Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

----HELMIEN ALKUVIIKKO----

13.08.2007 |

Aloitanpa ketjun, kun en löytänyt tälle viikolle vielä aloitettua - toivottavasti kyseessä ei ollut näköhäiriö.. :)

Aurinkoisena on viikko alkanut, ihanata oli kun eilen sieniretkellä saimme sade- ja ukkoskuuron niskaamme. Oi, miten nautin viileästä sateesta!

Raskausolot jatkuu epävakaina, välillä olo parempi, välillä huonompi. Niska- ja hartiakipujen vuoksi sain onneksi hankittua ajan iltapäivällä hierojalle.

Mukavaa alkuviikkoa ja hyviä vointeja,

saran

13+6

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin täällä kirjoittelemassa, että hengessä ollaan mukana. Alkukesä meni väsymystä ja huonoa oloa potien, ja loppukesä ollaankin oltu lomailemassa. Nyt on taas palattu arkeen ja energiaakin löytyy taas erilailla.

Nimikin oli ketjulla vaihtunut, mutta kiva nimi tämäkin :).

Täälläkin on ultra takanapäin ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Tuli tämä odotus jotenkin todemmaksi kun näki pikkuisen. Vaikka kyllähän tuo massu jo sen verran pullottaa, että on äitiyshousut käytössä :). Nyt sitten jaksetaan odotella sinne rakenneultraan.

Liikkeetkin on jo tuntuneet täällä muutaman kerran ja jopa niin että mieskin tunsi :). Oli kyllä huikea ja liikuttava tunne.

Mutta kaikille oikein hyvää odotusta ja koitetaan kestää nämä helteet!

Minni-äinen rv 14+4

Vierailija
22/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon lähes täydellinen nettipimento on lopuillaan, kun mies aloitti tänään työt loman jälkeen. Itse otan arjen aloituksen hiukan lunkimmin, sillä jäin lasten kanssa vanhempieni " hoiviin" tänne Pohjanmaalle kesäpaikkaan. Loma oli tottakai virkistävä, mutta ei voisi sanoa kovin rennoksi. Mentiin tuulispäänä edestakas: pakattiin, purettiin, pestiin pyykkikasoja ym. No, pääsipä mammakin ainakin kotiympyröistä eroon ja samalla tuntui jäävän myös pahoinvoinnit taakse. Väsymys tosin on vielä välillä aivan älytön, joka korostuu erityisesti reissussa ollessa!

Onnittelut kaikille [b]np-ultrassa[/b] hyviä uutisia saaneille! Mekin käytiin ultrassa viime viikolla. Tampereella ei ultraan saa ottaa lapsia mukaan, joten sisko pelasti ja hoiti lapset sillä välin. Päästiin siis miehen kanssa ihan rauhassa kaksin ihastelemaan tulokasta ja hyvin siellä näytti kaikki olevan. Näitä hyviä kuulumisia täydensi rakkaan ystäväni hyvät ultrakuulumiset samalta viikolta. Lapsettomuushoitojen jälkeen hän saa vauvan vain viikkoa minun jälkeen - aivan ihana odottaa samaan aikaan puhumattakaan sitten, kun lapset syntyvät ja kasvavat samaan tahtiin ;-).

[b]Toppapuvuista[/b] on ollut jonkin verran puhetta. Meillä molemmat lapset ovat olleet isoja syntyessään (54cm ja 55cm). Ovat syntyneet marraskuussa, joten toppavaatteet on otettu heti käyttöön. Äitiyspakkauksen toppapuvulla on ehkä voinut juuri ja juuri nukuttaa vaunuissa, mutta kuten joku totesi, turvakaukaloon se on ollut aivan liian iso. Meillä on ollut käytössä 68-senttinen toppapuku molemmilla ensimmäisen talven. Pikkusiskolle ostin vielä viimeksi hätäpäissäni H&M:n halvan 56-senttisen toppapuvun ensimmäiseksi kuukaudeksi, kun meinasi hukkua siihen 68:iinkin.

[b]Äitiysvaatteet[/b] ovat jo osalla käytössä. Niin myös täällä, sillä maha on samankokoinen kun esikoisesta jollakin viikolla 24 :-o. Oltiin viime viikolla päivä Tukholmassa ja H&M:n ruotsalainen valikoima taas yllätti positiivisesti - mukaan tarttui niin paljon vaatteita mitä nyt puolessa tunnissa ehti sovittaa (mies ja lapset odottivat kassan vieressä tympääntyneinä ;-). En tiedä, tuntuiko musta vaan, mutta erityisesti farkuissa ja farkkuhameissa löytyi trendikkäämpiä ja kapeampia vaihtoehtoja. Oon ollut edelliset raskausajat töissä ja nyt kotona, joten vaatetarpeet ovat selvästi erilaiset. Nyt ei pahemmin kaipaa normaaliarjessa suoria housuja ja jakkupukuja, vaan farkut ja hupparipuvut tuntuvat oikein hyvältä vaihtoehdolta. Mutta itse en ole vielä esimerkiksi keksinyt ratkaisua siihen, minkälaiset ulkoiluvaatteet saan talvella päälleni ja niitä kun tarvitsee joka päivä. Aiemmin olen käyttänyt muutamat raskauskuukaudet syksyllä mieheni XL-kokoisia core-texeja, jotka ovat olleet loistava vaihtoehto. Itse kun olen sen verran pitkäsäärinen, joten ei ole pituuskaan ongelma ja maha mahtuu hyvin tuonkokoisiin vaatteisiin ihan viime metreilläkin. Saas nähdä, mitä mies sanoo, kun rynnistän taas hänen vaatekaapeilleen ;-).

Mutta nyt on lopetettava ja mentävä nukkumaan. Nukahdin lasten nukutussessiossa, joten " yöunia" on jo muutama tunti takana, joten eiköhän sitä jaksa huomenna taas nousta ylös. Tarkoitus olisi suunnata lasten ja äitini kanssa Ähtärin eläinpuistoon...

t. Jogu (13+6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pähkäilin sitä, milloin kertoa vauvasta tulevalle isosiskolle, jolla nyt ikää 5v. Mies oli sitä mieltä, että kerrotaan vaan, kun mulle sopii. Mä sitten juuri ultrassa käyneenä, rohkaisin mieleni ja kerrottiin tytölle uutinen. Neiti oli kovasti onnellinen asiasta, pikkusisarusta kun on aina silloin tällöin kysellyt. Ja miedän tapauksessa kun se ei ollut ihan helppoa (takana 3v sekundäärinen lapsettumuus, kyseessä nyt IVF-raskaus) niin tytölle on alusta asti kerrottu, että kaikille ei vauvoja tule ihan helposti.

No, tyttö oli tosiaan uutisesta kovasti onnellinen. Kysymysten tulva oli melkoinen... onko se pikkusisko- vai veli? ...mitä jos niitä onkin kaksi? ...mikä sille tulee nimeksi? ...missä kohtaa masua vauva on? ym... Aivan ihanaa siis!!!

Toppapukuasiaa... Meillä on tytöltä kaikki vanhat vaatteet vielä tallessa. Tytöllä oli aikanaan (tammikuun lapsi kun on) 68cm haalari, ja se sopi mukavasti koko sen talven. Pakkauksen pukua käytettiin vasta seuraavana talvena.

Äitiyspakkauksesta on ollut myös puhetta. Oon aatellut, että noilla kaikilla mitä tytöltä on jäljellä, pärjäis kyllä kovasti. Mutta, eilen sitten päätin, että otamme jokatapauksessa pakkauksen. On se niin kiva saada uudelle vauvalle uusi pakkaus, kun edellisestä on kuitenkin jo useampi vuosi aikaa.

Mutta, eipä kai tässä näin aamutuimaan muuta. Kuulumisiin!

T: Auris 12+0

Vierailija
24/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan huomanneet että uuden äitiyspakkauksen toppapuku on 68 cm, ei 80 cm niin kuin yleensä.

Toukomaa ja Nuppu 17+0

Vierailija
25/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas.

Pohjanmaan reissu on onnellisesti takana... Siskon poika on extuboitu eilen ja tänään pääsee takas avopöydälle... Sit alkaa vahinkojen kartoitus silmissä, päässä ja sydämessä, mut tarvii nyt toivoa, et mitään suurta ei olis tullu... No katsotaan sitä...

Koirasta tuli Joensuussa int. ja nyt jäädään hyvillä mielin kotiin tekemään yks pentue ja sit alkaa meidän koiruudella rauhalliset eläkepäivät (ikää vajaat 3v nyt)...

Omasta voinnista... Paranemaan päin. Toki sain hommattua kunnon kesäflunssan, toinen poskiontelo on niin kipeä, et kävely sattuu... Ei vaan pääse lääkäriin, ko aloitin eilen työt ja koko viikko on merkattu vuoroja... :P Pitänee soittaa kaverin äidille ja hommata puhelinresepti... Mitenkähän se muuten on tuon buranan kanssa, paljonko sitä näin alkuvaiheessa saa syödä. Kielletty lääkehän se nykyään on vasta viimeisellä kolmanneksella...?

Noh, nyt on mentävä käyttään lapsi ja koira ulkona ennen iltavuoroa...

Luuk@ 13+3

Vierailija
26/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Uskaltauduin tännekin puolelle viimein kirjoittelemaan, kun viime viikolla käytiin ultrassa ja masussa todella oli jotain, ja sillä oli kaikki vielä kunnossa. =)

On mulla kyllä sen verran ollut pahoinvointia, väsymystä ja masu pömpöttänyt, että " jonkun" olemassaolosta ei isoa epäilystä ole ollut. Jostain syystä kuitenkin olen enemmän viihtynyt tuolla kuumeilupuolella.

Nyt täytyy jatkaa töitä. Palailen myöhemmin linjoille.

-Tango (13+3)

Vierailija
27/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain hajua noista Kelan tuista. Kun eikö niihin tullu (vai tulee?) joku uudistus, että about 50 ensimmäiseltä äippärahapäivältä saa suurempaa tukea. Miten paljon suurempi ja miten lasketaan? Ja saako sen silti, vaikka hakis edellisen äippärahan mukaan uudenkin tuen? Ja miten se isien loma nyt on muuttunu? En oikeen ymmärrä noista kelan sepustuksista mitään, mut pitänee käydä (jälleen kerran) taas kelassa kysymässä jossain vaiheessa...

Muuten ei meille ihmeitä. Tänä aamuna tuli verta nenästä (voiko se olla jonkun puute?) ja sitten perään vielä kauheet oksennukset. Ja mahakin ollu vähän sekasin, en tiiä onko johtunu liiasta ruisleivän syömisestä...

Ei muuta. Hellettä koitetaan jotenkin jaksaa...=/

Mukavaa viikon jatkoa kaikille.

Millamalla ja rv 13+2

Vierailija
28/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan hirveän huolissaan, että onkohan masussa kaikki hyvin. On meinaan masu pienentynyt ihan hirveästi siitä mitä se oli n. viikko sitten. Onko muille käynyt näin? Olikohan vain alkuraskauden turvotusta? Viikko sitten kaivoin jo äitiysvaatteita esille, tämähän on jo toinen raskauteni, mutta nyt mahtuu kuitenkin vielä vanhatkin vaatteet päälle. Muutenkin vointini on ollut todella hyvä, eli ei enää väsymystä, pahoinvointia jne...ruokahalukin on kasvanut ihan tajuttomasti, voisin syödä taas ihan mitä vaan...Nyt joudun jännittämään perjantaihin saakka, jolloin on ultra, ennen kuin selviää onko kaikki kunnossa pienellä...:(

T: Kassiopeia, rv 12+5

Vierailija
29/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän se muuten on tuon buranan kanssa, paljonko sitä näin alkuvaiheessa saa syödä. Kielletty lääkehän se nykyään on vasta viimeisellä kolmanneksella...?

