Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

----HELMIEN ALKUVIIKKO----

13.08.2007 |

Aloitanpa ketjun, kun en löytänyt tälle viikolle vielä aloitettua - toivottavasti kyseessä ei ollut näköhäiriö.. :)

Aurinkoisena on viikko alkanut, ihanata oli kun eilen sieniretkellä saimme sade- ja ukkoskuuron niskaamme. Oi, miten nautin viileästä sateesta!

Raskausolot jatkuu epävakaina, välillä olo parempi, välillä huonompi. Niska- ja hartiakipujen vuoksi sain onneksi hankittua ajan iltapäivällä hierojalle.

Mukavaa alkuviikkoa ja hyviä vointeja,

saran

13+6

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta p02- sykkeen kanssa (ja toivottavasti seuraavalla kerralla tulee parempi onni lääkärin kanssa - ai että harmittaa nuo lääkärit, jotka tuntuvat lähes vihaavan " tyhmiä asiakkaita" ...grr!)

Itseä vaivaa kamala päänsärky, ihan jatkuva - kestänyt jo lähes viikon. Olen syönyt panadolia, joka oikein ei auta. Työ näyttöpäätteen ääressä ei helpota asiaa. Taas on varattu hierojalle aika - kohta pitää harkita saikkua, kun alkaa särky olla suorastaan kamalaa ja arjen asioista selviytyminen, saati työasioista, kovan ponnistuksen takana.

Tuntuu vaan tyhmältä hakea sairaslomaa - olen halunnut ajatella ettei raskaus ole sairaus (kertoo siis siitä, että ensimmäinen raskaus oli ihanan helppo!). En tiedä mitä tehdä. Toivottavasti hieronta auttaisi.

:(

kaikesta huolimatta, ilo meille odottajille, niin hyvä- kuin huonompivointisille!

saran

14+2

Vierailija
2/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä työpäivä. 2 työntekijää yhtäaikaa sairaslomalla ja koko aamupäivä meni sijaisia soitellessa ja työvuoroja järjestellessä, sitten vielä yks mielenkiintoinen palaveri yhden potilaan omaisten kanssa... Saa nähdä jaksanko olla vuoden loppuun asti töissä. Hoitotyö on meillä fyysisesti aika raskasta.

P02P06: Onkohan kyseessä sama lääkäri josta mullakin on huonoja kokemuksia. Esikoisen raskausaikana makasin turhaan 3 päivää prenalla eikä lääkäri sitten edes tutkinu mitään. Etkös sä kuitenkin Seinäjoella käyny?

Huomenna olis sitten se uusinta ultra. Vähän jo jännittää että jos kaikki ei olekaan hyvin kun sikiö oli viikkoihin nähden aika pieni. Huomennahan se sitten selviää. Musta tuntuu että mä olen tuntenut jo muutamia liikkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin sivusta seuraiillut muiden vointia, mutta laiskuuttani en ole jaksanut ilmoittautua aiemmin. Meille on toinen lapsi tulossa, la 5.2 ja tyttö ennestään 2 v 4 kk. Vointi nyt hyvä, alkuun oli pientä huonovointisuutta. Päänsäryistä (migreeni) kärsin välillä jo edellisessäkkin raskaudessa. Neuvolalääkäri määräsi Panacodia (2-3 pv) ja 1g Pandadolia 3-4 krt vrk.ssa. En ole ihan noita määriä tarvinnut syödä vielä, mutta särky on lähtenyt. Pitää myös muistaa juoda tarpeeksi, sekin osaltaan auttaa.

Nyt kuuluu itkua, täytyy mennä .

Mukavaa odotusta muillekin!

Elni rv 16+2

Vierailija
4/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv vasta 15+2.

Vierailija
5/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman ennakko varoitusta alku-illasta lorahti runsaasti verta housihin. Olen käymässä vanhemmillani toisella paikkakunnalla, ni ensin en meinannu edes tajuta mihin soittaisin. Pelästyin todella!

Ottivat hyvinkään äitipolille tarkistukseen, siskoni lähti kuskiksi, en ois varmaan pystyny ite ajaa.

Siellä pikkuisen sydän löi tasaseen tahtiin ja kovasti liikkui ja vilkutteli meille :) Kaikki hyvin, kohdunsuu tiukasti kiinni ja täys pitkä. Varmaa syytä vuodolle ei löytyny, mut epäilyksenä et istukka ois niin lähellä kohdun suuta et vuotais siitä. Lääkäri sanoi et voi vuotaa muutaman päivän vielä, mut ei ole vaarallista. Jos tulee kipuja tai vuoto rajusti lisääntyy, ni sitten oman paikkakunnan polille käymään.

