Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvottava lohilaatiikko: Mikä meni pieleen?

Vierailija
17.10.2008 |

Tein syömäkelvotonta lohilaatikkoa, johon laitoin kirjolohta (takuulla tuoretta), raakoja perunaviipaleita, purjoa, tomaattiviipaleita ja munamaidon maitojauheesta). 2 tuntia uunissa.

Tulos: Kuvottavan näköinen ja makuinen vetinen mössö. Vetisyys johtui varmaan tomaateita, mutta en tajua, mitä ällöttävä ruskea mönjä oli? Oliko se ylikypsää lohta (muuttuuko ruskeaksi?) sekoittuneena munaan. Koostumus munan, mutta väri ruskea. Miksi lohi muuttui ruskeaksi, kun ohjeen mukaan laatikon iti olla uunissa puolitoista- kaksi tuntia. Syömäkelvoton ruoka ja kauhea pettymys. Luojan kiitos en vieraille tehnyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tomaatti tosiaan teki sen ällövetiseksi...

Teeppä lohilaatikko seuraavaksi ihan niinkuin tekisit kermaperunat mutta lisäät joukkoonv ain lohen paloja ja tilliä :) Ei voi epännistua

Vierailija
2/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit lisäsin ekstrana. Oma moga siis, mutta tietääkö kukaan, muuttuuko lohi ruskeaksi oltuaan liian kauan uunissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitojauheellahan voi korvata munan munamaitoruuissa, en välttämättä pistäisi niitä samaan ruokaan... Eli olisin ehkä jättänyt sen munan pois kokonaan.

Vierailija
4/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kuului siis muna myös.

Itseänikin mietitty tuo maitojauhe, kun en ole sitä ennen laatikkoruoiassa käyttänyt. Voisiko sitten siitä olla kiinni.

Vierailija
5/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä hitaasti kypsentää. Keitityn kananmunan keltuainen on varmaan tuttua, joskus on munakaskin muuttunut kun hitaasti oon paistanut. Yleensä sanotaan että punaista ja vihreää ei kannattaisi sekottaa, tulee rumanruskea mössö.

Vierailija
6/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit oli paha moka, niistä tuli se vesi. Olis pitänyt vähintään kaltata ne ja poistaa siemenet. Lohessa tosiaan on ruskeita kohtia.

Vierailija
7/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohta ei paljoa, joten kyllä sen on täytynyt muuttua ruskeaksi ja kombinoituessaan:) munan kanssa on muuttunut kuvottavaksi mössöksi.

Voi v.... tätä uusavuttomuutta. Ei taida sopia tämä kotiäitiys mulle. En ole koskaan tehnyt ruokaa itse vaan syönyt työpaikalla, yliopiston ruokalassa tai ulkona. Täytynee aloittaa jostain vielä helpommasta tämä ruoanlaiton opettelu.

Vierailija
8/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa totella ohjetta ihan kirjaimellisesti. Sitten kun taidot karttuvat, voi alkaa säveltämään omia muunnoksia. Ruoanlaitto ei ole vaikeaa.

Vierailija
9/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu.

Vierailija
10/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se munamaito ;). Lohikiusaus tulee tehdä AINA ruokakermaan!

Vierailija
11/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

munamaito.

Vierailija
12/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaukset ruokakermaan.

Jos hyvää haluat teet kiusauksen.

Vierailija
13/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunasuikaleet

lohi

kerma tai ruokakerma

suolaa

tilliä

ja uuniin n 200 astetta

Samalla ohjeella voi tehdä ruokaa myös kinkusta, kanasuikaleita ym.

Vierailija
14/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tee ruuasta ruskeaa tai kuvottavaa.

Vierailija
15/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttuu joskus ruskeaksi. Tein tomaattimunakasta, ei ollut kaunis ruoka.

Vierailija
16/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse teen perunasuikaleet yleensä itse (maistuu minusta paremmalta) mutta joskus kiireessä ostan myös kaupan valmiita suikaleita pakkasesta.

Kiusaukset on oikeasti maailman helpoimpia ruokia ainakin noista valmiista suokaleita tehtyinä.

Vierailija
17/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla periaatteella onnistuu myös kinkku- ja broilerikiusaus

Vierailija
18/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niin pahan makuista kuin näköistä. Äh, tarkoitus oli syödä tota laatikkoa koko viikonloppu ja nyt en edes pääse kauppaan kun pienet lapset ja auto miehellä iltamyöhälle. Tai pääsisinhän mä kävellen lasten kanssa, mutta kun ei jaksais... huoh, tää on taas näitä päiviä. Kotiäidit varmaan tietää, mistä puhun. Arki maistuu niin käsittämättömän puulta tänään ja syyllisyys painaa, kun esikoinen lätkii yksinään muistipeliä, vauva köllii matolla yöpaidassa ja minä surffailen av:lla. Kaikki ovat kuitenkin ihan tyytyväisiä:) Eikös psykiatrien mielestä tällainen rauhallinen oleilu ole sitä parasta laatuaikaa - ollaan kaikki samassa huoneessa kuitenkin ja rupatellaan koko ajan. Arki kuitenkin yleensä aika hektistä päiväkoteineen yms...

Vierailija
19/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee sen kaveriksi muussia, jossa on kukkakaalia ja porkkanaa (+ voita ja kermaloraus; en siis tarkoita perunamuusia). Pienen salaatin kanssa on oiva ja maukas ruoka ja takuuhelppo!

Vierailija
20/21 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ihan hyvän makuista, säikähdit vain ulkonäköä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi