Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millane äiti o jos ei lapsia anna yöksi hoitoon?

Vierailija
13.08.2007 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jokin juttu MIKSI sinne EI voi lasta/lapsia hoitoon antaa?

Tässä vastakysymys sinulle ketjun aloittaja.

Vierailija
22/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on jokin juttu MIKSI sinne EI voi lasta/lapsia hoitoon antaa?

Tässä vastakysymys sinulle ketjun aloittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan idiootti? Ainakin kirjoitustaitoa uupuu...

Vierailija
24/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan näiden aloitusten ja viestien perusteella antaisi sinne minkään ikäistä lasta yökylään.

Vierailija
25/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset eivät ole olleet yökylässä,mutta yöhoidossa ovat,eli hoitaja on tullut meille kotiin,minusta se on mukavampaa näin,lapset saa olla tutussa ympäristössä,omien lelujen kanssa jne

Ja kuitenkin,koska lapsemme on aika pieniä vielä niin pidämme yöhoidot ym vastaavat aika minimissä,pakolliset (työmatkat yms) vain.

Me kyllä " pidämme liekkiä yllä" ihan joka päivä,arjessakin ja juhlaa on koko perheen juhlat :) Emme todellakaan tarvitse mitään

s eksimatkoja tmv... :/

Ryyppääminen ei myöskään ole meidän juttu ollenkaan,en käsitä miksi aikuisen ihmisen pitäisi Kännätä?? Hillitysti voi juoda ja viihtyä ja käydä tanssimassa jne mut kännätä... hyi.

Ja joo,ollaan siitä huolimatta vietetty rapujuhlia (ilman sitä " pakollista" känniä) ja samaten grillijuhlia...

Vierailija
26/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti lasten iästä, jos 17-vuotiaskaan ei pääse sukulaisten luo yön yli, niin ei ole normaali äiti.

Jos yksi- tai kaksivuotiasta ei anneta yökylään ihan vain siksi että mummulle tulisi iloinen mieli, on kyllä erittäin normaali äiti.

Vierailija
27/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta PITÄÄ antaa hoitoon niin mitä jos niissä paikoissa mihin teoriassa voisi antaa lapsen hoitoon (koska ei kai KUKAAN täysjärkinen anna lastaan kelle tahansa??!) on jotain minkä vuoksi ei voi antaa lasta sinne yökylään,kuten joku kirjoitti lapsen allergiasta??

Vierailija
28/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sukulaisissa joko poltetaan tupakkaa tai juodaan alkoholia

-on eläinhilseallergiaa,eläin kodit jää pois laskuista

-ystäväperheen vanhemmilla on eri periaatteita lasten kasvatuksessa,todella erilaisia

Vierailija
29/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole montaa ihmistä kelle voisi jättää.

Poika 1,5 v.

Kaksi kertaa on ollut elämänsä aikana muun kuin meidän hoidossa, pari tuntia kerrallaan. Hyvin on mennyt ja voitais jättää useamminkin, mutta ei ole oikein sellaisia kelle voisi ja haluaisimme jättää.

Enkä kyllä näin pientä jättäisi edes yöhoitoon vaikka tukiverkkoja olisikin, mutta silloin tällöin pariksi tunniksi voisin jättää.

Lapsi siis ei päiväkodissa vaan kotihoidossa, vaikka molemmat olemme töissä ja mies lisäksi opiskelee.

Eikä näytä lapsi mitenkään kärsineen, vaikka ei ole " saanut " olla hoidossa. Älyttömän sosiaalinen, mukava ja iloinen poika on.

Neuvolassakin oikein ihmeteltiin pojan mukavaa ja iloista luonnetta. :)

Vierailija
30/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muutenkin äidit, jotka ripustautuu lapsiinsa ja elää heidän kauttaan ovat säälittäviä. Eivätkä todellakaan niitä äideistä parhaita. Lapselle on suuri rikkaus, jos elämässä on useita tärkeitä aikuissuhteita, eikä ne synny, jos ei lasta saa koskaan hoitaa ja lohduttaa yms. muut kuin oma äiti.

Vasta n. nelivuotiaana hän oli ensimmäisen kerran yökylässä ilman vanhempiaan. Silloinkin omasta pyynnöstään.

En ymmärrä miksi minun pitäisi lapsiani jonnekin tunkea yökylään, jos kellään ei ole siihen mitään tarvetta. Ei minulla eikä lapsilla. Hoitaa ja lohduttaa saa toki muutkin, mutta eihän siihen mitään yökyläilyä tarvita.

Kyllä minä olen sitä mieltä, ettei huutavaa ja karjuvaa yön valvovaa lasta kannata antaa yökylään. Ei se ole mikään elämys.

Kuopukseni on nyt kaksivuotias. Eikä ole ollut yökylässä ilman minua/isäänsä. Enkä taida viedäkään, ellei ole tarvetta tai sitten kun lapsi itse pyytää.

Vierailija
31/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole montaa ihmistä kelle voisi jättää.

Poika 1,5 v.

Kaksi kertaa on ollut elämänsä aikana muun kuin meidän hoidossa, pari tuntia kerrallaan. Hyvin on mennyt ja voitais jättää useamminkin, mutta ei ole oikein sellaisia kelle voisi ja haluaisimme jättää.

Enkä kyllä näin pientä jättäisi edes yöhoitoon vaikka tukiverkkoja olisikin, mutta silloin tällöin pariksi tunniksi voisin jättää.

Lapsi siis ei päiväkodissa vaan kotihoidossa, vaikka molemmat olemme töissä ja mies lisäksi opiskelee.

Eikä näytä lapsi mitenkään kärsineen, vaikka ei ole " saanut " olla hoidossa. Älyttömän sosiaalinen, mukava ja iloinen poika on.

Neuvolassakin oikein ihmeteltiin pojan mukavaa ja iloista luonnetta. :)

Emmekä ole erakoituneita, syrjäytyneitä, läheisriippuvaisia tai yksinäisiä.

Ei todellakaan mitään noista. :D

Tuosta kännäämisestä... Me emme juo, olemme absolutisteja, emmekä polta.

Lapsella on paljon muitakin läheisiä aikuisia kuin me, vaikka hän ei hoidossa olekkaan.

Vierailija
32/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa järjestää sitä kahden keskeistä aikaa miehenkin kanssa ja jos itse ei sitä kaipaa niin kannattaa kysäistä miehen mielipidettä. Mutta eihän sekään tarkoita, että lapsen pitäisi pidemmäksi aikaa hoitoon viedä. Meillä ei lapset ensimmäisinä vuosina juuri hoidossa olleet. Vain pari tuntia silloin tällöin kun olimme elokuvissa tms.

Outona pidän tälläistä äitiä lähinnä, jos lapsi itse pyytää päästää eikä siltikään suostu. Meillä lasten satunnainen yökyläily on alkanut n. 3-vuotiaana jolloin he ovat sitä itse pyytäneet, poikkeuksena meidän 6-vuotias, joka haluaa olla kotona yönsä. Tuo 4-vuotias tyttö on ensi viikolla menossa 5. kertaa mummulaan yöksi ja yhden kerran on ollut kaverilla yötä.

Vierailija
33/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juopolle/hysteerikolle en lastani yökylään anna. Mielestäni olisi sairasta antaa lapsi heidän hoitoonsa.

Vierailija
34/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuilla on omatkin lapset ja mummot eivät todellakaan suostuisi. Mihin niitä lapsia oikein voi lykätä yökylään?

Vierailija
35/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan yökyläillä. Miten se mies sitten? Kuuluuko perheeseen? Ehkä joskus kannattaisi hiukan laittaa lapset yökylään ja pitää kotona vaikka pienet " treffit" illallisineen jne.

Vierailija
36/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on niin vaikea käsittää, ettei kaikilla perheillä ole mahdollisuuksista huolimatta halua tai tarvetta laittaa lapsia yökylään?

Vierailija
37/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aivan heidän ongelmansa.

Minä en muutenkaan täysin ymmärrä yökyläilyä. Minä en lapsena, enkä vielä aikuisenakaan tykkää olla yötä muualla.

Ja miksi pitäisi. ( reissussa siis tietenkin ollaan yötä ) mutta jos kotiinkin on mahdollista mennä.

