Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen vastaa. Kysy nyt, jos kysytyttää!

Vierailija
13.08.2007 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistä sen tehtävän tietää?

Vierailija
2/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt enkeleitä. Homot ovat ihmisiä siinä missä muutkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko homoilla oikeus parisuhteeseen mielestäsi? Noin niinkuin synnin näkökulmasta?

Vierailija
4/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, todella mielenkiintoinen kysymys! En ajattele kysymystä kovin korkealentoisesti. Mielestäni meillä kaikilla on monia tehtäviä, on yhteisiä moraalisia velvollisuuksia kanssaihmisiämme kohtaan, ja jokaisella vielä erityisiä omia juttujaan, jotka he kokevat tärkeiksi tai joita heille annetaan. Jokaisen elämä on arvokas, ja elämän voi käyttää hyvin tai huonosti. Hyvin eletyssä elämässä tulee myös se oma tehtävä täytettyä.

ap

Vierailija
5/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tapahtuiko jotain erityistä miksi tulit uskoon? Siis esim. että olit jotenkin " pohjalla" ja ainut keino selviytyä oli tulla uskoon?

Vierailija
6/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle vielä sitä, että oman tehtävän löytänee parhaiten kuulostelemalla, mikä itselle on tärkeää ja mitä haluaa.

9: en allekirjoita väitettä. Sanoisin ennemmin, että hukassa oleva ihminen kehittää erilaisia riippuvuuksia. Voihan joku tietysti tulla uskonnostakin epäterveellä tavalla " riippuvaiseksi" .

ap

Vierailija
7/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun suhteesi Jumalaan? Miksi haluat heittäytyä jonkun suuremman voiman " armoille" ? Mitä oli ennen Jumalaa? Mistä hän on syntynyt? Jos et itse osaa vastata, niin miksi et? Onko sinulla auktoriteetteja joiden sanaa uskot sitä kyseenalaistamatta?

Vierailija
8/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei tiedä mitä haluaa eikä tiedä omaa tehtäväänsä. En haluaisi vaeltaa koko elämääni päämäärättömästi etsiskellen. Haluaisin vain tietää missä on se kioski, josta tehtävälaput jaetaan.

Vierailija
9/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallisesta ja yhteiskunnallisesta näkökulmasta hyväksyn homojen parisuhteet. Synnin näkökulma taas riippuu siitä, kuinka kirjaimellisesti Raamattua lukee. Jos lukee joka lauseen, niin kyllähän siellä tuomitaan homosuhteet syntinä.

Koska asia ei koske minua, en ole joutunut sitä kovin paljon pohtimaan. Näin äkkiseltään en luultavasti olisi valmis esim. siunaamaan homoparia (jos olisin pappi, en kyllä ole), vaan pidän miehen ja naisen avioliittoa ihanteena, jota kirkon tulisi tukea.

ap

Vierailija
10/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti joskus näyttää siltä, kun ihminen vajoaa transsiin, kikattaa, kaatuu selälleen holtittomasti.

Vierailija
11/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 15-vuotiaana uskoon. Mitään erityistä ei tapahtunut ennen sitä. Aloin vain miettiä maailman menoa, sotia ja sitä, mihin oikein olemme menossa. Uskonasiat kolahtivat voimakkaasti. Olin kyllä ennenkin uskonut Jumalan olemassaoloon, mutta tuolloin kaikki muuttui mielessäni kirkkaaksi ja eläväksi.

ap

Vierailija
12/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kovin vaikeita asioita ei elämässäni ole tällä hetkellä. Uskon kyllä, että elämä sujuisi ihan ok ilman uskoakin, mutta usko antaa minulle sisäisen rauhan ja koen myös, että Jumala vastaa rukouksiini, arkisiinkin.

ap

Vierailija
13/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatami ja Eva oli ensimmäiset ihmiset maanpäällä,onko ihmiskunta sukurutsaista ja hyväksyykö uskosi sukurutsan?

Vierailija
14/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin kaikkivaltias en pystyisi tuomitsemaan ihmisiä helvettiin minkään uskon perusteella. Pystyistkö sinä?

Vierailija
15/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on minulle luoja, isä, huolenpitäjä ja neuvonantaja. En ajattele, että heittäydyn suuremman voiman armoille. Kyllä minulla on ihan itselläni oikeus päättää elämästäni, en minä kenenkään " armoilla" ole. Enkä tarkoita tällä sitä, että kaikkea elämässä voisi hallita.

En tiedä, mistä Jumala on tullut. Ei edes kiinnosta. Minulle Jumala on nimenomaan suuri ja selittämätön, hän on ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella. Jos yritän selittää häntä, onnistun siinä ehkä vain pikkuruisen siivun verran.

En usko kenenkään sanaa kyseenalaistamatta.

ap

Vierailija
16/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomiskertomus on mielestäni pitkälti vertauskuvallinen, joten ei kertomus Aatamista ja Eevasta välttämättä tarkoita, että alussa oli vain kaksi ihmistä. Aatami saattaa olla vertauskuva miehistä yleensä ja Eeva naisista. Jos taas he todella olivat kahdestaan, niin silloin heidän lapsensa tietenkin saivat keskenään lapsia.

ap

Vierailija
17/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On absurdia edes miettiä sitä, tekisinkö mitä asiat tietyllä tavalla jos olisin Jumala. Ei ole minun asiani neuvoa Jumalaa.

Kysymyksesi on vaikea, ja mietin sitä itsekin. Vastausta en tiedä, mutta sen tiedän, että Jumala haluaisi kaikkien pelastuvan. Kristinuskon mukaan ihmisellä on kuitenkin osuutensa tehtävänä pelastuksessa: hän voi joko ottaa pelastuksen vastaan tai hylätä sen. Vanha isomummoni sanoi aikanaan, ettei Jumala ketään tukkapäästä taivaaseen vie. Eräs pappi taas pohdiskeli, että jos ihminen ei halua elää tätä lyhyttä maanpäällistä elämää Jumalan kanssa, niin miksi Jumala pakottaisi hänet elämään kanssaan iankaikkisesti.

ap

Vierailija
18/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat minunkin lapseni käyneet seurakunnan kerhossa, vaikka en kirkkoon (evlut) kuulukaan.

ap

Vierailija
19/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ne raamatun kertomukset ovat vertauskuvallisia joihin ei löydy " sopivaa" vastausta?

Vierailija
20/21 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaikki ne raamatun kertomukset ovat vertauskuvallisia joihin ei löydy " sopivaa" vastausta?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi