G: Oletko sitä mieltä, että laittautumaton ihminen on aidompi kuin laittautunut?
Kommentit (8)
Minä olen uskis, ja juuri äsken kirjoitin tuon viestini. ;)
9
Kohteliasta on kunnioittaa kulloistakin tilaisuutta pukeutumisellaan ja siistilläolemuksellaan. Vaikka puistoon laittaa huonommat vaatteet, voi kuitenkin olla hiuksissa hyvä leikkaus, puhtaat hiukset ja ehkä hieman meikkiä. Homssuinen pukeutuminen (likaiset, revenneet vaatteet tai muuten tilaisuuten sopimattomat) on epäkohteliasta, harvemmin ihminen on tyylikkäästi pukeutunut mutta homssuinen muuten.
Meikittömänä voi kuitenkin olla laittautunut, kaikki eivät tarvitse meikkiä ollakseen huolitellun näköisiä.
Määrittele " laittautumaton" ? Jos se on likaisissa vaatteissa, kampaamattomana ja peseytymättömänä esiintyvä henkilö, on laittautunut versio aidompi, mitä se sitten lieneekään.
Parasta olisi, jos laittautuisi sen verran, että näyttää aivan kuin olisi
au naturel
.
Laittautuminen ja itsestä huolehtiminen yhdistetään joskus ihan suotta turhamaisuuteen. Itsekin haluaisin kovasti näyttää paremmalta, mutta energiaa ei vain tällä hetkellä ole tarpeeksi meikkaamiseen, kampaajalla käymiseen (usein) ja vaateostoksiin.
Laittautunut: vaatteet huolella ja kokonaisuutta katsoen valittu, hiukset muotoiltu, meikattu (jos siis meikkaa).
ollaan sitä mieltä, että laittautuminen on epäaitoa ja pinnallista, kun taas laittautumaton on aidosti sitä mitä on.
se laittautumaton ole vain joko tylsä, uskis, köyhä, masentunut tai huono valikoimaan itselleen sopivia vaatteita tms.
Miten muka kenestäkään tekisi epäaidomman itselle sopiva kampaus, kauniit vaatteet ja kevyt meikki?
Minä olen vasta nyt yli kolmekymppisenä löytänyt oman tyylini ja rohkenen pukeutua niinkuin olen aina salaa halunnut. Nyt pukeutumiseni ja laittautumiseni heijastelee sitä, millainen minä olen. Tuon ulkonäölläni esiin persoonallisuuttani.
En käsitä tämän huomioon ottaen, miten olisin aidompi verkkareissa ja t-paidassa. Ne eivät ole " minua" !