Yöllähän nukutaan. Ei silloin seurustella muiden kanssa.

Ja mitä omaa elämää viettämään? Siis sitäkö kun yökaudet rypee kännissä baareissa? Sellaista se ehkä joskus oli.

Nyt minun elämääni kuuluvat lapset ja nautin tästä elämästä. Minä ihan ihan oikeasti viihdyn lasten kanssa kotona. Ja yllätys yllätys. Niin viihtyy miehenikin. Eiks ole järkyttävää.

Lapseni saavat kyllä mennä yökylään sitten kun itse sitä tahtovat. Sitä ennen ei ole mikään kiire.

Ja miksi te kuvittelette että jos lapsi ei käy yökylässä ei ole lämpimiä sukulaissuhteita? Eiväthän ne sulje pois toisiaan.

Oma siskoni ja anoppini ovat tyttärelleni (3v) todella tärkeitä ja läheisiä ihmisiä. Vaikka lapsi ei ikinä ole ollut yötä heidän luonaan.... ilman meitä vanhempia siis.

Poika on vielä vauva niin ei tarvitsekkaan muita läheisiä ihmisiä kuin minä, mieheni ja isosiskonsa.

Katsokaas. Kun meidän elämä oli jo ennen lapsia, ja on nytkin sellaista että lapset kulkevat mukana. Menot ovat sellaisia että lapsillakin on kivaa.

Ja yökylään en heitä tunge vain sen takia että joku sukulainen toivoo niin.

Älytöntä.

Että te jaksatte tapella oudoista asioista.

Onko se sitten parempi kun eräät tutut tunkivat kavereittensa äidille 1kk ikäisen vauvansa hoitoon että pääsivät seksifestareille?

Vierailija
38/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ei ole oikein voinut jättää, kun nukkuu niin huonosti, nyt on tosin alkanut nukkumaan aamuun asti, joten ollaan sitten häntä viety mummolaan, muita paikkoja ei ole.

Meillä on nyt toinenkin lapsi, vauva vielä ja hän on myös huonosti nukkuja. Yöksi en voisi kenellekään viedä sen nukkumisen takia.

Kyllä ymmärrän pienten lasten vanhempia, jotka eivät vie, kenties heillä on samanlaisia ongelmia nukkumisen kanssa kuin meilläkin, enkä ainakaan itse kehtaa viedä lapsia valvottamaan muita.

Sitten kun lapset on jo isompia ja itsenäisiä, niin ihan hyvällä omalla tunnolla voin jättää, jos mummi ja pappa niin haluavat. Saa omaa aikaa miehen kanssa ja voi tehdä mitä huvittaa. Tietyllä tapaa minäkään en ymmärrä, miksi joku ei jättäisi yökylään jos lapset on jo isompia ja on hyvät hoitajat.

Vierailija
39/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään riittää, että lapsen päästää yökylään sitten, kun lapsi itse osaa ja haluaa päästä yökylään. Lapsiakin on erilaisia, jotkut haluavat varhemmin ja jotkut myöhemmin!!!

Mitä ihmeen ihanaa lapselle tapahtuu illalla ja yöllä, mistä hän jäisi paitsi yökyläilemättä? Kyllä se taitaa olla yleensä aikuisten hyödyksi se yökyläily ja siten aikuislähtöistä.

Vierailija
40/41 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti tuli muotoiltua vähän kehnosti. Mutta siis miehenikään ei ole dumppaamassa lapsia yökylään vain sen takia, että pääsis pukille. Kun pääsee muutenkin. Ja omaa aikaa otetaan kun lapset nukkuu. Elokuvissa ja teatterissa käydään niin, että hoitajat on meillä. Itse kotiudutaan yöksi omaan kotiin. Ei oman sängyn voittanutta!

Aamulla ei tarvi nukkua pitkään, kun menee illalla ajoissa nukkumaan. Ja jos väsyttää, voi pyytää sitä toista osapuolta nouseen lasten kanssa ja jäädä itse hetkeksi vielä sänkyyn. Lehdenkin saa lukea aamukahvipöydässä rauhassa, joten senkään puoleen ei tarvetta roudata lapsia jonnekin.

42