Vierailija
30/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5v. sitten oli kyllä raskausaikana kielletty ja kauhea korvatulehdus ja sietämätön kipu. Panadol oli ihan yhtä tyhjän kanssa joten en syönyt turhaan sitäkään. Aattelin vaan, että kai nyt äiti yhden korvatulehduksen kestää jos lapsikin omansa on kestänyt.

Juoksetteko muut yöllä vessassa?En lainkaan muistanut että joka yö herää kerran pissalle ja normaalitilassa ei lainkaan.Ja niin kova hätä onkin ettei nukkumisesta tule mitään . Pakko mennä vaan. Eihän se kohtukaan näin alussa mihinkään paina.Kummallista. On näköjään äidin koulutus yöheräämisiin alkanut samantien kuin raskauskin =)

Pahoinvointikin on kummallista kun se iskee aina iltaisin kimppuun, ei koskaan aamuisin.

Hamessa ja shortseissa on sujunut koko loppukesä mukavasti. En edes uskalla mitään housuja sovittaa kaapista jos ei kummiskaan mene napit ja vetskarit kiinni. Vatsa on kasvanut, mutta onhan tässä kesälomaakin vietetty ja herkuteltu.

Onko muita jotka eivät vielä tässä vaiheessa ole uutista kenellekkään kertoneet? Meillä vielä mietitään mahdollista lapsivesipunktiota ja sen tuomaa keskenmenoriskiä. Vieläkö pääsee viikolle 15 näin että saa rauhassa miettiä vain miehen kanssa kahdestaan. Mutta kestäähän ne vastauksetkin muutaman viikon? Onko kukaan käynyt tai menossa tutkimuksiin jostain syystä?

tyttötiimi rv. 13+3

Vierailija
31/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Satakunnasta! =] pakko myöntää että itse en Porissa eilen enkä sunnuntaina käynyt, mutta kyllä täällä " vähän matkan päässäkin" tuli kaatamalla vettä, mutta tulvilta säästyttiin.. =]

Luuk@: niin mäkin olen kyllä ymmärtänyt, että parasetamol on ainoa " täysin turvalliseksi" todettu lääkeaine raskausaikana. Itse olen siis syönyt panadolia hammassärkyyn ja pääkipuun muutamia tabuja koko aikana. Mutta kaikillehan panadol ei välttämättä edes sovi (tai ei ainakaan mitään vaikuta), joten itse kyllä katsoisin parhaaksi keskustella oman lääkärin kanssa ja kysyä mitä se suosittelis (tai jos ei oo omaa lekuria niin ainakin jonkun lekurin kans). Onhan niitä paljon muitakin lääkkeitä, joita toiset naiset joutuvat raskaudenajan syömään (vaikka ne ei ois niin turvallisia) esimerkiksi masennukseen ja epilepsiaan...

Itsellä on käynyt kyllä mielessä sekin, että montako sikiön epämuodostumista tai lapsen sydänvikaa tai keskenmenoa tms. OIKEASTI on TODETTU johtuvan raskaudenajan lääkityksestä? Itsellä kun kuitenkin on noita alkuraskauden keskenmenoja takana, ja mitään säännöllistä lääkitystä en ole käyttänyt (paitsi ollessani 5v virtsatietulehdukseen) aikoihin, tupakkaa olen polttanut (en raskausaikana), niin luonto on kyllä hoitanut vioittuneet sikiöt pois. Ja tutkimuksissa kuitenkin molempien vanhempien kromosomit ja vasta-ainetekijät sekä muut mahdolliset todettiin olevan ok.. En tiedä ymmärsikö kukaan ajatusmaailmaani tai ajatusta, mutta kuitenkin.. =] nyt katkes itseltäkin ajatus... =]

tyttötiimi:mun raskaudesta ei vieläkään tiedä kuin äitini, kaks työkaveria (toiselle oli pakko kertoa viimeviikolla kun oli sellasia töitä joihin en voinut osallistua ollessani raskaana), sekä kaks muuta ystävää. Ja just noiden toistuvien keskenmenojen vuoksi en ole halunnut asiaa kaikille kuuluttaa. Eilen käytiin kyllä anoppilassa, mutta ei mies vanhemmilleen vielä asiaa paljastanut (sanoi että vieläkin kaikki on mahdollista). Mutta eipä tuo mua haittaa.. kai ne sit huomaa kun maha alkaa oikein näkymään. Kyllähän se nytkin näkyy jo (tai ainakin on tosi turvonnut, heti rintojen alta alaspäin..) mut kaikki varmaan ajattelee et " ompas toikin taas lihonnut" . Edes siskolleni en ole viitsinyt asiaa paljastaa saati veljelleni. Ne kyllä tietävät keskenmenoistakin, mutta jotenkin haluan paljastaa asian vasta sitten kun ollaan " oikeesti turvallisilla vesillä" ... vaikka synnytyksessäkin voi tietenkin tapahtua vaikka mitä. Pomolle pitäs asiasta ilmoittaa kyllä lähipäivinä, että se ei " määrää" mulle hommia joita en voi tehdä.. =] eipä se kyl muutenkaan paljoa määräile, mut silti kai voi kertoa.. =] (sitä en kyllä tiedä onko kaverini juoruilleet eteenpäin raskaudesta...)

Nyt mulle onkin tullut kauhea vaateongelma, kun ei näillä hellesäillä oikeen mielellään pukeutus ihan " ihonmyötäiseen" enää.. mahanseutu kun on kasvanut.. =]

eilen kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Syke oli 140 paikkeilla.. =] nyt siis vasta ensimmäisen kerran kuuluivat. Hemoglobiini oli samaa matalaa tasoa, eli puolentoistaviikon rautakuurilla ei ainakaan vielä ole kovin suurta vaikutusta ollut. Väsyttää edelleen! Parin viikon kuluttua on seuraava neuvola-aika.

TOPPAPUVUSTA: Nyt kun raskauteni on näinkin pitkälle edennyt, niin olen myös alkanut miettiä helmikuun pakkasia ja vauvan vaatetusta (nyt jo uskalsin ostaa ensimmäisen bodyn..) =] Uusimman äitiyspakkauksen toppapuku on (muistaakseni) 68 cm, mutta onko se liian iso helmikuun vauvalle? Ja jos joku jo pakkauksen saanut lukee tämän, niin onko toppapuku reilun kokoinen, vai just se 68 cm? =] Eli jos se on vauvalle tulevana talvena liian iso, niin seuraavana talvena se on ainakin jo liian pieni.. =[ surullista jos näin on, koska mielestäni se on hieno toppapuku..

Joku kyseli myös jotain äitiysrahasta, mutta itse " en ymmärtänyt kysymystä" tai siis en tiedä mitä 50 päivää kysyjä tarkoitti, joten siihen en osaa enää kommentoida.. =]

Tässä kaikki tällä erää, nyt taidan mennä päikkäreille. Yöksi pitäis jaksaa mennä töihin..

jonttu rv 15+0

Vierailija
32/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin kommentoida vielä sen, että mä joudun kans joko yöllä käymään vessassa tai sit aamulla herään kauheaan hätään. En tiedä johtuisko siitä että olen yrittänyt juoda enemmän vettäkin (mut muutenkin kyllä kuluu nestettä enemmän lämpimällä kelillä).. korkeintaan 6 tuntia pystyy kerrallaan nukkumaan, ettei vessahätä herätä.. =/

Vierailija
33/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttötiimi:minä olen menossa torstaina lapsivesipunktioon koska kävin np-ultrassa ja mulla oli niskaturvotus 2.2mm eli mulla oli riski suhde 1:200 eli kuiteskin aika pieni.Ehottivat että jos haluan voin mennä tuohon lapsivesipunktioon.Ja minähän haluan,koska me ei haluta down lasta.Mutta toivottavasti kaikki on hyvin.Miksi sinun pitäisi mennä lapsivesipunktioon?

