Vinkkejä hartiajumiin?
Olen raskaana viikolla 24+1 ja nyt iski mieletön hartiajumi. Särkylääkettä ei voi oikein ottaa enkä tiedä auttaako Panadol juuri mitään. Vinkkejä, millä saisin niskan ja hartiat auki?? Jumpata olen yrittänyt ja kaurapussi on käytössä.
Kommentit (3)
hartioihin neuvolan lääkäri neuvoi käyttämään tätä lämmitettävää jyvätyynyä ja sen jälkeen hieromaan hartioita/niskoja kevyesti..tai siis miehen pitäisi hieroa tai jonkun muun. Sit kun kävin selän takia fysioterapeutilla, selvisi et mulla onkin selkärangassa mutka eri mittaisten jalkojen takia eli siitä johtuu lähes kaikki jumit..ja kruununa vielä yliliikkuvat nivelet eli en saa " repien" venyttää niskoja vaan sain ison nipun erilaisia venytys/jumppavinkkejä.
Kandee kysyä ihan joltain joka oikeasti tietää,mun kaveri kun sai omaan hartiajumiinsa ihan erilaisia neuvoja. Mut siis se on tärkeää et jos hieroo hartiaa niin ei ikinä kylmänä, se pitää aina jotenkin lämmittää ensin. :)
Mä ostin torstaina Lidlistä angoraniskanlämmittimen. Siis sellaisen missä on pienet hihat ja niskaosa. Olen kärsinyt niskakivuista paljonkin ja tuo tuntui olevan tehokas. Aamullakin jos herää niskat jumissa niin jo tunnin päästä helpottaa kun laittaa tuon päälle. Tosi ihana! Ilamnkos kaikki " mummot" käyttää sellasia ;)
niska hartia jumppa - ja löysin tällaisen linkin http://www.bluefit.com/page2070.html jos siitä olisi apua. :) Itse " pumppailen" hartioita ylös ja alas niin että veri alkaa kiertämään ja sitten venyttelen ahkerasti. Lämmin kylpy tai sauna on kyllä yleensä ollut myös pienoinen apu. Jos raskit, niin hierojallakin voi käydä. Mulla ainakin on masu jo sen verran iso etten voi masullani maata, mutta hierovat kyllä istualtaankin.. Tsemppiä! Toivottavasti löydät helpotusta!
Mammanalku + Tiitiäinen 22+3