Onko kellään muulla ollut mitään tällasta? Mulla pientä tuhrua alkuraskaudessa, molemmissa raskauksissa, mut ei koskaan enää mitään näillä viikoilla.

t:kiitollinen sininenkirsikka ja kuopus 15+6

Vierailija
6/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

p02p06: nyt varmaan tuntuu että odottavan aika on TODELLA pitkä.. =/ jaksamista!

Itse olen myös miettinyt tuota kotidobbleria. Onkohan kuinka kannattava ostos? Tilasitko sen mammaksi.fi-sivuilta?

Sininenkirsikka: jaksamisia myös sinne! Itsellä ei ole kokemusta tämän vaiheen vuodoista. Omat kokemukset on kaikki alkuraskaudesta ja ovat siis aina päättyneet keskenmenoon. Tällä kertaa ollaan toistaiseksi vielä voiton puolella (ei vuotoa, ei keskenmenoa, sydänäänet kuuluivat viimeksi maanantaina)...

Tossa toisessa ketjussa on keskustelua, että koska väsymys menee ohi. Kärsiikö joku muukin täällä vielä väsymyksestä?

Mä syön berocca-vitamiineja, sekä neuvola antoi rautatabut. Hemoglobiini ei silti vielä ole noussut.. nyt vaan ahdistaa ajatus, jos tää väsymys kestää koko raskausajan... =/

jonttu rv 15+2

Vierailija
7/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUI! Siniselläkirsikalla on ollut ikävät paikat! Onneksi kaikki on kuitenkin kunnossa! Itse ole kanssa jännittänyt mahdollista vuotamista, kun np-ultrassa istukka oli lähellä kohdunsuuta.

p02p06: lla on ollut vauvalla korkea syke. Toivottavasti on sitten lopulta ihan vaaraton juttu ja vauva ois kunnossa. Huonoa kohtelua olit saanut äippäpolilla. :(

Ja monella on ollut päänsärkyä ja selkäsärkyä! Tsemppiä kaikille säryistä kärsiville!!

(.) Maha alkaa kasvaa, eilen jo mies oli sitä mieltä että profiilista alkaa näkymään että maha kasvaa. :)

Tällä viikolla on töissä ruennut tuntumaan että siellä mahassa on joku jotain erilaista kuin ennen. :)

Ja pissatus on päivällä kovempi kuin ennen tänään oon joutunut käymään tosi monta kertaa vessassa. Hetken jo mietin, että jos on tulehdus, mutta eilen kuitenkin neuvolassa pissa oli puhdas ja toisaalta mitään oireitakaan ei oo, joten kait se kumarteleva työasento aiheuttaa sen , että kohtu painaa virtsrakkoa.

Liikkeitä koitan tunnustella, mutta en vielä niitä tunne, ainakaan niin selkeästi että vois varmasti tunnistaa ne vauvan liikkeiksi.

mantelipulla

Vierailija
8/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

p02p06:Toivotaan et sulla ei ole mitään hälyttävää ja et vaavilla kaikki ok.

Ite kävin tänään siellä lapsivesipunktiossa ja se meni hienosti.ei yhtään sattunut.Nyt on sitten supistellut kohtua jonkun verran,niinku se kuulemma tuon toimenpiteen jälkeen supisteleekin.Käskettiin juoda paljon et kohtu rentoutuu ja panadolia myös käskettiin ottaa.Nyt alkoi sit parin viikon tulosten odottelu.

Jos jollakin tarvetta tai suositellaan lapsivesipunktiota niin ei tarvi pelätä,se ei satu.

anna_liisa 15+1

Vierailija
9/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: koita nyt ottaa pari päivää tosi iisisti toimenpiteen jälkeen. Kauanko siihen itse toimenpiteeseen meni aikaa? Sairaalalääkäri mua valisti äitien kertoneen et sattuu yhtä paljon kun verikokeen otto eli ei juurikaan mitään. Mulle ei ole vieläkään selvinnyt menekö näytteeseen vai en. On niin ristiriitainen olo. Voi kun joku päättäisi puolesta =)

Meillä eka neuvola tänään. Saatiin lyhyt näyte vauvan sydämensykkeestä. 145. Mutta melkein heti hän hävisi ja potkiskeli kuin mikäkin raggari vastaanhangoittelija. Mut ihana oli, olisin mieluusti kuunnellut pidempäänkin. Terkkari sanoi ett vauva meni piiloon selkään päin ja liikkui kovasti kun ei enää sykettä löytänyt kuin hetkeksi ja taas hävisi kaveri. Verta otettiin monen monituista pulloa. Kamalasti kaikkia testejä....

Seerumiseulavastauksemme oli saapunut neuvolaan tänään. Vastaus oli normaali, mikä olikin aivan ihana yllätys tähän riskiryhmäjännitykseen.

Voikaapa paksummin pikkuhiljaa ja makeita ja keskeytymättömiä yöunia

Tyttötiimi + tähtijunior 13+5

Vierailija
10/50 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vaan mieleen että voisiko olla mahdollista tuntea pieniä liikkeitä jo tässä vaiheessa raskautta kuin minulla on? Eli viikkoja on nyt siis vasta 14+1 ja kuitenkin ensimmäinen raskaus meneillään. Olen meinaan aika varma että olen tämän päivän aikana, nyt varsinkin illalla tuntenut muutaman kerran jonkun pienen liikkeen. Kuin kuplintaa..

No, voihan se olla että mieli tekee omia tepposiaan, mutta kovin todelta se tuntui.. En sitten tiedä.

Onnea hyvistä testituloksista niille joilla sellaisia oli ja toivottavasti p02p06 tuo vuotosi oli vain jotain täysin harmitonta.

Nyt taas unten maille pikkuhiljaa että jaksaa huomenna taas aamulla heräillä.

Meillä on huomenna jännät paikat, kun laitettiin keskiviikko iltana kortit sukulaisille menemään jossa ilmoitettiin vauvan tulosta ja huomenna ne kortit on sitten jo perillä. Vähän jännittää minkälaisia reaktioita tulee.. =) Uskon että kuitenkin ihan positiivisia.. ja puhelin on ainakin käytössä sitten huomenna. Pitää varmaan ladata akku valmiiksi kun ihmiset sitten soittelee..

Suan

14+1

Vierailija
11/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituli72: Onnittelut kahdesta pienestä ja toivotaan, että kaikki menisi hyvin!!

p02p06: Osanotto suruusi ja onnittelut iloisista ultrauutisista!

Ja täällähän on monella tullut iloisia uutisia ultrista joten onnittelut niistä:) Jätänpä nimimerkit laittamatta sillä oli jo niin moni käynyt.

Ja sitten omaa napaa: eli viime viikolla oli se NP-ultra ja siellä vilkutteli pikkuinen. Niskaturvotus oli ihan normaalissa lukemissa ja laskettu aika pysyy samana eli 19.2. Rakenneultraan sitten varasin saman tien ajan ja se olisi sitten lokakuun alussa. Nyt tuntuu aika pitkältä vaan äkkiähän se sitten onkin sekin aika.. Tänään oli sitten muuten neuvola ja kuuluipa pienen sydämensykekin oikein hyvin :)Kaikki oikeastaan oli ok.

Olo on pysynyt hyvänä.. mitä nyt välillä iskee sellainen väsymysaalto ja silloin on päästävä pitkälleen! Paino oli muuten tippunut tällä kertaa mutta tästä se sitten taitaa vaan olla ylöspäin. Niin ja äidillekin mainitsin raskaudesta ja iloisesti otti uutisen vastaan. Tuumasi vain, että arvasinhan minä :) ja nyt sitten tietääkin suurinosa suvusta raskaudesta. Kiitos äidin ja puhelimen! Noo.. eipähän itse tarvitse ainakaan tietoa levitellä. Töissä en ole edelleen kertonut mutta eipä sillä tiedolla ole merkitystä hirveästi työpaikalla kun ei minua sinne odoteta takaisin ihan heti..

Niin, ja tänään olikin jännä aamu kun esikko aloitti koulutien. Taisi vaan minua jännittää enempi koululla kuin itse kouluun menijää! Olihan se melkoisen herkkä fiilis kun sinne luokkaan lähti tyttö ison repun kanssa..

mutta nyt ruuanlaittoon ennen kuin herää pienimmäinen päikkäreiltä!

Vimpula 12+6

Vierailija
12/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli np-ultra nyt takana, ja siellä se pötkötteli, pää-perämitta 74mm, niskaturvotusta muistaakseni 1,2cm eli ei paljon mitään. Syke oli hyvä, 158. Vähän lääkäri joutui pikkuista herättelemään, hän taisi olla päiväunilla. Kyllä nyt helpotti, kun tietää että kaikki kunnossa!!! Olin ihan varma, että pikkuinen nauroi kuvassa, mutta en sitten tiedä... :)

Oma olo ihan siedettävä, tämä ilma vain vetää tosi veteläksi ja päätä särkee. Kuvotus on todella pientä enää (onneksi), mutta väsyttää vaan niin maan per***eesti.

Mä olen vähän (tai no, paljon) ajoissa liikkeellä, ostettiin meinaa eilen rattaat. Löydettiin käytettyinä niin passelit ja edulliset, ja vielä samalta paikkakunnalta, niin pitihän ne käydä hakemassa. :) Ja ovat tosiaan rattaat, joten koppa pitää vielä ostaa.

Esimiehelle en ole vielä uskaltanut kertoa, tossa se istuu viereisessä huoneessa... Uskon kyllä, että hän vain ilostuu puolestani, mutta silti jännittää!

Vierailija
13/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis käytiin miehen kanssa kauan odotetussa np-ultrassa. Kaikki oli ok. Niskaturvotusta oli 1.4mm ja seerumiseulassa ei myöskään mitään poikkeavaa.

Masussa köllötteli yksi pieni asukas, jolla pieni sydän sykki ja joka oli jo " ihan ihmisen näköinen" pienine käsineen ja jalkoineen. Pää-perämitta oli 57mm, vastaten viikkoja. La siis pysyy 26.2.2008.

Pidemmittä puheitta, onnellisena Auris 11+6

PS: Olen miettinyt sopivaa, milloin kertoa 5v esikoiselle tulevasta vauvasta. Vielä ei olla kerrottu. Mites te muut, millon aioitte kertoa isommille sisaruksille?

Vierailija
14/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä... Ei sovi mulle nyt :( olo tosi tukala ja vetämätön sekä päänsärky vieraana melkein joka päivä. Nautin kovasti kun eilen satoi vettä täälläkin melkein koko päivän. Kuvotus on onneksi taakse jäänyttä ekämää (kop kop).

Aikasessa olen mäkin ;) Kattelin tossa esikoiselta jääneitä vaatteita muutama päivä sitten ja pohdin miten on tuon toppapuvun laita. Mielipiteitä kuulisin.

Meillä siis esikoisella ollut käytössä äp-pakkauksen toppis (2004) oli kesä vauva ja talvi tuli sinä vuonna muutenkin myöhään. Esikoiselle oli ihan passeli. Nyt näyttää kuitenkin hurjan suurelta vastasyntynyttä ajatellen. Luulen et on kokoa 80??? Ajattelinkin et jos ostaisin vaivalle 62/68cm toppiksen alkuun käyttöpuvuksi ja sitten myöhemmin käytetään tuota äp pukua (esikoinen käytti sitä viel vajaa 2v) Kannattaako vai onko ihan turhaa?

nyt päiväunille kun mies vei esikon ulos :)

t:sininenkirsikka 15+3

Vierailija
15/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ois suonu täälläkin satavan enemmän kun sen pari pisaraa eilen illalla... Niin kauhee tää keli, ett joutas jo syksyn tulla... Kun ei yhtään mitään jaksa tehä kun on niin älyttömän kuuma. Ja yötkin on ihan tuskaa kun on niin kuuma, eikä auta vaikka kuinka on ikkunat ja ovet auki.

Mä oon kans miettiny tuota toppapukuasiaa. Meidän herralla (01/06) oli vaan se äippäpakkauksen puku ja siihenhän ihan hukku. Meni viel seuraavanakin talvena, tosin sit oli vähän huono kun jo liikku eikä puku pitäny kosteutta mitenkään... Mut siis mun mielestä meillä meni äippäpakkauksen puku ihan hyvin, kun lähinnä vaunuissa nukku ja köllötteli ulkona. Turvakaukalossa oli kyl vähän hassun näkönen, kun käännettiin hihojen ja lahkeiden ylimääränen osa vaan vauvan alle taitoksille...Ehkä ostan nyt vauvalle pienemmän puvun jos jostain edullisesti saan, mut en kyl stressiä ota moisesta=)

Tuplaratasasiaakin pähkäilen, enkä viel oo osannu kallistua suuntaan enkä toiseen...

Ei kai sen ihmeempiä, normaalia arkea täällä...

Millamalla ja rv 13+1

Vierailija
16/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia uutisia olette saaneet kuulla, kiva juttu!

Rakenneultra on minulla syyskuun lopppupuolella ja niinkuin Vimpula (olitko se sinä?) sanoi, tuntuu pitkältä ajalta, mutta menee sitten lopulta ihan yhdessä hurauksessa.