Onhan siinä onnex vaan 0.5% keskenmeno riski vaan.

minä joudun juokseen joka yö vessassa ja päivällä kans ja taitaa saada juosta loppuun asti vessassa.

anna_liisa 14+6

Vierailija
34/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oltiin pudottu reilusti toisen sivun puolelle.. Päätin sitten ottaa ja kirjoittaa ettei pahempaa vahinkoa pääse tapahtumaan.. =)

Särkylääkeasiasta.. Mä en osaa asiaan sanoa muuta kuin sen, että esim. Panadol on sallittua ja kyllähän lääkepaketeissa lukee jos tuotetta ei saa käyttää tai ei suositella raskauden aikana. ja apteekistakin varmasti saa vastauksia, joten arpomalla ei tarvitse lääkkeitä syödä. Ja tietenkin parasta olisi jos ei tarvitsisi lääkkeitä ollenkaan syödä, mutta ei vähäinen käyttö varmasti ole paha asia.

Toppapuvuista.. Mun on pakko myöntää etten ole tuota asiaa aiemmin tullut ajatelleeksi, mutta nyt keskusteluja luettuani olen sitäkin miettinyt. Kai se on parempi että puku on VÄHÄN iso kuin pieni. Ehkä sen sitten osaa arvioida paremmin kun tietää suurin piirtein että onko syntymässä iso vai pieni vauva. En vielä ainakaan viitsi stressata tuosta asiasta.

ON: Huomenna alkaa kolmen kuukauden työkkärin työharjoittelujakso, odotan innolla! Olen nyt reilu pari kuukautta ollut työttömänä, joten on kiva saada tekemistä. Päivätkin menee paljon nopeammin kun on jotain tekemistä. Ja muutenkin helmikuu tulee nopeammin kun on jotain muuta ajateltavaa.. Oikeastaan mun puolestani helmikuu saa tulla sitten kun tulee, odotan vain enemmän nyt seuraavaa neuvolaa ja ultraa jotta tiedän että kaikki on taas kohdallaan. Ja kun sanon että helmikuu saa tulla sitten ajallaan niin en tietenkään tarkoita sillä sitä, ettenkö haluaisi saada pikkuista kääröä äkkiä syliini, vaan tarkoitin sitä, että haluan nauttia tästä odotuksesta täysin rinnoin ja juuri niin kauan kuin on tarkoitettu!! En jaksa odottaa että maha alkaa kunnolla kasvaa, ensimmäisiä liikkeitä ja kunnollisia potkuja. Odotan kaikkea mitä tämä odotus tuo mukanaan, niin kivoja kuin ei-niin-kivoja juttuja. Voi olla että myöhemmin perun kaikki sanani ja toivoisin vain helmikuun olevan jo meneillään.

Kylläpäs nyt tuli taas höpötettyä.

Suan

13+6

Vierailija
35/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on vilkas keskustelu, mukavaa!

Itse luin buranan kyljestä, että ei suositella raskauden aikana käytettäväksi, etenkään ei raskauden viimeisellä kolmanneksella - ota sitten selvää mitä tarkoittaa " ei suositella" (ei ole hyväksi vai ehdottomasti kielletty?).. Itse käytän panadolia, jonka koen turvalliseksi.

Talvivaateasia mietityttää itseä. Esikoinen syntyi marraskuussa ja syksy oli silloin leuto, joten talvitakkiongelmaa ei tullut. Nyt pitäisi tammikuun alkuun asti näyttää inhimillisen edustavalta töissä, joten en todellakaan tiedä miten asian ratkaisen. Omat takit tuskin mahtuu päälle ja miehen takit on väärää kaliiberia. Raskaustakkia ei viitsisi ostaa - tuntuu hölmöltä ostaa takki vain parin kuukauden käyttöä varten. Saapahan nähdä mihin ratkaisuun päädyn.

