Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maksetaanko nykyjään lomaltapaluu rahaa?

Vierailija
14.08.2007 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit säästyä vatsahaavalta.

Vierailija
22/25 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alalla ei ole työehtosopimusta, ei yleensä makseta lomarahaakaan, näin esim. omalla alallani.

Loma-ajan palkka tietysti maksetaan. Eli palkkaa maksetaan 12 kuukaudesta, vaikka töissä ollaan vain 11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan sairasajanpalkkakin ihan yrittäjän riistoa. Miten voi olla laillista että yrittäjää riistetään palkallisilla tauoilla?

Vierailija
24/25 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti tämä asia ei närästä minua kovin kovasti. Se närästää, että toimin alalla, jossa useimmat palkat maksetaan puolipimeästi niin, ettei työntekijöiden eläketurva kerry pätkääkään. Myös minulle maksettiin näin vuosikausia. Kun aloitin yrittäjänä, päätin, että en jatka samalla linjalla. Olen maksanut aina kaikki maksut tunnollisesti. Ja isot firmat senkun porskuttavat ympärillä ja aiheuttavat työntekijöilleen ikävän yllätyksen eläkepäivinä. Yksi alani firma tosin juuri jäi tästä kiinni, hah haa...

Vierailija
25/25 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työntekijälle EI maksettaisi loma-ajan palkkaa eikä kovin pitkää sairasajan palkkaa. Työntekijä saisi sen sijaan neuvotella palkkansa sellaiseksi, että voi työstä saamastaan palkasta maksaa (säästää) itse omat loma-ajan kulunsa. Työnantaja myös hoitaisi itse oman vakuutusturvansa, josta hän saisi itse hakea haluamansa suuruiset korvaukset sairasajalta. Kauhistelkaa vapaasti. Olen ollut sekä normaalissa palkkatyössä, yrittäjämäisessä palkkasuhteessa että yrittäjänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi