Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minä koen jatkuvaa huonommuutta jossain asiassa suhteessa toisiin äiteihin?

Vierailija
14.08.2007 |

Onko se normaalia vai sairasta? Jokaisessa kerhossa, äitien tapaamisessa koen aina, että minua ei hyväksytä joukkoon ja minua sekä lapsiani katsotaan arvostellen. Mikä minua vaivaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei vertaile itseään muihin. Ei ole vain yhtä ainoaa tapaa hoitaa lapsia ja kotia.

Vierailija
2/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan täällä (AV:llä) onkin niiin ihanaa mestaroida muita ;)

Itsekin huomaan aina vertaavani itseäni vain parhaisiin - jos olin luokan kolmanneksi paras matikassa, tunsin olevani HUONOMPI kuin ne kaksi muuta, enkä suinkaan parempi kuin ne parikymmentä muuta...

Kun näet näitä " täydellisiä" äitejä, muista että valtaosa meistä on jotain ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on noin yksioikoisesti tuomita muita. Mitä on " normaali" ? Etpä taida tietää...

Luonnollista on verrata itseään muihin - täytyy vain muistaa suhteellisuudentaju.

Vierailija
4/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta yksi elämän vapauttavimpia ahaa-elämyksiä on ollut tajuta että minä-minä ja mun-mun lapset on tärkeitä just mulle ja lähipiirille, ja esim. jossain puistoissa musta ja meistä muut viis veisaa. Niillä on nääs omat ongelmansa.

Jokaisella meistä on oma napa, ja se ei ole toisen oma.

Vierailija
5/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä itseäni ja omiani sellaisina, vaikka erityisesti lapsen ollessa pieni mulla oli aivan samat fiilikset.

Osittain sen vuoksi en jaksanut paljon käydä vauvan kanssa ihmisten ilmoilla, kaikkeen kanssakäymiseen liittyi niin paljon stressiä ja pahaa mieltä.

Ole rauhassa, ota päivä kerrallaan. Muut eivät ole yhtään parempia kuin sinäkään. Elämä on laskuja ja nousuja ja vuoristorataa, vielä tulee mukavampia päiviä.

Vierailija
6/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää muistaa, että kaikilla ihmisillä on omat ongelmansa. Kaikilla. Ihan jokaikisellä.

Se, mitä sinä näet toisista ihmisistä, on vain pintaa ja omaa kuvitelmaasi.

Vierailija
7/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle ihmisellehän ei mikään riitä, vaikka olisi objektiivisesti katsottuna kuinka hyvä.

Vierailija
8/8 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vain, että kuinkahan saisin sitä korjatuksi. Kulunut vauvavuosi sisälsi niin paljon sellaista ikävää, jota en koskaan olisi uskonut joutuvani kokemaan. Ehkä sen jälkeen tulivat nämä fiilikset. Parisuhde meni huonoksi, masennuin itse, vauvalla allergiaa, toisella uhmaikä erittäin voimakkaana, koska on voimakastahtoinen, miehen ryyppäysreissut ja matkat muut menot. Ehkä tavallista elämää, mutta en olisi ikinä luullut, että kaikki menee noin.