Vauvan haalariasia on jo ratkaistu, kun esikoisen syntymän aikaan tuli lahjaksi 62/68 kokoinen toppahaalari.

Kukas se kyselikään kertomisista? Me ei olla kerrottu kuin siskolleni ja yhdelle ystävälleni - molemmille se tuli pahimman pahoinvointini aikana ilmi. Omille ja miehen vanhemmille voisi kertoa jo - en tiedä miksi minun on " vaikea" kertoa tästä, ehdotan aina miehelle, että jos kerrotaan vähän myöhemmin..Olenko jotenkin epävarma raskauden kestosta vai sukulaisten reaktiosta? En tiedä... Esikoisesta kerroimme aika varhain lähimmille. Nyt salaisuutta haluaa jotenkin pitkittää.

Olikos muuten kukaan kättärille menijä suuntaamassa Haikaranpesään?

(nyt jo synnytys mielessä, huh huh!)

Mukavia alkuviikon päiviä itsekullekin!

Saran

14+0

Vierailija
36/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranasta nyt ensin alkuun, että mä olen kans ollut siinä luulossa, että sitä ei olis hyvä ottaa.

Toppapuvusta: Mä en tiennyt, että nykyisen paketin puku on pienempi kuin ennen. Oliko viime vuoden puku mitä kokoa? Ajattelin, että en ota pakkausta, mutta ottaisinko sittenkin...

Omaa napaa: Pahoinvointi alkaa hellittää, iltaisin enempi enää kuvottaa, eikä silloinkaan aina. Väsymystä ja saamattomuutta sen sijaan on vielä ilmassa. Näistä helteistä en kyllä nauti yhtään.

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola vasta edessä, ultrassa olen kyllä käynyt. Toivottavasti masussa on kaikki hyvin.

Terveisin Olsku ja masukki 15+0

Vierailija
37/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: meillä ikä tekee sen, että nostaa tuon riskin korkeaksi eli pelkän iän perusteella sinne mennään jos mennään. Tänään sain onneks hoitajan kiinni perinnöllisyyspolilta eikä olis millään saanut aikaa varattua.Pyysi taas soittamaan uudelleen loppuviikosta. Sitten kuitenkin varasi ajan meille. Nyt sain rauhan miettiä mitä tehdä. Seerumiseulan tuloksia ootellaan rv 14 saapuvaksi ja rv 15 on lapsivesinäyte. Muutenkin olen ihan sekaisin kun perinnöllisyyslääkäri antoi puhelimessa riskiluvun 1:106 pelkän iän perusteella laskettuna ja np+ikä luku oli 1:212 koska np oli 0,6. Tänään hoitaja laski mulle, että luvut on 1:64 ja 1:128. Kuitenkin kaikkien lukujen puolesta pitäisi mennä koska onhan tässä koko muunkin perheen tulevaisuus kyseessä kuin minun pelkästään. Kaikkea voi sattua mutta elämästä pitää nauttiakkin eikä joka päivä pelätä vatsalihakset jumissa tulevaisuutta.

Vaatteita en ole saanut ostaa. Mies kielsi kaupassa kun kuolastin vauvanvaatteita ja toisessa kaupassa katseli itse jo vaunuja ja niiden mekanismeja =) Minä kun olen sellainen vaatehullu että sorrun lapsille kaikkiin ihanuuksiin..... Toppapukua kans mietin että kun l.a on helmikuun puolenvälin paikkeilla niin ehtiikö 68 senttistä toppista käyttää lainkaan jos leuto kevät ja tosiaan seuraavana talvena on jo liian pieni. Meillä on ennestäänkin talvivauvoja joilla käytin ekana talvena 62 cm toppapukua ja seuraavana talvena 80 äp-toppista. Muuten kyl täytyy äppakkaus ottaa kun kaikki vauvakamat on laitettu pois heti kun jäi kuopukselle pieneksi. Kävin tosin lasten beibbarilaatikolla napsimassa kaikki 50-56 senttiset vanhat vauvanvaatteet pois leikeistä ja pesun kautta uuteen jemmaan jos kuitenkin pian tarvii.....

