa neuvolassa ja lääkärit yksityisellä.
Neuvoloista en nää olevan mitään hyötyä, mistä pitäis erikseen maksaa. Lääkärin kyllä haluan valita asiantuntevan. Viimeraskaudessa yksityinen lääkäri ultrasi kolme kertaa alussa, keskellä ja lopussa. Kaupungin neuvolassa kävin kuunteleen liirumlaarumia ja kuuleen paljon paino on noussut, vaikka sen tiesin kotivaa' ankin perusteella.
En usko että aiheuttaa kipua. Kuinka se vauva ei esim rakenteessa irvistellyt vaan uiskenteli tyytyväisenä?
juuri tätä tarkoitin, se äänien värini aiheuttaa kipua sikiölle. Se on uusi asia jota sikiö ei voi ymmärtää
Aiheuttaako sinun mielestäsi kaikki uusi ja outo kipua lapselle? Aika tuskainen elämä edessä.
Ultraääänen paine ei ole niin iso, että se aiheuttaisi kipua (vrt esim lentokone tai muu vaarallisen voimakas äänilähde). Kaikujen intensiteetti on vielä paljon alkuperäistä ääntä pienempi.
Vierailija:
juuri tätä tarkoitin, se äänien värini aiheuttaa kipua sikiölle. Se on uusi asia jota sikiö ei voi ymmärtää
Aiheuttaako sinun mielestäsi kaikki uusi ja outo kipua lapselle? Aika tuskainen elämä edessä.
Ultraääänen paine ei ole niin iso, että se aiheuttaisi kipua (vrt esim lentokone tai muu vaarallisen voimakas äänilähde). Kaikujen intensiteetti on vielä paljon alkuperäistä ääntä pienempi.
5: jos se aiheuttaisi kipua niin eihän sikiötä edes tarvitsisi herättää ultratessa. Miten hän vetelee sikeitä eikä välitä laitteesta jos se kerran on kivuliasta? Silloinhn aina sikiö heräisi ja yrittäisi paeta.
Vierailija:
5: jos se aiheuttaisi kipua niin eihän sikiötä edes tarvitsisi herättää ultratessa. Miten hän vetelee sikeitä eikä välitä laitteesta jos se kerran on kivuliasta? Silloinhn aina sikiö heräisi ja yrittäisi paeta.
-5- ei mee läpi nyt sun selitys. Faktaa? Se että sikiö nukkuu eikä halua herätä, ei kerro kivusta ja epämukavuudesta.
Olenko väittänyt jossain välissä, että tämä raskaus on sairaus???? Tekeekö se raskaudesta sairaan, jos haluan käydä yksityisellä neuvolassa??? VITUN HÖLMÖT!!!
Toista odottaessani koin tarpeettomaksi koko rutiini-neuvolakäynnit. Kävin tosi harvoin, pakolliset ihan minimit ja lisäksi vain jos tuli oikeasti aihetta. Lääkärissäkin kävin kunnallisella. Sieltä sai kyllä lähetteen ultraan aina jos tarve vaati oikeasti. Alkuraskaudessa kävin toteamassa ultrassa että raskaana ollaan, molemmista lapsista. Ja esikoisen odotusaikana pari ylimääräistä kertaa myös yksityisellä, viikonloppuaikaan kun en saanut ja tiennyt että voisi mennä myös ihan synnytyssairaalaani polille ongelmineni.
Olen ollut ihan tyytyväinen ilmaiseen neuvolaani, polilla olen joutunut ravaamaan ultrattavana kerran kuussa ja ne jättäisin mielelläni väliin. En tahdo " tarpeettomia" ultria eikä ne mun mielestä ole mitenkään erityisen mukavia kun ei niistä loppupuolella enää näe muuta kuin harmaata " mössöä" .
Neuvolat julkisella ja lääkärit (esim 5 kertaa yksityisellä + julkisen tarjoamat ultraäänet). Näin mä olen tehnyt kummassakin raskaudessa. Ja olen todella tyytyväinen. Lääkäriksi olen valinnut aina huipun lääkärin omasta synnytyssairaalasta ja nyt kun onkin tullut vaikeuksia raskaudessa, hän hoitaa minua sairaalan äitipolilla julkisen taksan mukaisesti.
Vierailija:
yksityisellä neuvolassa, jos koko pompsi maksaisi 320¿?? Joka kerta ultra jne. Lääkäri maksaisi erikseen sen 60/kerta, mutta sen voisi käydä kunnallisella..
Summan voi maksaa vaikka kymmenessä osassa. JA tuohon hintaan kuuluu siis kymmenen neuvolakäyntiä.. Onko tarpeeksi??
-ap
siksi sikiöt yleensä irvistää.. tutkittu juttu
erikoislääkärin eikä mitään reppufirmaan lääkäriä. Jos siis on rahasta tiukkaa niin ehdottomasti mieluummin se lääkäri yksityiseltä.
Enkä muutenkaan antaisi ultrata joka käynnillä.
Julkisella puolella homma on hoitunut kahden odotuksen kokemuksella erittäin sujuvasti. En näe tarvetta ultrata joka kerta, sydänäännien kuuntelu riittää.
Ultraus EI satu sikiöön. Siinä ei ole mitään sellaista, joka voisi tuottaa kipuaistimuksen. Sen sijaan olen aika varma, että se tuottaa jonkinlaista ääntä kohtuun (osa kaiuista tulee paljon alkuperäistä matalammalla taajuudella), ja siksi lapsi reagoi. Jo se neuvolan sydänääni-doppler herättää sikiön ihan joka kerta.
Vierailija: