Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤*¤*MARRASMURUJEN vko 33*¤*¤

13.08.2007 |

Laitetaanpas tällekin viikolle turinoita=)!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh juu...hellettä piisaa...nyt jo toki hiukan viileempää,ei ihan " edes" +30 astetta...=)!

Voi vitsi,joittenkin Muruset jo seisookin tuetta...meillä poika oppi vasta loppuviikosta ryömimään! Taitaa mennä vielä jokunen aika ku oppii käveleen...kuhan nyt vuoden vanhana ottais edes ensiaskeleitansa...=)!

Poitsulla on nyt sitte jo 7 hammasta ja juominen kovasti takkuaa. En saa ku " väkisin" meneen 500ml:a päivässä ja hiukan mietityttääkin sen riittävyys,vettä ku ei tosiaan suostu juomaan ja nää helteetkin vielä...No,kaipa aukilekin olis isolla montulla jos ei piisais toi määrä...

Mulla oli tänään lekuri sen sokerirasituksen takia...No,kevääseen mennes painoo pois ja sitte uusix labraan. Eikä mun mielestä ollu paha nakki,ku sano että pudota edes 8 kiloo painosta nyt alkuun. Tässä elopainossa se on siis tosi vähän,ni enköhän mä siihen pysty=)!

Miehellä olis vielä tää viikko töitä ja sitte sillä alkaa vihdoin kesäloma,IHANAA=)! Onhan sitä jo tosiaan odotettukin...

Mites kouluun lähdöt on lapsilla sujuneet? Mä jo yx päivä kauhuissani näin mielessäni sen tilanteen ku Jani menee ekaa päivää kouluun ja äippä itkee koulun pihalla " vauvansa" siirtymistä opintielle...=)!

Mutta tulkaahan nyt muutkin jotain ilmotteleen itestänne,HU HUU...=)!

Palataan astialle=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
2/15 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa. Viime kirjoittelusta onkin jo useampi kuukausi. Jotenkin vaan aika vierii ja ei muka ole muistanut/ehtinut käydä sivuilla.

Meidän pikkuinen ei ole enää niin pikkuinen vaan pitkänhuiskea poika. Veeti ryömii ajatustakin nopeammin paikasta toiseen, suussa on 8 hammasta ja äitiä huudetaan ahkerasti.

Ensikuun lopussa pitäisi mennä töihin = super huono omatunto mutta lainojen vuoksi pakko mennä. Isosisko kohta 5v on ollut meidän kanssa kotosalla 3 kk (oli osaikaisena puolisen vuotta) ja syyskuussa sitten hänkin aloittaa taas tutussa tarhassa. On ollut tosi mukava kesä, puuhailtu yhdessä kaikenlaista ja tehty pitkiä lenkkejä koirien kanssa.

On ollut kiva lukea murujen kehityksestä, meillä ei vielä nousta tukea vasten seisomaan, eikä vielä istumaankaan (treeniä on kyllä). Kyllä aika vaan menee nopsaan ja tämän kakkosen kanssa tuntuu, että vielä nopeampaan. Pieni hetki vielä ja meidän murut ovatkin 1-v!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aamualkoi päin V:tä!!!!!

Siis ei ilkeemmin vois alkaa...

Isomman 6v pojan kanssa julmettua taistelua ja tappelua koko aamu ja sitten väkisin kuskaamista turhan takia anopille.

Kun ei nuoremmalla pojalla ollukkaan neuvolaa :<

Kyllä otti vihaksi se aamu tappelu ja sitten Joelin auto kiukuttelut turhan takia kun neuvolasta vaan sanottiin että ei teillä ollu aikaa varattuna vaikka olin sen jo kesäkuussa pojalle soittanu...

Silloin kun olin aikaa pojalle soitellu ei kuulemma ollu koko terveys keskuksen tietokoneet ollu kunnossa ja eipä ollu neuvolantäti sit viittiny ylös merkitä että oli jotain aikoja lupaillu ihmisille,nimittäin en ollu edes ainoo jonka aika ei pitäny paikkaansa.

Nyt sitten sentään aamusta tää elo jo rauhottunu isomman pojan kanssa,mutta nuoremman kanssa meni taas rytmit täysin sekaisin.

Isommallakin alkoi eilen koulu ja menee sinne mielellään niin ei ole tarvinnu siitä taistella ainakaan vielä!

Meillä melkein kävellään ilman tukea,jos toisesta kädestä auttaa niin kävelee hienosti edellä :)

Painoo ei kotivaakan mukaan tosin ole tullu reilussa 2kk edes kiloa,joten siksi olisin myöskin halunnu tuola neuvolassa käydä,mutta ei otettu silti edes painoo katsomaan vaikka turhaan mentiin...

Mutta eipä se kiukuttelemalla parane joten lopettelen tän valittamisen ja yritän saada jatain rakentavaa aikaiseksi...

toivoovauvaa

Vierailija
4/15 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö suinkin antaa äitin kirjoittaa... Nukkuu ulkona, taas viime viikolla alkoi nukahtaa rattaisiin suosiolla! Täällä ei ole niitä kovin kovia helteitä ollutkaan, viikonloppun satoi ja lämpötila juuri ja juuri 20 astetta. Eilen ja tänään on ollut sitten taas lämmintä.

" Vauva" on seisonut reilun kuukauden hyvin ilman tukea, tyttöhän tulee jo 10kk nyt lauanataina. Muutaman askeleen on ottanut ilman tukea, mutta hirveesti moinen ei kiinnosta. Isoveljensä käveli 10kk iässä tosi hyvin jo, joten vähän on jäänyt jälkeen. Kiipeily on nyt suosiossa suuressa, kiipeää sohvalle, rahille, kaikille laatikoille joita joskus jää lojumaan jne. Osaa myös tulla hienosti pylly edeltä alas.

Minä palaan töihin 7.1.2008. Tuntuu, että sekin on jo ihan kohta! Kela ystävällisesti teki kotihoidontuesta päätöksen, äitiysloma multa loppui viime viikolla. Nyt olen sitten kesälomalla :) Kukahan hoitais lapset, että mamma sais levätä...?

Viime aikoina olen huomannut, että jos laitan tytön kaksille päikkäreille (joita välillä tuntuisi tarvitsevan), niin yöunet menee ihan pipariksi. Kuitenkin joinain päivinä yhdet unet ei millään riitä. Silti jos annan tytön nukkua illan suussa pienet tirsat, niin yöunille meneminen venyy normaalista ajasta 2-3 tuntia ja silloinkin ihan kaamealla huudolla nukahtaa. Ja heräilee tiuhaan yöllä. Mutta jos nukkuu vain yhdet, niin sammuu kuin saunalyhty ennen kahdeksaa illalla ja nukkuu yön paljon paremmin. Eli pitää valita, haluaako kuunnella alkuillasta kitinää kun on kova väsy, mutta äiti ei anna nukkua, tai vaihtoehtoisesti kaameaa huutoa klo 22 aikoihin, kun ei mentäis millään nukkumaan.

Itse tehty karkea ruoka uppoaa tosi hyvin, kaupan 8kk soseet ei ollenkaan. 7 hammasta on ja niillä sitten jälttää kaikkea mitä lattialta löytyy. Ja välillä äitin olkapäätäkin. Rintaa ei ole juurikaan purrut, vissiin kerran? Maito tulee siis vielä aivan omasta takaa.

Mutta nyt pitää jatkaa sekasotkun selvittämistä, meillä vähän remppa täällä kesken ja normaalin sotkun lisäksi sitten remppa-sotkuja. Mutta jos edes nuo normaalit sais siivottua...

Marrastoive

Vierailija
5/15 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut sitten alkoi. Meillä reipas ekaluokkalainen koulutiensä tänään aloitti, huojentavaa kun saan olla kotona on ainakin yksi iso huoli pois koulumatkoista ja yksinäisistä aamuista ja iltapäivistä. Kyllä se itku meinasi tältäkin äidiltä koulunpihalla päästä vaikka siis jo toistani sinne saattelin. Kyllähän siinä yksi vaihe tavallaan päättyy kun koulu alkaa ja äidin pikkuisesta tuleekin " iso" vaikka pieniähän nämä ekaluokkalaiset kuitenkin vielä on. Esikoinen meni " jo" kolmannelle ja heillekin nyt uusia juttuja tänä vuonna alkamassa, ainakin kielet ja niitä kovasti jo odotettukin.

Kiva oli kuulla masuapinankin ja kaiman kuulumisia : )

Meidän Veeti on ainakin helteistä saannut tarpeekseen, ei maistu ruoka ja unikin välillä niin ja näin. Yöllä olen nukuttanut pelkässä vaipassa ja päiväunetkin sisällä.

Kovaa ryömitään ja polvilleen nousee pystyyn. Kaksiin päiväuniin ollaan meillä nyt menossa (tähän saakka nukkunutkin vielä kolmet) Ekat unet tulevat kuitenkin jo ennen lounasta ihan aamupäivään ja toiset sitten lounaan ja välipalankin jälkeen noin klo 14 tai 15 alkaen ja niillä sitten mennään yleensä ilta 20 -20.30 asti. Kolmansille unille on ollut vaikea saada vaikka väsynyt olisikin siinä 18 aikoihin ja on sitten lopulta kuitenkin valvonut, klo 19 jälkeen en ole antanutkaan sitten enään nukahtaa muuten menisi taatusti ilta pipariksi. pikkuhiljaa vaan iltatoimia aikaistan ja nukkumaan menoa niinä iltoina.

Eipä kai tällä erää muuta, ke meillä 8 kk neuvola vaikka ikä jo lähempänä 9 kk

silvain, veetuli ja koululaiset

Vierailija
6/15 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aloitettiin ekaluokka ja kovasti poika tykkää, täälä alko eilen koulut.

Antti täytti eilen 9kk. Tukea vasten seisotaan ja askelia otetaan, irti ei ole vielä päästäny. Hampaita on kuusi, neljä tuli ylös melki samaan aikaan.

Karkea ruoka ei meinaa upota, ei sitten millään.

Ja niin mulla oliki kysyttävää, nimittäin kauppareissut meinaa Antin kanssa olla aikas hankalia, istuu kärryissä siinä istuin osassa ja viihtyy hyvin, kunnes kärryt pysähtyy niin naama väntyy ja huuto alkaa, ihan joka kerta! Mikä ihmeen juttu toi voi olla ja millä sen sais pois, osaatteko neuvoa? Esikoiselle täs yks päivä kenkiä valkattiin niin mun piti ravata kärryjen kans ees taas ja mies hoiti kenkien sovittelun. Ekalla kerralla ku tää tapahtu nii nauratti, mut ei naurata enää. Miten te toimisitte, pitäisittekö kärryt liikkeessä koko ajan vai antaisitteko vaan huutaa ja toivois et joskus lopettais? Tähän asti ollaan vuorotellen pidetty kärryt liikkeessä et pikkuherra ei hikeenny....

Noja pitää mennä..

mam80 mikä sun vointis on?

Tuuli

Vierailija
7/15 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin tosiaan ollut hiljaista täällä viime aikoina, eikä pelkästään meidän pinossa. :) Joka päivä melkein on tullut lueskeltua, mut ei oo ehtiny/jaksanu kirjotella.

toivoovauvaa: Kurjaa ettette päässeet neuvolaan. Niklaksen aika kuitenkin piti, anoppi oli käyttänyt sen siellä, kun ite olin töissä.

On muuten ollu monesti mielessä, et tulisin käymään, mut silloin kun olis aikaa, ei oo tietenkään autoo... Sit kun on autokin, niin on jotain muuta... Ja nyt alkaa työt, niin sekin vähentää taas sitä kyläilemään pääsyä. Mut yritän jos pääsisin taas pian käymään!

Täällä on vähän pistetty taloyhtiön pihaa uuteen uskoon. Tuli kyllä paljon kivemman näköinen vaikkei nyt edes hirveitä hommia tehty. Yks puu kaadettiin ja pyykkitelineen paikka vaihtui ja vanhat keinu ja hiekkalaatikko hävitettiin kokonaan. Vieressä on kuitenkin kunnan päiväkoti, missä voi käydä leikkimässä aina sillon kun päiväkoti on kiinni (eli ark. klo 17 jälkeen, viikonloppusin ja heinäkuun on kiinni).

Ja mitäs poika. Kauhee touhuamaan. Koko ajan konttailee paikasta toiseen ja pitää veikeetä ääntä kontatessaan, ei sitä pysty kuvaileen, mut naurattaa se ainakin. :P Konttaa ihan mahdotonta vauhtia jos näkee, et tiskikoneen luukku on auki, ovi on auki tai ammeeseen lasketaan vettä kylppärissä. Jos äiti tai iskä istuu koneella, niin se kerjää syliin, et tahtoo kans surffaileen. :) Kovasti kävelee puita ja pitkin ja sillä taaperokärryllä. Mut ei juurikaan seisoskele vielä ilman tukea. Muutaman kerran on seissy ihan parin sekunnin ajan ilman tukea. Hampaita on yhteensä kuusi, ylhäällä neljä ja alhaalla kaksi. Tosin alhaalle on tulossa pari lisää. Heiluttamaan on kanssa opittu vastikään. Äittää huudellaan kovastikin välillä. :)

Ei nyt väsyneenä tule ainakaan muuta mieleen. Terveinä on pysytty, saa nähdä koska tulee ensimmäinen tauti kun Niklas menee päiväkotiin...

Mutta kai sitä vois jo mennä iltapesujen kautta itekin maate...

joelaa ja poika vetelemässä hirsiä

Vierailija
8/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mökkeilty nyt taas kovasti (ihanaa olla siellä näin lämpimillä ilmoilla!), joten en ole ehtiny koneella paljon istua. Mutta nyt luin tän viikon pinon ja aattelin vähän kirjotella meidän kuulumisia :)

Poika osaa tosi hienosti nousta istumaan ja konttaakin takaperin (!), eteenpäin menee edelleen mittarimato-tekniikalla. Polviseisontaan myöskin nousee tukea vasten ja kovaa vauhtia menee koko ajan.

Marjoja, kuten mustikoita, vadelmia ja viinimarjoja poitsu maistelee innokkaasti :) Kovasti tykkää kun saa vähän väliä uusia makuja.

Varpaita on uiteltu järvivedessä ja kahluualtaassa poika polskii kovasti!

Tällä viikolla oli sellanen hammastarkastustilaisuus, jossa oli monta vauvaa paikalla. Täti antoi ohjeita hampaiden hoidosta ja saatiin pojalle hammasharja ja tahna :)

Muutenkin kuuluu ihan hyvää, poitsu nukkuu mukavasti kun mökillä on viileämpää kun kotona ja päiväunet menee edelleen rattaissa pihalla. Kahdet unet siis päivässä nukkuu ja se tuntuu tällä hetkellä ihan sopivalta määrältä.

Mulla myöskin on tässä hoitovapaa alkamassa, töitähän mulla ei edes ole tällä hetkellä joten toistaiseksi ainakin olen kotona ja nautin ajasta pojan kanssa :) Katselen jossain vaiheessa sitten, mikä on tilanne oman alani työmarkkinoilla mutta kiirettä ei vielä ole.

Mukavaa viikon jatkoa!

Piparminttu

Vierailija
9/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko meinaa tehdä lyhyempää päivää/viikkoa kun palaa töihin? Itse teen ainakin tammikuusta elokuuhun 4 päivää viikossa, perjantait aattelin pitää vapaata, niin ei tule niin pitkät viikot lapsilla hoidossa. Esikoisen aloittaessa hoidon tein ekat 6kk 6h/päivä, sekin oli ihan kiva juttu. Nyt aattelin kuitenkin pitää yhden kokonaisen päivän vapaata, kun meillä on vain yksi auto, jolla koko perhe aamuisin/iltapäivisin liikkuu.

Vierailija
10/15 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen,

puolitoista viikkoa töitä takana, väsyttää mutta muuten menee yllättävän hyvin. Tietysti on olo, että pitäisi revetä kahtia ja olla töissä ja kotona samaan aikaan, mutta vielä se ei ole onnistunut.

Meidän jäbä on ollut ihan älyttömän hyväntuulinen, ei ole mammallekaan mököttänyt vaikka on ollut pitkiä päiviä pois. Ja on se jo niin iso! Tosin kokoa on ehkä hieman keskimääräistä enemmän, hippusen vajaa 12 kiloa ja kohta 80 senttiä.

Joel on lopettanut kokonaan kääntyilemisen jo joku aika sitten! Myöskään ei ole vielä ryöminyt saati kontannut kertaakaan - mutta kovasti punkee seisomaan, seisoo hienosti tukea vasten ja kävelee tuettuna todella reippaasti. Että kehitys meillä menee nyt näin päin, sama kai tuo :-) Ja eniten kehitystä on tapahtunut sorminäppäryydessä, todella taitavasti käsittelee esineitä ja soittaa helistimiä. Ja vauvauinnissa sukeltelee jo melko pitkiä matkoja, on ihan innoissaan vedestä!

Osittaisesta hoitovapaasta: mun työssä en valitettavasti (!!) voi ottaa sellaista, se on joko kaikki tai ei mitään. Mutta mies siis pystyy vähentämään töitä, vaikka liksa pysyy ennallaan, että sikäli hyvä tilanne kyllä.

Aurinkoista viikon jatkoa,

Anyara

Vierailija
11/15 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun raskauspahoinvointi on nyt hellittänyt, niin voi vähän enemmän jo suunnata ajatuksia muualle=)

Poitsu tulee 9kk ensi maanantaina. Seisoo, konttaa, osaa juoda mukista, ottaa tule pitkin askelia. Paino oli 8kk kontrollisaa 9370g ja 70cm pitkä.

Minäkin nukutin helteillä vaipalla, kunnes yks aamu poju oli osannu ihan ite ottaa vaipan pois ja oli sitten sitä kakkaa kaikki paikat täys!!! Pinnoissa, unileluissa, patjassa, tyynyssä, lakanoissa...Ja päässä ja vartalolla tietysti! Kovin oli onnellinen hymy kun oli saanut tilsiä kakkaa ihan rauhassa ennenku muut heräs. Juu, alkoi se aamu sitten pyykinpesulla.

Voikaas hyvin!!!

Vierailija
12/15 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään isomman pojan eskaritutustuminen ja sitten isompi neiti(2lk) oli menny kaverinsa kanssa BAARIIN?!

Arvakkaan oliko meikäläinen täälä sydänsyrjällään oottamassa kun toinen tulee koulusta ja kun ei toista näy!

Pidimpä sit puhuttelun että tuollain ei tehdä koska minä asiasta huolestun...

Asiasta seuraavaan...

Meillä on kanssa 2 kertaa riisuttu vaippa itse,mutta nyt olen sitten pitänyt lyhythihaisia bodeja niin ei osaa aukoa niitä kuitenkaan...Joten ei saa vaippaakaan pois itse.