Minun piti kertoa tänään pomolle -piti, olin siis suunnitelut, sillä pomo jäi tänään kahdeksi viikoksi töistä pois ja ajatelin, että sanon juuri ennen kuin tämä lähtee, niin saa sulatella sitten poissaolonsa aikana asiaa. Jostain syystä en saanut sanotuksi, kaartelin vähän vuoden alun aikataulujen ympärillä, mutta en sitten sanonut. Ihme juttu. Meidän ala ei ole kovin lapsiystävällinen, vaikka melkein kaikilla meidänkin " tiimissä" (äh, mikä sana!) perhettä on. Noh, ehdinpä kaksi viikkoa harjotella asian sanomista :)

Vierailija
17/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kateellinen sarandiinalle hieroja-ajasta! Mulla on niskat niin jumissa, että kädet puutuu nukkuessa ja päätä särkee... Ja en saa aikaseksi tilata hierojaa! Jotenkin työ ja kahden pikkuisen kanssa taapertaminen sekä harrastukset vievät kaiken mehun musta. Odotan sitä keskiraskauden energisyyttä vai milloin se olikaan tulossa?

Tuplarattaista: meidän esikoinen oli tasan 2v, kun pikkukakkonen syntyi. Ostettiin tukevat Emmaljungan tuplarattaat. Ne on olleet kyl kovassa käytössä. Ainoa huono puoli niissä, et vievät niin sairaan ison tilan autosta, ettei niitä kehtaa aina raahata mukana. Jos nyt ostaisin, ostaisin ehkä sellaiset kokoontaittuvat. Tosin noilla tukevilla rattailla pääsee kelillä kuin kelillä liikenteeseen.

Mulla on perjantaina se ultra, joten sitä odotellaan innoissamme. Odotan kovasti, että siellä on kaksoset! Hullu toive, mutta jotenkin se on jäänyt kaihertamaan, kun esikoiselta odotin kahta ja toinen ei sit jaksanut lähteä kasvamaan. Mutta yksikin elossa oleva on hyvä, itseasiassa ihan riittävä:)

Lähdenpä kuntosalille hikoilemaan, kun nuo turvotukset eivät sula millään... Juon varmaankin liian vähän.

t.Amanda + touhu 12+0

Vierailija
18/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

olen täällä jo käynyt lueskelemassa alkuraskauden tarinointianne.

Meillä on yllätysraskaus jota ei oikein vielä uskalla ääneen puhuakkaan.

Rv. 13+2.

Niskapoimussa käytiin ja oli o.k. ja vauva vilkutteli meille iloissaan.

Terkuin,

tyttötiimi

Vierailija
19/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten onnistuin hävittämään koko kirjoittamani tekstin...

No lyhyesti uudelleen eli kiitos osanotoista ja onnitteluista ultrakuulumisten johdosta!

Ja minulta onnitelut kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille joita olikin todella paljon=)

Rakenneultra menee mulla lokakuulle, muistaakseni yhdeksäs päivä mutta nopeastihan tämä aika menee.

Toppapukuasiaa olen minäkin miettinyt ja olen tullut siihen tulokseen että ostan pienelle sitten lähempänä ostan pienemmän puvun kun äippäpakkauksessa oleva on armottoman iso.

Vesisade yllätti meidätkin eilen kun lähdimme laavulle makkaraa paistamaan ja kävelymatkaakin oli jonkun verran mutta kun ilma oli niin lämmin niin sadekkaan ei haitannut=)

Masusta olitte jossain välissä jutustelleet ja kyllä täälläkin on jo jonkun aikaa ollut nähtävissä mitä masussa kasvaa=)

Huomiselle olisi neuvola, innolla odotan sydänäänten kuuntelua=)

p02p06 ja pikkuinen 13+2

Vierailija
20/50 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrasta hyviä kuulumisia! Siellä meidän vilpertti hyöri ja pyöri ja kaiveli korviaan. Vastasi viikkoja 12+0 (kun on nyt siis 11+5) joten laskettuaika pysyy samana. Syke löytyi ja pääperämitta oli jo 52 mm. Niskapoimua emme mittauttaneet. Esikoinen oli mukana, mutta ei se kätilöä haitannut, tämä oli kuitenkin sen verran nopea toimitus niin jaksoi olla mukana eikä ollut häiriöksi.

Ultran jälkeen sitten laitettiin uutinen molemmille isoäideille ja meidän sisaruksille. Ei tarvitse enää salailla.

Mrs.Marple & vilpertti rv 11+5