Nukkukaa hyvin,

tyttötiimi ja tähtijunior

Vierailija
38/50 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sehän riippuu, keltä mitäkin kysyy... Paketin kyljessä totta tosiaan lukee, et ei suositella, mut viime kesänä raskaana ollessani sain lääkäriltä luvan syödä buranaa ennen viimeisen kolmanneksen alkua (vaikuttaa vauvan ductukseen)...

Ja naprokseeni on toinen, mistä on aina sanottu, et ei raskaana, eikä pikkuvauvoille/lapsille, mut yks lastenlääkäri oli siitäki mieltä, et olis jopa turvallisempi lääke ko parasetamoli (johtuen pienemmästä vaikuttavan aineen määrästä...).

Ei ollu ollenkaa tarkoitus säikyttää! Mut se, et keskustelua syntyy on aina hyvä...

Nyt pitää lähtä suihkuun ja nukkumaan, et jaksaa aamulla päästään yököt pois... Öitä!

Luuk@

Vierailija
39/50 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttötiimi:Mulla jos katotaan verikokeiden perusteella ikäriskiä niin se oli 1:770 mutta ku ultra+verikoe niin 1:200 ja np 2.2mm

toivotaan et meillä kummallakin on kaikki ok vauvalla.Mulla tulee pää kamalan kipeeksi jos miettii tuota asiaa koko ajan.Huomenna otetaan näyte ja parin viikon päästä on sitten viisaampi.Mulla kun mitattiin tuota np niin se ei meinennut saada mitattua sitä ku vauva oli jotenkin hankalassa asennossa,mun mies sanoikin et saikohan se sit tarkkoja mittauksia etes tehtyä.No tuotapa on turha kans alkaa miettiin.

Nyt pitää lähteä antaan pojalle muroja.

anna_liisa 15+0

Vierailija
40/50 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli postissa tilaamani tunikat ja yhdet äitiyshousut! Piti tilata vähän työvaatteita, kun mikään ei mahdu eikä sovi eikä näytä hyvältä, ja töihin pitäis mennä reilun parin viikon kuluttua. Nuo äitiyshousut on siitä hyvän oloiset, että siinä on normaali vyötärön kohdassa kiristysnauha ja sen yläpuolella sitten " raskausresoori" . Mulla viimeksi oli muutamat sellaiset housut joissa ei ollut minkään tapaista kiristysjuttua ja niitä saikin sitten nostella ylöspäin koko ajan.

Särkylääkkeistä täällä on ollut juttua, itse syön vain parasetamolia. En ole viitsinyt imetyksen aikanakaan ibuprofeenia käyttää, vaikka sairaalassa antoivat sitä kyllä reilulla kädellä (synnytyksen jälkeen) eikä kuulemma imetystä haitannut.

Buranan omilla sivuilla lukee seuraavasti:

" Parasetamoli on turvallisin kipulääke raskauden ja imetyksen aikana. Tulehduskipulääkkeet (kuten ibuprofeeni) voivat sen sijaan vaikuttaa sikiön kehitykseen ja lisätä keskenmenon riskiä. Niitä ei tule käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella ollenkaan ja kahdella ensimmäiselläkin kolmanneksella vain lyhytkestoisesti ja pienimmällä mahdollisella annoksella."

Tuo siis löytyy www.burana.fi

Toppapukua en ole vielä suunnitellut pidemmälle, odotan ensin että tulee äitiyspakkaus (jota en ole vielä tietenkään hakenutkaan), ja katson onko uusin puku aivan mahdottoman suuri. Meillä esikoinen muistaakseni sopi myös suuressa puvussa turvakaukaloon viime talvena (syntyi kesäkuussa), jos en nyt ihan väärin muistele. Pitää kysyä isännältä kuinka oli..

Mrs.Marple rv 12+0