Meillä välillä sit myös nuo isommat sisarukset ottaa Joelilta vaipan pois ja unohtavat laittaa uuden vaipan ja sit huudetaan äitille että noniin ny se pissi lattialle!

Meillä kävellään jo hienosti yhden käden tuella!

pian lähtee varmaan käveleen ilman tukea kokonaan kun välillä päästää irti ja miettii että menenkö vaiko en mene sit laskeutuu konttaamaan tai ottaa uudelleen kädestä kiinni.

Joelaalle:

Kyllähän se olis kiva päästä kyläileen puolin ja toisin mutta mies autolla töissä tai sit tosiaan sä olet kaupassa töissä!

Mutta oli kiva tänään nähdä kassalla pikaseen!

Nyt menen auttamaan tuota karkulaista läksyissä!

toivoovauva kera täystuhojen!!!!

Vierailija
13/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa on hiljaista!

Vierailija
14/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta Sammermannin mainitsemasta vaipan riisumisesta tuli mieleen, että itse huomasin pojalla saman taidon (tosin onneks ei ehtinyt sitä käyttämään, kerran vaan huomasin että näpräili vaipan tarroja auki). Joten kuumilla ilmoilla olen pitänyt pujotettavaa housuvaippaa päiväunilla ja yöunilla nukkuu nytkin niin, että on vaippa ja siinä päällä vaan pienet aluskalsarit, jotka olen muistaakseni ostanu Lindexiltä. Peittävät hyvin vaipan, niin ei tule kaverille edes mieleen alkaa avaamaan :)

Sammermannille: Kiva kuulla, että on pahoinvointi hellittäny ja pääset nyt nauttimaan paremmin vauvan odotuksesta :)

Meillä oli nyt n. viikon etuajassa toi 9kk neuvola ja ihan hienosti on poika kuulemma kehittynyt :) n.10kg on painoa ja pituuttakin 74cm.

Oikein mukavaa viikonloppua muille marrasmurusille ja äideille myös!

*Piparminttu*

Vierailija
15/15 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, etten ole tänne kirjoittanut tällä viikolla lainkaan...!

Joo, eipä tässä mitään muuten kuulu, joten ei sen puoleen. Neuvolassa katsottiin Ainon pituus ja paino uudelleen, eikä nyt enää mitään notkahdusta näkynyt :) Eli kyse oli ollutkin mittavirheestä. Neidillä oli painoa 9,6kg ja pituutta 68,5cm. Omalla käyrällään kasvaa tasaisesti.

Meillä on nypitty vaippa myös jo pikän aikaa, enkä ole uskaltanut neitiä vaippasilleen pitää :) Yöt ovat olleet ihan hirveän kuumia ja se tekee niistä myös tosi levottomia.

Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa vieroittamaan tissistä tuota meidän tissitakiaista. Tätä kolmatta tuleekin nyt imetettyä varsin kauan, verrattuna kahteen vanhempaan lapseen. Olisin lopettanut homman jo aikapäiviä sitten, mutta kun mikään muu ei kelpaa.

Hoitovapaa alkaa 28.8. Kerroinkos jo, että olen hoitovapaalla elokuun loppuun 2008 saakka (ja sitten ehkä vielä pidempäänkin)? Ainokin on tuolloin jo lähempänä kahta vuotta, missä tämä aika oikein menee? :0

Aino on oppinut hienosti äänteen drrr drrr drrr. Ei varmaan tule R-vikaa kun niin hienosti sieltä suusta jo nyt pärähtää. Taitoa onkin harjoiteltu koko viikko myös unissaan.

Nopeita liikkeitä ja kekseliäitä juttuja tuolla meidän perheen pellellä tuntuu riitävän. Hassu tyyppi kerrassaan ja tietää sen kyllä itsekin ;)

Nyt ei muuta kuin viikonloppuja kaikille. Sammermannille onnittelut pahoinvoinnin loppumisesta :) Mikään ei ole inhottavampaa kuin raskauspahoinvointi!

Kanelisokeri